שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כיצד מעשיו של אורבך הם נגד הרב קוק
מעוז תקף
במסגרת הדיונים על הצעות החוק ליום הנצחה שנתי לרב קוק, הראה ח"כ אבי מעוז כיצד מעשי הממשלה הפוכים לגמרי מתורתו ומורשתו של הרב קוק
ניר אורבך | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הבוקר התקיים דיון בכנסת בעניין הצעות החוק של חברי הכנסת ניר אורבך וגלעד קריב, לפיהם ייקבעו ימי זיכרון רשמיים לרב אברהם יצחק קוק, ולברל כצנלסון. ח"כ אבי מעוז נשא נאום תקיף, בו טען כי מפלגת העבודה אינה ממשיכה את דרכו של כצנלסון, וימינה וניר אורבך פועלים להרוס את מורשתו של הרב קוק.

"ברל כצנלסון תמך בעמדת הרבנות הראשית שפירסמה כרוז שבו נכתב: "ארורים מגדלי החזירים". על התעלמות מתשעה באב כתב: "מה ערכה ומה פרייה של תנועת שחרור שאין עמה שורשיות ויש עמה שכחה. כלום היינו עוד מסוגלים כיום הזה לתנועת תקומה, לולא היה עם ישראל שומר בלבו בקשיות עורף קדושה את זכר החורבן?" ואני שואל – איפה מורשתו של ברל כצנלסון ואיפה מציע הצעת החוק, שהבוקר שוב ערך פרובוקציות בכותל המערבי?"

מעוז פנה לח"כ אורבך, יוזם יום הזיכרון לרב קוק: "ניר, לפני שמנציחים את מרן הרב קוק זצ"ל בחוקים, מן הראוי להיות נאמנים למורשתו ולחזונו כל ימות השנה, ולא רק יום בשנה, יום ההנצחה. פירוק המונופול של הרבנות הראשית על חיי הקודש של האומה, הרבנות שמרן הרב קוק זצ"ל הקים לפני למעלה ממאה שנים ומסר נפשו על עצמאותה וקיומה, זה הרס מורשתו".

מעוז פירט על הרפורמות שמובילה ימינה בתחומי דת ומדינה והראה כיצד הם הפוכים ממורשת הרב קוק: "קידום רפורמה של הפרטת הכשרות הממלכתית, באופן, שיכשיל את רבבות עמך בית ישראל, זו סטירת לחי לדרכו ולמורשתו של מרן הרב קוק זצ"ל. הובלת עקירת מערך הגיור מיד הרבנות הראשית, כדי שקומץ רבנים יגיירו המוני גויים, באופן שאיננו מקובל על כלל העולם הרבני, זו בעיטה בזהירותו ודקדקנותו של מרן הרב קוק זצ"ל, שכתב שהכרעה בעניין שכזה צריכה לצאת מקיבוץ של גדולי הדור. חלוקת הכותל והפרובוקציות בו ע"י חבר הקואליציה, חברך, זה הביזוי הכי גדול כנגד מרן הרב קוק זצ"ל, שבימי המנדט נאבק כאריה על כך שהרבנות הראשית תהיה הסמכות הבלעדית בכותל".

לסיום פנה מעוז לאורבך ואמר: "ח"כ אורבך, כל דקה שלך בקואליציה, כל הצבעה שלך עם הקואליציה, היא פעולה אקטיבית נגד מורשתו והנצחתו של מרן הרב קוק זצ"ל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים