שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנדלבליט תקע את הוועדה והבחירות מתרחקות
פשרה או בחירות?
ניסנקורן מזים את השמועות ומבהיר: "גנץ לא היה אמור לעדכן אותי מראש על הקמת הוועדה" • הפשרה שמציגה 'כחול לבן': "דחיית התקציב ומינויו של גנץ לראש ממשלת המעבר"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ ושר המשפטים אבי נינסקורן נפגשו ביממה האחרונה לצורך יישור ההדורים ביניהם, לאחר נתק ששרר בין השניים לאחר שמידר גנץ את ניסנקורן מההכרזה על הקמת ועדת החקירה בפרשת הצוללות.

הבוקר דיווח הכתב הפוליטי מיכאל האוזר-טוב בגל"צ, כי הנתק בין השניים הוא שהוביל לאי הסנכרון בין גנץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שכזכור הבהיר אמש לגנץ כי הוא אוסר עליו להתחיל בתפעול עבודת הוועדה שהייתה אמורה להתכנס כבר מחר, עד שיציג מתווה מסודר שימנע אפשרות לשיבוש החקירה הקיימת ב'פרשת 3000'.

לדברי האוזר, הנתק ששר בין גנץ לניסנקורן המכהן כשר המשפטים, מנע עדכון בזמן אמת של היועמ"ש על הקמת הוועדה ובכך נקלע גנץ לאי נעימות מול היועמ"ש.

‏בראיון לגל"צ הבוקר, הגיב ניסנקורן לדברים ואמר: "היחסים שלי עם ‎בני גנץ טובים. הקמת הוועדה לא צריכה לעבור דרך שר המשפטים".

כזכור, אמש הודיע היועמ"ש לגנץ על הקפאת הוועדה. במכתב ששלח לו נכתב: "עד שלא אסיים את הבדיקה המשפטית – אין להתחיל בעבודת ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות".

מלשכת גנץ נמסר בתגובה, כי "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ״ש".

גורם בצד המתון של 'כחול לבן' אמר אמש ל'בחזית', כי ככל שהיועמ"ש לא יגבש את עמדתו באשר לאופי פעילות וועדת החקירה עד יום רביעי, ההנחה היא שהמפלגה תמצא את הדרך 'להתחמק' מתמיכה בפיזור הכנסת או לחילופין תנסה להגיע להבנות עם 'יש עתיד' לדחיית ההצעה לשבוע הבא לכל המאוחר.

לדברי הגורם, "כך או כך, התקווה היא, כי בסוגיית התקציב תימצא הפשרה שתביא לפריצת דרך בנושא הטעון".

הבוקר דווח ב'ישראל היום', כי ב'כחול לבן' בוחנים אפשרות לפתרון המשבר הפוליטי ולהסכמה לדחיית התקציב, בתנאי שנתניהו יסכים להסכם מתווה פשרה שינוסח ע"י כחול לבן.

על פי המתווה, הדחייה תתאפשר בהתאם לתאריך מוסכם שייקבע בין המפלגות, ובתמורה יתחייב ראש הממשלה נתניהו, כי אם יפיל את הממשלה לפני מועד הרוטציה, הוא יצטרך לפנות את כיסא רה"מ לראש הממשלה החליפי בני גנץ.

במהדורה אמש בחדשות 12, דיווח עמית סגל כי חברים באגף הימני של כחול לבן מתארגנים למהלך שמטרתו הפעלת לחץ על גנץ. על פיו, אם יעניק ארכה לנתניהו הם יפסיקו להצביע עם הקואליציה, ובהמשך יחריפו את צעדיהם.

אתמול העביר גנץ מסר לשרי 'כחול לבן': "אנחנו שוקלים ברצינות לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת ביום ד׳ – פתאום יש ממשלה, יש ועדת שרים והכל מתחיל לזוז. אבל זה לא יעזור לליכוד, אם לא יהיה תקציב ולא יהיו מינויים לא תהיה ממשלה", כך דיווח מיכאל שמש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים