שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כיצד הגיע היועץ הרפואי מבני ברק לרוסיה?
סיוע עולמי
רבה של הקהילה היהודית בחצי האיים קריים ברוסיה הרב וואלף, פנה לאחרונה ליועץ הרפואי יוסי מרגלית יו"ר 'רפואה שלימה' בבקשת עזרה עבור מקרה חירום שאליו נחשף
היועץ הרפואי יוסי מרגלית | צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר שבועות פנה הרב וואלף, רבה של הקהילה היהודית בחצי האיים קריים ברוסיה, ליועץ הרפואי יוסי מרגלית יו"ר 'רפואה שלימה' בבקשת עזרה עבור מקרה חירום שאליו נחשף.

הרב וואלף סיפר לרב מרגלית, כי התגלגל ללשכתו מקרה מצער. ילד מקומי כבן 10 שהתגלה אצלו גידול בגזע המוח, המשפחה אובדת עצות וביקשה ממנו אם יש באפשרותו לעזור.

יוסי מרגלית ביקש מהרב וואלף שישלח לו את כל המסמכים כמה שיותר מהר, ע"מ שצוות משרדו יוכלו כבר באותו יום להתחיל לפעול ולייעץ, כדי למנוע מהילד ומשפחתו לסבול.

"נצמדתי למקרה באופן אישי" מספר יוסי בין טלפון לטלפון. "פניתי למספר רופאים כדי לשמוע חוות דעת, שלחתי להם את ההדמיות והתיק הרפואי של הילד. לכל רופא שחשבתי שיכול להיות לעזר, שלחתי את הטפסים".

לאחר אינספור ישיבות צוות עם רופאים מהארץ ופגישות בזום עם רופאים מחו"ל, הוחלט דבר ראשון להתחיל עם הקרנות ובהמשך להטיס את הילד עם משפחתו לבית חולים בשוויץ להמשך טיפול.

"אני מנסה לבדוק סוג מסויים של טיפול שיכול לכאורה להציל את חייו של הילד, כרגע אנחנו נמצאים בסבב שיחות חובקות עולם עם בכירי הרופאים כדי לדון ביעילות אותו טיפול ולהחליט האם לשלוח את הילד לאותו טיפול", מספר יוסי.

אחד מבני המשפחה, שהתפעל מהחסד האדיר של הרב וואלף והרב מרגלית כלפי ילד, שהם אינם מכירים, פנה לכלי התקשורת המקומיים וסיפר להם את השתלשלות העניינים. התקשורת התפעלה אף היא ומיד יצרו קשר עם משרדו של הרב וואלף ויוסי ע"מ לשמוע מפיהם את הסיפור.

"לא רצינו פרסום", מספרים השניים, "אך ידענו שהקידוש השם שיכול לצאת מאותה כתבה שיעשו בתקשורת המקומית תעורר את תושבי המקום להסתכל על הקהילה היהודית בכללי במבט חיובי".

"עשינו מעל ומעבר ונמשיך לעזור לילד ולמשפחה. בענייני רפואה וחסד, אין משמעות לדמות הפונה, נעזור לכל אחד ובכל מצב" מסכמים השניים.

כאמור, הילד נכנס לסדרת טיפולים בבית חולים מקומי כאשר הצוות הרפואי במקום מקבל את המלצות הרופאים מישראל באשר לסוג הטיפול.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים