שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל מבצע ירי וחוסם מספר כפרים
המצוד מתהדק
המצוד אחרי המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח: כוחות הביטחון מכתרים בית בכפר עקרבא שבגדה המערבית, שבו מסתתר ככה"נ מבוקש
תגיות: ,
כוחות הביטחון בחיפושים אחר המחבל | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל מכתרים כעת (רביעי) בית בכפר עקרבא שבגדה המערבית, בעקבות חשד כי מסתתר בו מבוקש. זאת במסגרת המצוד אחרי המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח. הכוחות מבצעים ירי על הבית. כוחות הביטחון חסמו את הגישה לכפרים הסמוכים – עוורתא, עוסריו ועבדלה.

בתקשורת הפלסטינית דווח אתמול (שלישי) כי המחבל שביצע את פיגוע הירי ביום שני בצומת תפוח שבשמורון – הוא מונתאסר שלבי, מהכפר תורמוס עיא שבאזור רמאללה. לפי הדיווחים, בשב"כ ובצה"ל התקשרו לבני משפחתו ולתושבי האזור והזהירו אותם שלא לסייע לו.

אתמול בשעות הבוקר פשטו כוחות הביטחון על ביתו של המחבל, שם עצרו את בנו, אחמד שלבי בן ה-17. אשתו של שלבי, אום איאד שלבי, סיפרה כי הכוחות הקיפו את הבית טרם כניסתם אליו: "הם הגיעו בשעה מאוחרת בלילה. היינו חצי ישנים. קמתי ופתחתי להם את הדלת והם הכניסו אותנו לחדר אחד ושמו לידנו כלב". היא ציינה כי הכוחות המשיכו בחיפוש בבית שבמהלכו רוקנו רהיטים וארונות. "הם אמרו שהם מחפשים את בעלי וטענו שהוא ביצע פיגוע".

בהמשך היום דווח כי צה"ל השתלט על בניין בלב הכפר עקרבא שבאזור שכם, אליו לפי החשד נמלט המחבל באמצעות ג'יפ מסוג יונדאי שעלה באש.

"כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל וגורמים נוספים פועלים מסביב לשעון כדי לאתר את המחבל הנמלט. המטרה היא לסיים את המצוד כבר ביממה הקרובה מאחר ואנחנו גולשים בתקופה מתוחה לתקופה עוד יותר מתוחה בגלל ימי ציון רגישים למוסלמים, ביניהם יום שישי האחרון לרמדאן, לילאת אל-קאדר, עיד אל-פיטר ויום ירושלים שמוגדרים כימים נפיצים", אמר גורם ביטחוני בכיר ל'וואלה'.. "צה"ל והשב"כ סוגרים על המחבל ממספר כיוונים. מצד שני אין כוונה להעניש את כל התושבים".

על רקע הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ ביקר באוגדת איו"ש וקיים הערכת מצב, בסיומה אמר: "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה. אנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון".

עד כה נעצרו כמה קרובי משפחה של המחבל, ביניהם בנו, בחשד שסייעו לו לבצע את הפיגוע ולהימלט מיד אחר כך. בצה"ל ובשב"כ פנו בימים האחרונים לבני משפחתו והזהירו אותם שלא לסייע לו. המחבל נפצע מירי לוחמי סיירת גבעתי בעת הפיגוע, אך הצליח להימלט, וההערכה היא כי הוא זקוק לסיוע רפואי מסביבתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים