שיתוף
תגובות
דעות » כיצד הרשויות המקומיות יחסכו מיליוני שקלים?
לא רק בקורונה
האם קיימת דרך מדויקת יותר, אשר תביא לחיסכון בכספי ציבור ותשיא את פעולות האחזקה באופן היעיל והנכון?
סימון נתיבים על הכביש | צילום: yosefus

תחזוקת התשתיות ברשויות המקומיות מתבצעת היום בדרך של תחזוקת שבר ותחזוקה מונעת. האם קיימת דרך מדויקת יותר, אשר תביא לחיסכון בכספי ציבור ותשיא את פעולות האחזקה באופן היעיל והנכון?

לדוגמא, כאשר מעבדות איזוטסט בודקת יציבות עמוד תאורה, הרשות מקבלת עדכון לגבי מצב העמוד באחת מתוך 6 אפשרויות. כאשר העמוד תקין לחלוטין או פסול – אלו חדשות טובות או רעות. אך האינדיקציה המשמעותית יותר היא כאשר מתקבלת תשובה: "העמוד אמנם תקין, אך מתפתחת קורוזיה מתחת לפני הקרקע". או למשל: "העמוד אמנם תקין, אך קיים חופש בברגי החיבור או בביסוס".

במצבים אלו יש לרשות המקומית אפשרות מעשית לתקן את הליקוי בעלות נמוכה ובכך לחסוך נפילה בעוד שלוש ארבע שנים. זו היא האחזקה החזויה במיטבה.

אחזקה חזויה מחייבת השקעה כספית גדולה יותר בטווח הקצר, לכן היא יכולה להיראות כבזבזנית אך למעשה היא מדויקת יותר ומתועדפת באופן אנליטי ולא על סמך "תחושות בטן". בחישוב לטווח ארוך, אחזקת שבר ואחזקה מונעת תמיד יותר יקרות.

דוגמא נוספת קיימת בבדיקות סימון הכבישים בטכנולוגיה ניידת המבוצעת על ידי מעבדות איזוטסט. הטכנולוגיה מאפשרת לזהות סימון תקין או כושל במחיר נוח. אך זה רק קצה המידע. המידע המשמעותי טמון ביכולת לאמוד את קצב שחיקת הסימון ובכך ניתן לתזמן ולתעדף את חידושו, מה שיאפשר לרשות לחסוך כספי ציבור רבים.

האחזקה החזויה מתבססת על ניטור מצב התשתיות בזמן התפקוד שלהן, כאשר ההנחה היא שכל מערכת תדגים סימני אזהרה לפני כשל. טכנולוגיות מתקדמות, שמעבדות איזוטסט מקדמת ומפתחת, יודעות לזהות את סימני האזהרה הללו ולחזות מראש מתי התשתית אמורה "להתקלקל" או להפסיק לתפקד.

מתי עמוד התאורה עשוי להיות מסוכן לסביבה? מתי סימון מעברי החציה יזדקק לחידוש? אלו השאלות שהתשובה להן מאפשרת תכנון אחזקה המבוסס על מידע מדויק.

מעבדות איזוטסט מקדמת טכנולוגיות ושיטות בדיקה מתקדמות, המסייעות לרשויות לקבל החלטות לביצוע פעולות אחזקה לאחר ניתוח מעשי של חיוניות הציוד והמערכות שונות. אנו מאמינים כי חלק מתפקידנו ותרומתנו לענף הבניה והתשתיות הוא במתן כלים נכונים ומדויקים בידי מקבלי ההחלטות, אשר יסייעו בידם לנהל בחוכמה את התחזוקה שבאחריותם ובכך נתרום את חלקנו לשינוי משמעותי בתחום זה.

גיל גורן הוא מנהל היחידה לטכנולוגיות ניטור ובטיחות במעבדות איזוטסט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים