שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כיצד לקחת הלוואה בצורה נכונה ומשתלמת?
| צילום: freepik

הלוואה היא הדרך המתבקשת (ופעמים רבות היחידה) לתת מענה לצרכים כלכליים שונים להם כולנו נדרשים במהלך החיים. במיוחד כאשר מגדלים ילדים ומנהלים משפחה ומשק בית, פעמים רבות כולנו נקלעים למצבים בהם אנו זקוקים לסכום מסוים של כסף, סכום שפעמים רבות אין לנו כרגע אך יהיה לנו אותו בעתיד ולאורך זמן באמצעות חיסכון. בעוד בנקים שונים וגופי מימון נוספים למיניהם מציעים כיום שלל  הלוואות בתנאים שונים ומשתנים, חשוב לקחת הלוואה בצורה מושכלת ומחושבת, על מנת שהיא תעלה לנו כמה שפחות. כיצד ניתן ומומלץ לקחת הלוואה כיום באופן אשר יהיה מושכל ומשתלם באמת?

להקדיש זמן ותשומת לב לפרטי ההלוואה ולאלטרנטיבות העומדות בפנינו

כדאי להתייחס להלוואה שאנחנו מעוניינים לקחת בתור מה שהיא באמת – סוג מסוים של מוצר או שירות אותו אנו מעוניינים לרכוש. הלוואה היא בעצם סכום של כסף שאנחנו מקבלים עכשיו, במקום, בתמורה לריבית שנשלם עליה לאורך זמן בהחזרים, בנוסף לסכום הכסף שהולווה לנו. הריבית שנשלם ותנאי ההלוואה הם בעצם המחיר של המוצר/שירות שאנחנו קונים.

לכן, ניתן ומומלץ להתייחס להלוואה כאל מוצר שאנחנו רוכשים, ולעשות את מה שניתן ורצוי לעשות לפני קנייה של כל מוצר גדול. למשל – לבדוק את האלטרנטיבות העומדות לרשותנו. אילו הלוואות שונות אנחנו יכולים לקבל ובאילו תנאים וריביות? מלבד לריבית יש לשים לב כאמור לתנאי ההלוואה – כמה מהר נקבל את הכסף? עבור מה הוא יכול לשמש אותנו? (הלוואות מסוימות ניתנות רק עבור שימושים ספציפיים בעוד אחרות ניתנות עבור מגוון רחב יותר של שימושים, דוגמת הלוואה לכל מטרה) וכיוצ"ב.

מבחינת סוגים שונים של הלוואות כדאי לבדוק בכמה בנקים שונים, ולבחון את קטגוריות ההלוואה השונות שהם מציעים. לפעמים ניתן למצוא, למשל, הלוואות ייעודיות לרכישת רכב, ובמידה וזה מה שאנחנו צריכים זו יכולה להיות ההלוואה המתאימה והמשתלמת מבחינתנו. במקרים רבים בהם הצורך הספציפי שלנו אינו נופל תחת קטגוריה מוגדרת וספציפית של הלוואה, תמיד ניתן וכדאי לבדוק את האפשרויות של הלוואה לכל מטרה , ולשים לב לגובה הריבית הנגבית עבור הלוואות אלו.

שימוש במחשבון הלוואה

כלי שכדאי להכיר ונמצא באתרים רבים, ביניהם אתרי הבנקים הגדולים, הוא מחשבון הלוואה. מחשבון מסוג זה יכול לסייע לנו להבין טוב יותר מהן האפשרויות העומדות בפנינו. למשל – מה תהיה תקופת החזר ההלוואה ומה יהיה ההחזר החודשי, כיצד נתון אחד מתוך אלו ישתנה כאשר נשנה את השני וכו'.

מחשבון הלוואה יכול לסייע לנו לעשות סדר ולהבין טוב יותר מה תהיה המשמעות של הלוואה ספציפית זו או אחרת מבחינתנו, ולראות בצורה ברורה מה יצריך מאיתנו החזר ההלוואה.

ככל שנבדוק ונקדיש יותר זמן ותשומת לב לבירורים וחישובים באמצעות מחשבון הלוואה לפני שנחליט על הלוואה מסוימת, כך ההלוואה שניקח בסופו של דבר תהיה אטרקטיבית ומשתלמת יותר. כדאי להקדיש לכך את זמננו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים