שיתוף
תגובות
חדשות » כוחות צה"ל פעלו לאור יום בג'נין
פועלים בשטח
לאחר שהכוחות מיפו את בית המחבל שניצל פרצה בגדר ורצח בת"א, הוחלט על שורת צעדים נגד תושבי צפון השומרון – ובכלל זאת עצירה מוחלטת של כניסת ערביי ישראל לג'נין
| צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה״ל מסיירת גולני וכוחות הנדסה מיפו את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי שהתרחש (ה') בתל אביב. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

 בנוסף לכך, פעלו כוחות מיחידת דובדבן וימ״ס מג"ב איו״ש במרחב העיר ג׳נין ובכפרים סמוכים ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. הפעילות בוצעה על בסיס מודיעין מדויק של אגף המודיעין והשב״כ.

 יצוין כי במהלך הפעילות במרחב, הלוחמים ניהלו קרב ירי כנגד מחבלים שירו לעברם. אחד החמושים שנוטרל מוכר כפעיל בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי.

כוח שפעל במקביל ניטרל מחבל נוסף המוכר גם הוא כפעיל בארגון הטרור גא"פ, המחבל נעצר, נשקו נתפס והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. בתום קרבות הירי נהרג פעיל ג׳יהאד איסלמי פלסטיני ונפצעו מחבלים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו.

דובר צה״ל אמר: ״לוחמי צה״ל ומשמר הגבול פועלים משעות הבוקר המוקדמות במרחב ג׳נין ובכפרים פלסטינים נוספים בצפון השומרון וביצעו פעילויות סיכול כנגד מחבלים חמושים אשר ירו לעברם. בתום קרבות הירי נהרג פעיל ג׳יהאד איסלמי פלסטיני ונפצעו מחבלים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו.

"צה״ל ימשיך לבצע פעילויות סיכול ומעצרים בכל זמן ובכל מקום אליו יידרשו לוחמיו להגיע, וזאת בכדי למנוע פיגועים ולחזק את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

אולם לא די בכך, עם צאת השבת פרסם מתאם הפעילות בשטחים אלוף רסאן עליאן, כי בתום הערכת מצב ביטחונית החליט שר הביטחון בני גנץ על שורת צעדים כלפי תושבי צפון השומרון, לצד המשך המדיניות הקיימת כלפי שאר איו"ש.

בין היתר, הוחלט על עצירה מוחלטת של כניסת ויציאת ערביי ישראל לעיר ג׳נין – רגלי ורכוב – דרך המעברים גלבוע (ג׳למה) וריחן; ️מניעת כניסת סוחרים ואנשי עסקים בכירים תושבי אזור ג׳נין לשטח מדינת ישראל; ושלילת אפשרות ביקור משפחות, במסגרת 5,000 היתרים שאושרו למטרה זו, מתושבי נפת ג׳נין. לגבי ️יציאת פועלים לישראל ושאר הנושאים האזרחיים הוחלט כי אלו יימשכו באופן שגרתי, תוך הגברת הבידוק במעברים.

במקביל לכך שר הביטחון בני גנץ יביא מחר (א') לאישור הקבינט תוכנית להשקעת 360 מיליון ₪ לחיזוק מכשול התפר כבר בשנת 2022,  זאת לפי סדרי העדיפויות המבצעיים. מדובר על הקדמת תחילת העבודות על הפרויקט, לאור הצורך המבצעי הדחוף. העבודות ימשכו גם בשנים הבאות.

בראשית השבוע, קיים שר הביטחון דיון נרחב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי וראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר לבחינת התוכנית. כמו כן, התקיימו במהלך השבוע דיונים עם משרד האוצר והגופים המקצועיים, שיאפשרו את ההתאמות הנדרשות בתקציב הביטחון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים