שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כהנא הציג את הרפורמה, החרדים החרימו את הדיון
רפורמת הכשרות
חברי הכנסת החרדיים מש"ס ויהדות התורה החליטו להחרים את הדיון על רפורמת הכשרות בהשתתפות השר כהנא. "לא מעוניינים לתת לו את הבמה לצורכי יח"צ ותקשורת"
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לשירותי דת מתן כהנא הציג הבוקר (ה') בפני הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירות דת יהודיים בראשות ח״כ יוליה מלינובסקי את תכנית הכשרות שעתידה לשנות רח"ל את מבנה מערך הכשרות בישראל.

חברי הכנסת החרדיים מש"ס ויהדות התורה החליטו להחרים את הדיון על רפורמת הכשרות בהשתתפות השר כהנא. "לא מעוניינים לתת לו את הבמה לצורכי יח"צ ותקשורת".

בתחילת דבריו של כהנא הציג השר את הכשלים במערך הכשרות הנוכחית. השר הבהיר כי עבורו העיסוק במערך הכשרות "זו זכות, חובה ושליחות לטפל בענייני הכשרות. אני עוסק בנושא באינטנסיביות במשך שנתיים מאז נכנסתי לכנסת".

השר כהנא: "אני מציג היום את התכנית הטובה ביותר שתטפל בצורה הטובה ביותר בכשלים במערך הכשרות".

השר הציג את הכשלים במערך הכשרות על בסיס דוחות של מבקר המדינה, הרבנות הראשית ונציגות של המשגיחים עצמם.

הבעיה המרכזית אותה הציג השר היא חוסר סטנדרט בסיסי לכלל הכשרויות של הרבנות, כשלכל רב אזורי יש סטנדרטים משלו: "תארו לכם שתי משאיות שאוספות מאותו שדה ברוקולי אחד למפעל "סנפרוסט" והשנייה למפעל "פרי גליל". לאחד המפעלים הרב המקומי ייתן כשרות ואילו הרב המקומי במקום בו המפעל האחר נמצא – לא. אני לא קובע מי צודק, יכול להיות שהרב המחמיר צודק אבל בסוף אין אחידות וכל רב קובע מה שנראה לו. תכנית הכשרות שלי תהפוך את הרבנות לגוף מפקח עם סטנדרטים אחידים בכל הארץ."

השר התייחס למסלול שלושת רבני העיר שיכולים לקבוע סטנדרטים בעצמם, והבהיר "זה לא החלום שלי אני לא רוצה את הנתיב הזה".

השר הודה כי מסלול זה נועד למצב בו הרבנות לא תשתף פעולה עם התכנית הזדונית. "אני אומר בצורה הכי ברורה אני לא רוצה את הנתיב הזה, אם הרבנות תשתף פעולה אנחנו נמצא בקלות דרך להוציא את הנתיב הזה" איים השר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים