שיתוף
תגובות
לאישה » כיצד לשמור על בטיחות הילדים בתקופת הקורונה
שתהיי בריאה
רופאת ילדים משניידר הקימה ארגון לבטיחות ילדים • לרגל 25 שנות פעילות ל'בטרם' הוקם אתר אינטרנט שמסייע להורים להגן כמה שיותר על היקר להם מכל
זהירות בדרכים | צילום: LeManna, שאטרסטוק

בכל שנה בממוצע, מגיעים לחדרי המיון בארץ למעלה מ-200,000 ילדים בגלל תאונות שאת רובן ניתן היה למנוע. 124 ילדים בשנה מאבדים את חייהם בתאונות בבית, בדרכים ובפנאי. הבשורה הטובה: אפשר לשנות את הסטטיסטיקה הכואבת. ארגון בטרם לבטיחות ילדים, הקים אתר חדש המיועד להורים שרוצים להגן טוב יותר על ילדיהם.

בשנה האחרונה מגפת הקורונה מעסיקה את כולנו באופן יומיומי. אנחנו עוטים מסכות, נוהגים בריחוק חברתי, נכנסים לסגרים ולבידודים חדשות לבקרים ומשנים את אורח חיינו בהתאם לתקנות ונהלים שנקבעים. הדאגה מפני המחלה מעסיקה הורים רבים. בפועל, המחלה פוגעת בילדים בצורה קלה יחסית – ועדיין אנחנו עושים כל שאפשר כדי להגן עליהם.

בצד המגפה, ישנם אסונות שאנחנו כמעט מקבלים כגזירת גורל – תאונות דרכים, טביעות ילדים, כוויות, נפילות, הרעלות ואפילו שכחת ילדים ברכב. אבל הניסיון מלמד שאת מרבית התאונות הללו ניתן למנוע באמצעים סבירים ופשוטים ליישום.

ארגון בטרם לבטיחות ילדים, הוקם לפני 25 שנים על ידי רופאת ילדים משניידר שראתה את ריבוי הילדים שמגיעים לחדר המיון בגלל תאונות. הרופאה, ד"ר מיכל חמו-לוטם, החליטה לשנות את המצב. היא חברה למנהל בית החולים דאז, פרופ' יהודה דנון והקימו את העמותה שחרטה על דגלה קידום תרבות של בטיחות ומניעת היפגעות ילדים. מאז הוקם ארגון בטרם, הצטמצמה התמותה מתאונות ילדים ב-53% בזכות שילוב של פעילות הסברה, הדרכה, פיתוח תוכניות, מחקר וקידום רגולציה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "כהורים כולנו רוצים לגדל את הילדים בבריאות ובבטיחות, אבל לא תמיד אנחנו באמת יודעים כיצד לעשות זאת. ילדים לא נולדים עם חוברת הדרכה, וההורים לפעמים מתמודדים עם עודף מידע שרק מבלבל יותר. המטרה שלנו היא להנגיש להורים מידע ברור בגובה העיניים שיאפשר להם להכיר את הנחיות הבטיחות ולהתאים אותם באופן המיטבי לאורח החיים שלהם. הניסיון מהארץ ומהעולם מראה ששילוב של אימוץ הרגלי התנהגות בטוחה והתאמת הסביבה לילדים יכול למנוע את מרבית התאונות. אנחנו יודעים שלפעמים מדובר בהרגלים שקשה להשריש, אבל בדיוק כמו שהצלחנו להטמיע במהירות הרגלים שיגנו עלינו ועל סביבתנו מקורונה – כך חשוב שנטמיע הרגלים שיכולים להגן על ילדינו מתאונות מיותרות".

לרגל ציון 25 שנות פעילות, ארגון בטרם השיק לאחרונה אתר חדש ועדכני הפונה להורים. באתר ישנם יישומים פשוטים וחדשניים כמו מחשבון מושבי בטיחות. המחשבון מסייע להורים לדעת מהו מושב הבטיחות המתאים ספציפית לכל ילד, בהתאם לנתונים שהוזנו למחשבון.
בנוסף, האתר מכיל מוקד מומחים דיגיטלי בו ניתן לקבל מענה מידי לכל שאלה בנושא בטיחות. שאלה שלא נמצא לה מענה אוטומטי, מופנית למענה אנושי של אחד ממומחי הבטיחות של הארגון. האתר מכיל מידע רחב ומקיף לפי גיל ובהתאם לסכנות השכיחות לילדים, לצד כתבות המכילות מידע ממוקד ורלוונטי לנושאים המעסיקים הורים החל מתכנון יום הולדת בטוח ועד מדריך מיוחד לעצמאות ילדים.

"חז"ל אמרו שכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אנחנו כאן כדי להציל עולמות רבים ככל האפשר כי מבחינתנו כל ילד הוא עולם שלם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים