שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כחול לבן מתעקשים – אין טעם לדיון"
חוק הקנסות
"ההרגשה שיש לי מכל תחרות זמר האנטי שמתנהלת פה, היא שאתם לא רוצים להעביר את החוק ולכן אני מכריז על הפסקה", אמר ח"כ אשר. הדיון לא צפוי להתחדש בקרוב
ח"כ יעקב אשר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
יעקב אשר מתעמת עם ח"כי יש עתיד |
צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר היום (רביעי) כי "למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשים על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי. במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה".

מהליכוד נמסר כי "בניגוד לנטען, הליכוד יתמוך בהעברת חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית. אם כחול לבן והמפלגות החרדיות יגיעו להסכמות על שינויים קטנים הליכוד כמובן יתמוך בכך, ואם לא תושג הסכמה הליכוד יתמוך בחוק הקנסות המקורי".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "לא תתקיים שום ישיבת ממשלה על הארכת הסגר – אם לא תהיה אכיפה אחת לכולם. או שכולם יישמעו לסגר – או שלא יהיה פייק סגר. דין בני-ברק ואלעד כדין הרצליה ורעננה".

ח"כ יאיר גולן (מרצ) אמר מוקדם יותר בדיון על חוק הקנסות כי "48 שעות להתראה זה דבר בלתי הגיוני למוסד שפתוח מחוץ לחוק עם סכנת הדבקה. אם זה מוסד חינוכי מותר לתת לו עוד מספר שעות לפעול כדי לפזר את הילדים בצורה בטוחה עבור הילדים".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) השיב: "הדבר הזה שונה בגללך או בזכותך תלוי במתבונן. ההצעה בוועדה דיברה על צו סגירה לאחר 2 הפרות עם קנסות. לא דיברת על 48 שעות אלא על התראה. זה לא שיש רשות להמשיך לפעול ב-48 שעות הללו. בכל הענישה בקורונה דיברנו על החרגת מוסדות חינוך. מה אני רוצה להרוויח כשהילדים שלי בבית וכל השכנים שלי בבית? 12 שעות? אין לי בעיה שגם חנויות ועסקים קטנים יהיו עם התראה של 48 שעות. תקשיבו גם לאמת. אני מתנגד לכל החוק הזה אבל קיבלנו החלטה אחראית כדי לא להרוס את כל הסגר שמחזיקים אותו בגרון. אני נגד צווי סגירה ולמרות שאנחנו רואים בחוק פגיעה אמתית, אך כוונתי שהצו ייצא 48 שעות לפני כי יש פה מעבר לכסף כתם על המוסד עצמו".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד): "בזמן שאנחנו דנים בחוק הזה כל המוסדות שאנחנו רוצים לסגור פתוחים. בואו נגיע להסכמות ונעשה דיון ענייני ולא פופוליסטי. נשלחתי לדיון ע"י רה"מ ושר הבריאות כדי שהתקנות הללו יעברו וניתן יהיה לאכוף מי שמפר הנחיות. אל תשחקו בניואנסים קטנים. אני בעד החוק כפי שנוסח ע"י הממשלה. יש פה מצב שיו"ר הוועדה לא מעוניין בכל הסעיפים בהם אנחנו מעוניינים. בואו נגיע לפשרה על 24 שעות. צריך לחזור לנוסח המקורי של סגירה".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד תל"ם): "הדם של הילדים שימותו יהיה על הידיים שלך. זו שפיכות דמים. אתה מדבר על כתמים כשמדובר פה על דם של ילדים". ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו ביקש להכריז נושא חדש: "התראה של 48 שעות זה נושא חדש ואני דורש את כינוס ועדת הכנסת על כך".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "תבטלו את ההחרגה שיהיה חוק שוויוני. אם תתנו לכולם 48 שעות כל המדינה תיפתח. אתה כיו"ר ועדה אומר משהו אחד וכותב משהו אחר. בינתיים יש סגר רק לא במקומות מסוימים. תאר לך שמגיעים להצגה בהבימה ואומרים שיש 48 שעות לסגירה. מה יקרה בזמן הזה? זה הבל. היום החוק אומר משהו ברור לכולם שאסור לפתוח ואתה לוקח את המוחרגים ומחריג יותר".

היו"ר ח"כ אשר הכריז על הפסקה: "ההרגשה שיש לי מכל תחרות הזמר האנטי חסידית הזו שמתנהלת פה, היא שאתם לא רוצים להעביר את החוק ולכן אני מכריז על הפסקה". לאחר מכן עדכן כי מאחר ולא הגיעו להסכמות, בינתיים לא יחודש הדיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים