שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » 'כחול לבן' העלתה שורה של חוקים אנטי דתיים
צעדי ייאוש?
לקראת מה שמסתמן כהצבעה אפשרית על פיזור הכנסת, מבקשים ב'כחול לבן' להעלות שורה של הצעות 'אטקרטיביות' שיעניקו להם פופולריות בדעת הקהל הישראלית
בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

כחול לבן תקדם השבוע סדרת חוקים אנטי דתיים שעלולים להביך את הליכוד ולהצית מחדש את המאבקים בנושאי דת.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הורה ליו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג, לקדם כבר השבוע שלושה הצעות חוק בנושאי דת העוסקים בשוויון זכויות ואיסור הפליה, העלולים להוות פגיעה קשה במוסד הנישואין, שבת, גיוס וכשרות ומתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "אף שעקרון השוויון מוכר כעקרון יסוד של הדמוקרטיה הישראלית הזוכה למעמד חוקתי ואף שהוא רכיב הכרחי בכל דמוקרטיה חוקתית שלאחר מלחמת העולם השנייה, הוא אינו אחת מהזכויות המנויות במפורש בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו".

עוד נכתב, כי "הזכות לשוויון נותרה עד היום אחת מזכויות היסוד שאינן כתובות עלי ספר, אף שהיא זכתה להכרה בחקיקה ובפסיקה, בין היתר בקביעתו של בית המשפט העליון שהזכות החוקתית לכבוד האדם כוללת, בנסיבות מסוימות, את האיסור על הפליה. אולם הכרה זו היא חלקית והזכות לשוויון והאיסור על הפליה זוכים להגנה חוקתית חלשה וחסרה".

מכחול לבן נמסר, כי החוקים הוגשו בהנחיית יו״ר המפלגה בני גנץ. "לפי החלטת גנץ, יקודמו שלוש הצעות חוק חדשות, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית", מסרו במפלגה. "כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך".

ח"כ אשר הגיב ליוזמות החקיקה בגל"צ ואמר, כי "תרגילים פוליטיים ברמה נמוכה מאוד. כחול לבן רק מנסים להרגיז, אין להם אידאולוגיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים