שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כבר לא מצפים לממשלה, הולכים לאופוזיציה"
בכיר ב'דגל' ל'בחזית'
הבכיר בדגל התורה תקף: "כל זה יכל להימנע לו סמוטריץ' היה מוריד קצת מהאגו" • בכיר באגו"י הגיב ל'בחזית': "שום דבר לא סגור, המצב עדיין לא אבוד"
גפני, ליצמן ונתניהו | צילום: אתר הכנסת

בכיר ב'דגל התורה' מעריך בשיחה עם 'בחזית' כי אפסו הסיכויים להמת ממשלה, ומאשים את מפלגת הציונות הדתית: "אנחנו כבר לא מצפים לקואליציה שתקום, השלמנו עם המצב שהולכים לאופוזיציה. חבל, כל זה יכל להימנע לו סמוטריץ' היה מוריד קצת מהאגו".

מנגד, בכיר ב'אגודת ישראל' אמר ל'בחזית' כי עדיין יש סיכוי להקמת ממשלת ימין: "שום דבר לא סגור, אם בדגל היו לוחצים על גדעון סער ובנט כמו שלחצו על סמוטריץ' להתפשר ולהסכים לממשלה בתמיכת רע״ם, הייתה כבר ממשלה. אני מאמין שהמצב עדיין לא אבוד".

בכירים במפלגות החרדיות שצוטטו ב'קול ברמה' אמר על סמוטריץ׳: "זה גדול עליו. מהרגע שהוא קיבל מפלגה לנהל הוא איבד את זה. סמוטריץ׳ הולך על הקצה ובדרך מרסק הכל. אם היה לו קצת ניסיון הוא היה מבין מה הולכים לאבד פה. רק מספסלי האופוזיציה יפול לו האסימון, הגזירות יהיו קשות גם לציבור שלנו וגם לציבור שלו".

גורם בכיר ביהדות התורה שצוטט ב'מעריב' גם תקף: "סמוטריץ הוא סיקריק , כמו הסיקריקים שנחרבה ירושלים בגללם .הוא מתנהג כמו גנב קולות, הרי הוא לא קיבל את המנדטים שלו לרוב בזכותו של נתניהו. בלעדיו לא היה עובר. הימין תמיד ידע להיות פרגמטי, פה זה אנשים קיצוניים. זה לא ימין זה סיקריקים מסווה של ימין. סמוטריץ' הזה מתנהל כמו ילד שלא קיבל את המתנה שציפה ושובר את כל החנות. זו התנהלותו בכל השמה האחרונה".

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הפנה אצבע מאשימה ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ ואמר לבכירים במפלגתו: "הוא הכשיל אותנו". בשיחה עם הבכירים בליכוד אמש הוסיף נתניהו כי "ההתגרות של סמוטריץ' באנשי רע״מ היא זאת שגרמה למנסור עבאס לעבור לצד השני".

בכירים בימינה אומרים הבוקר שהמסר שהם מקבלים מנתניהו ומצוות המשא ומתן של הליכוד, הוא שהרימו ידיים מהניסיון להקים ממשלה. לטענתם, נתניהו והליכוד כבר אינם מנסים לייצר פתרון לא מול סמוטריץ', לא מול סער ולא בניסיון להביא עריקים, למרות שנותרו עוד שבועיים למנדט של נתניהו.

בד בבד, בסביבת נתניהו מתנהל ויכוח בשאלה האם להחזיר את המנדט לנשיא כבר עכשיו ולהפתיע בכך את הגוש השני שעדיין לא הגיע להסכמות ואינו מוכן בשלב זה לקבל בעצמו את המנדט. חלקים מסביבת נתניהו טוענים שעליו להחזיר את המנדט כבר עכשיו, לעומת אנשים אחרים בסביבתו שלוחצים למצות את כל 28 ימי המנדט.

ב'מעריב' צוטטו גורמים בסביבת ראש הממשלה שהבהירו כי על אף הקשיים המשמעותיים בהרכבת הקואליציה, אין בכוונת נתניהו להחזיר את המנדט לנשיא לפני שיפוג המועד. לדבריהם, זו אחת העצות שהוא קיבל והוא אינו מסכים איתה.

יו״ר הועדה המסדרת, ח״כ מיקי זוהר, כתב הבוקר: "חבריי לימין.. ‏גם אם קשה, אנחנו ממשיכים להילחם על הדרך שלנו ולא מוותרים להם כל כך בקלות. ‏על אף הקשיים, בע״ה אמשיך לעשות הכל כדי לסייע לליכוד ולראש הממשלה יחד עם השותפות שלנו, כדי לצלוח את המאבקים הקרובים בכנסת. ‏ייקח כמה זמן שייקח, בע״ה ננצח. ‏אני מודה לכולם על הודעות התמיכה".

חה"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית: "יועז הנדל וצביקה האוזר בכנסת הקודמת צדקו ב-100 אחוז. אין כזה דבר "הצבעה אחת". אם אתה נותן למישהו את המפתח לבית שלך, הבית כבר לא שלך. רק הוא יחליט מתי הוא נכנס ומה הוא לוקח".

"לא נותר לי אלא לקוות שנפתלי בנט למד היטב את אירועי אתמול. הוא יודע חשבון. הוא יודע שאם הוא יקים ממשלה כאשר גוש "רק לא ביבי" מחזיק ב-61 קולות כנגדו, הוא אפילו לא יהיה לשון מאזניים בממשלתו שלו. בכל רגע נתון יאיר לפיד יוכל לזרוק אותו מכסא ראש הממשלה, בדיוק כפי שאתמול הוא זרק אותו מתפקיד לשון המאזניים בוועדה המסדרת".

"יש רק דרך אחת להקים ממשלה בישראל ולהימנע מבחירות חמישיות: ממשלת ימין, עם הליכוד, ש"ס וג', תקוה חדשה, ימינה והציונות הדתית. אם לא תקום ממשלה כזו, אנו הולכים לבחירות חמישיות. האשמה תהיה אך ורק על מי שימנע הקמת ממשלה שכזו", דברי רוטמן.

חה"כ ינון אזולאי בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב103 FM: "מה שקרה בהצבעה אמש מוכיח שצריך לעשות הכל להקים ממשלת ימין עם השותפים הטבעיים. בחירה ישירה תביא לחישוב מסלול מחדש של אנשים בגוש רק לא ביבי. ההתנגדות של לפיד לקידום החוק מגיעה מחשש שלא יבחר. באם נלך לבחירות ש"ס תמשיך לעמוד בהתחייבות שלה ונתמוך רק בנתניהו. אני מציע ללפיד ולבנט לא לבנות עלינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים