שיתוף
תגובות
כללי » כהנא ופרוש ימנעו את סגירת קבר הרשב"י
ישתפו פעולה
מוקדם יותר הבוקר, בהנהלת קבר הרשב"י הודיעו כי יום לאחר עשרה בטבת ייסגר מתחם קבר הרשב"י למבקרים לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר
ציון הרשב"י במירון סגור | צילום: פישל רוזנפלד

שיתוף פעולה מיוחד בין השר לשירותי דת מתן כהנא וחבר הכנסת מאיר פרוש לפתרון שימנע סגירת מתחם הרשב"י במירון – השניים מקדמים מהלך שלפיו המדינה תישא באחריות נזיקית כלפי המבקרים הפוקדים את האתר וכך תימנע סגירת האתר ביום חמישי הקרוב.

‏כזכור, מוקדם יותר הבוקר, בהנהלת קבר הרשב"י הודיעו כי יום לאחר עשרה בטבת ייסגר מתחם קבר הרשב"י למבקרים לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר, – ומאז אף חברת ביטוח אינה מסכימה לבטח את המקום.

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "במקום לדאוג לעוד 30 מיליון שקל למסתננים, שהמדינה תדאג שחב' הביטוח 'ענבל' הכפופה למשרד האוצר, תבטח את ציון הרשב"י".

במכתב ששלח אלי פריינד מנהל אתר קבר הרשב"י לשר כהנא הוא כותב את השתלשלות העניינים: "ועדת החמישה אחראית על ניהולו ותפעולו של קבר הרשב"י במשך כל השנה למעט יום אחד בו מתקיימת באתר הילולת ל"ג בעומר, כאשר ביום זה מדינת ישראל מנהלת ולוקחת אחריות על כל מתחם קבר הרשב"י".

"בעקבות האסון הנורא שהתרחש בהילולא האחרונה כל חברות הביטוח לא מוכנות לבטח את ועדת החמישה. יש לציין שלפני האסון ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים ללא שהיו כל בעיות בנושא זה. נוצר מצב אבסורדי, בגלל אירוע שאירע ביום בו מדינת ישראל ניהלה את האתר, ועדת החמישה משלמת את המחיר וכיום רוב חבריה (למעט יו"ר הוועדה שהינו עובד מדינה) חשופים לתביעות נזיקין אישיות במידה וח"ו מישהו יפגע באתר".

"ידוע לכבודו כי ועדת החמישה עשתה ועושה מאמצים רבים בכדי למצוא פתרון למצב הבעייתי שנוצר כמו כן התקיימה פגישה לפני כעשרה ימים במשרדך, כאשר הנחיית את כלל גורמי המקצוע למצוא פתרון לנושא הביטוח באופן מידי, אך דא עקא הנושא טרם בא על פתרונו".

"בעקבות המצב שנוצר, הנני להודיעך כי במידה ולא ימצא פתרון בצורת כתב שיפון או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי י"א טבת תשפ"ב בשעה 24:00".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים