שיתוף
תגובות
לאישה » כבר עשית השבוע מעשה טוב?
מילה ממני
איכשהו, יצא לנו טוב, להיפגש כאן דווקא השבוע, שחוגגים בו את יום המעשים הטובים. זו תזכורת לא רעה, לעשות משהו למען מישהו
מעשה חסד | צילום: שאטרסטוק

יום המעשים הטובים הוא המצאה יהודית צעירה, כמו האונקי, עגבניות השרי, הווייז והמובילאיי. היא הומצאה כאן בישראל לפני 15 שנה, ובדיוק כמו ההמצאות הנוספות, היא מהר מאוד קיבלה הכרה בינלאומית.

השבוע ציינו את היום הזה בלמעלה מ-100 מדינות, במעשים טובים מיוחדים, כמו איסוף מזון וחלוקה לנזקקים, תרומת שיער לפאות עבור חולי סרטן, ביקור אצל קשישים, ואפילו חיוך ומילה טובה, כן, גם זה נחשב כמעשה טוב, ובחלק מהשנים אפילו הסלוגן שליווה את היום הזה היה 'מילה טובה מעשה טוב' כי המטרה של יום המעשים הטובים היא ליצור השפעה רחבה יותר מטוב של יום אחד ספציפי, להשפיע על המתנדבים בתאריך הזה להמשיך להתנדב, להאיר את העולם, ולעשות טוב.

כשלמדתי בתיכון היינו יוצאות ביום הזה, או באחד הימים שלאחריו, לעזור לניקיון בתים של משפחות בקהילה לכבוד פסח. הגענו לקשישות, ליולדות ולנשים לפני לידה, והיינו מספיקות בחצי יום עבודה סלון, מטבח ולפעמים גם עוד חדר, המוווווון, שילוב של התלהבות צעירה וסייעתא דשמיא מיוחדת.

אז גם אם אנחנו לא צריכים יום מיוחד כדי לעשות מעשה טוב, זו תזכורת לא רעה, לעשות משהו למען מישהו. אין ספק שאנשים שמחים יותר ביום הזה, וגם העולם טוב יותר. זו המצאה יהודית במיטיבה.

תזכורת: עדיין אפשר לשלוח סיפור לזכרו של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לשליחת הסיפר

מירי הופמן יגלניק היא עורכת לובי נשי ב'בחזית'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים