שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כחול לבן לא משפיעה, הסיפוח יקרה בלעדיהם"
מארק צל בראיון
יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מנתח בראיון מיוחד ל'בחזית' את עמדת הממשל בכל הקשור לסיפוח, ומשיב לכל השאלות: "מנהיגי 'כחול לבן' אינם מתלהבים מהחלת הריבונות"
מארק צל | צילום: נשים בירוק

האחד ביולי, שעיניהם של אזרחים רבים היו נשואות אליו, לאחר שסומן כיום בו תוכרז הריבונות של כ-30% משטחי יו"ש, חלף עבר כעוד יום של חול, למרבה אכזבתם של רבים שהביעו תקווה כי שעון החול לסיפוח יחל לפחות הצהרתית ביום זה. 

תחת זאת נאלצו תומכי הסיפוח ומבקריו להסתפק בהצהרת נימוסין מטעם 'גורמים בלשכתו של נתניהו' שמבקשת לומר: חברים, אנו זוכרים, לא שכחנו ואנחנו פועלים בעניין.

בראיון מיוחד ל'בחזית' מנתח יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל את עמדת הממשל בנושא הסיפוח, ושם קץ לחרושת השמועות והספקולציות שהועלו בימים האחרונים בתקשורת על ידי כתבים מדיניים, שטענו כי הממשל התמתן וכי הוא דורש מחוות ישראליות לפלסטינים בתמורה לסיפוח ועוד כהנה וכהנה. 

לשאלתנו האם הממשל אכן הורה לישראל שלא להתקדם בעת הזאת לקראת סיפוח ולהשהות את הצעדים שהחלו בכיוון, הוא משיב כי "הממשל לא מורה לישראל כיצד לנהוג בעניינים הביטחוניים שלה. זה אחד הנושאים שהשתנו לטובת ישראל מאז שהנשיא טראמפ נכנס לבית הלבן וגם עכשיו הממשל לא שינה את עמדתו והיא שישראל מחליטה מה טוב עבורה ולא אף אחד אחר.

"ולשאלתך, אין זה אומר שלאמריקנים אין עמדות, הם בהחלט מעלים אותם בפני מקביליהם הישראלים, אך בסוף, ההחלטה נתונה בידיה של ישראל".

למרות שבימים האחרונים אנו עדים לדיווחים רבים על הגבלות, הסתייגויות ודרישות אמריקניות מישראל?

"האמריקנים לא דורשים מישראל שום דבר בתמורה להחלת הריבונות. לא שטחים ולא כלום". 

יכול להיות שהממשל כן דורש או מצפה לקונצנזוס ישראלי, ובהתאם לכך הוא מצפה להסכמת כלל מרכיבי ממשלת האחדות?

"יש את המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן, וגם במערכת הביטחון ישנם דעות לכאן ולכאן, לכן ישראל מתקשה להגיע להחלטה, וזה לא חדש. בעבר זה לא היה כ"כ חשוב, כי יכלנו תמיד להאשים את ארה"ב או גורמים אחרים. היום לא, הגורל בידנו".

לאחרונה דווח שאשכנזי ניהל מגעים עם גורמים בארה"ב בניסיון להשפיע על ריסון התוכנית. נראה ש'בכחול לבן' בכל זאת מצליחים להשפיע במידה רבה…

"כחול לבן לא משפיעה על האמריקנים. נקודה. נכון שמנסים שם לגשר בין הצדדים על מנת להגיע להסכמה, אך ניסיונות אלו לא יימשכו לעד… ניכר שמנהיגי 'כחול לבן' אינם מתלהבים מהחלת הריבונות, אצלם נגיף הקורונה חשוב יותר והם עושים כל מאמץ לדחות את זה. הם לא רוצים? אז לא, זה יקרה בלעדיהם, אין להם השפעה על כלום".

כיצד מתייחסים בממשל לביקורת של חלקים בהתיישבות כמו מועצת יש"ע, נגד התכנית?

"אני גם מתיישב, אני מתגורר בתקוע במזרח גוש עציון. אני חולק נחרצות על מנהיגי מועצת יש"ע שהחליטו לתקוף את תכנית טראמפ. אני מבין את הטענות שלהם. הם יורים לעצמם ברגלים וחבל".

אחת הטענות של מתנגדי התכנית בקרב המתיישבים, הוא החשש מפני כך שבעוד ארבעה חודשים ייתכן והנשיא יוחלף בנשיא דמוקרטי עוין, שיגבה תשלום במזומן על המחווה המתריסה של קודמו בתפקיד. יש בכך היגיון, לא?!

"אני בדעה שטראמפ יצליח בנובמבר. לצערי הדמוקרטים פנו חזק שמאלה ואינם תומכים בישראל כמו בעבר. דוגמה מצוינת לכך ראינו בבחירות המקדימות בניו יורק שנערכו לפני כשבוע, כאשר מועמד אפרו אמריקני, פרוגרסיבי, אנטי ישראלי ואנטישמי, הביס ידיד טוב של ישראל, יהודי בשם אליעד אנגל. זה אומר שכעת יש לו את כל הסיכויים להיבחר לקונגרס שכן מדובר באזור עם רוב דמוקרטי מוחץ.

"זה סימן למה שקורה במפלגה הדמוקרטית. עבורנו זה מסוכן". 

"הנשיא זוכה ל-96% אחוזי תמיכה"

בימים האחרונים דווח כי במפלגה הרפובליקנית שוקלים להחליף טראמפ במועמד אחר, במידה והסקרים ימשיכו להציג תבוסה מול ביידן בשבועות הקרובים. זה נכון?

"לא. זה הכל דיס אינפורמציה מטעם שני גורמים. הדמוקרטים המודאגים מחולשתו של ביידן, וקבוצה קטנה ופאשיסטית שכבר פעלה ב-2016 נגד בחירתו של טראמפ. 

"חשוב שתדע, כי הנשיא זוכה ל-96% אחוזי תמיכה בקרב חברי המפלגה הרפובליקנית, לצד תמיכה נרחבת יותר בציבור הרחב.

"לדוגמה, בשבוע שעבר נערך כנס התמיכה הגדול באוקלהומה, כנס ראשון מאז פרוץ משבר הקורונה. לפני הכנס הכריזו אנשי הקמפיין כי נרשמו קרוב למיליון בקשות לרכישת כרטיסי כניסה לכנס, כאשר בפועל השתתפו כ-6000 תומכים בלבד. אתה יודע מדוע? משום שהדמוקרטים פעלו בכל דרך להערים קשיים במטרה לשבש את הגעת ההמונים לכנס.

"אבל מה שהיה הכי מדהים הוא, שבפועל נרשמו כ-20 מיליון צפיות ברחבי הרשת של אנשים שעקבו אחר נאום הנשיא. מדובר בשבירת שיאים של כל הזמנים". 

כיצד מונעים מכל כך הרבה אנשים להשתתף בכנס?

" היו כמה דברים. הדמוקרטים בעצמם התפארו בכך שהזמינו המון כרטיסי סרק מראש. אני לא יודע אם זה נכון ועד כמה, אך מה שאני כן יודע לומר, זה שארגוני הפאשיסטים חסמו את הכבישים המובילים לאצטדיון הענק בו הופיע הנשיא ואוטובוסים רבים נאלצו לשוב על עקבותיהם. 

"במקביל, היו מפגינים שהצליחו להסתנן לאולם באמצעות רכישת כרטיסים מוקדמת ואלו פעלו להכביד על צוותות הקורונה שהוצבו בכניסה לאולם מה שגרר השתרכות של תורים ארוכים".

ועדיין, לא ניתן להתעלם מהאתגרים העומדים לפני הנשיא, אם זה משבר הקורונה והכלכלה שמאיימת לקרוס בעקבות כך, פרשת גורג' פלויד והסקרים שבאופן עקבי מלמדים על כך שהנשיא מאבד גובה, כיצד בכוונתו להתגבר על המכשולים בדרך?

"אני לא אומר שזה היה קל. עלינו לעבוד קשה. יש לנו כאן בארץ כ-300.000 מצביעים וחשוב שהם יצאו להירשם ולהצביע. אנחנו פועלים לסייע להם בכך. כ-80% מהישראלים נחשבים כתומכים במפלגה הרפובליקנית.

"אם כי בהחלט, אין ספק שהמשבר הכלכלי בעקבות הקורונה מהווה מכה לנשיא טראמפ, כאשר לפני פרוץ הקורונה הכלכלה האמריקנית שגשגה וזה בגללו, אבל צריך לזכור שאם יש לארה"ב סיכוי לצאת מכל הסיפור הזה, זה רק עם טראמפ ולא עם הדמוקרטים שרוצים להחזיר את הכלכלה לאחור לימים של עידן אובמה. הם רוצים להחזיר את הרגולציה שבעצם הקריסה את הכלכלה בזמן אובמה." 

ולסיום? 

"אני יודע שיש מי שלא אוהבים את האישיות של טראמפ, אך מנגד כן מבינים שהוא איש ביצוע. נכון שהוא לא מדבר כל כך יפה, אבל מנגד, הוא עושה המון, במיוחד בהשוואה למועמד הנגדי ביידן. אין מה להשוות, זה יום ולילה. אני סומך על הציבור האמריקני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים