שיתוף
תגובות
דעות » כיצד ניתן לאתר מבנים המועדים לשקיעה?
שקיעת מבנים
מבני ציבור ובנייני מגורים עלולים לשקוע עם הזמן. ראיה מוחשית לכך קיבלנו רק בחודש האחרון, כאשר נחשפנו למספר מקרים דרמטיים של שקיעת מבנים
נפילת טיח בבניין | צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

מבני ציבור ובנייני מגורים עלולים לשקוע עם הזמן. ראיה מוחשית לכך קיבלנו רק בחודש האחרון, כאשר נחשפנו למספר מקרים דרמטיים של שקיעת מבנים וחמור מכך- קריסת בניין מגורים.

הסיבות לשקיעה הן רבות: תכנון לקוי של יסודות הבניה, שיפוץ פנים דירתי שביצע אחד הדיירים, שימוש בחומרי בניה לא תקינים או התעייפותם, בניית פרטיזנית של תוספות בניה ועוד. זה יכול להיות אחד מהגורמים האלו, או צירוף מצער של כמה מהם.

הציוד ושיטות לניטור השקיעות קיים בידי המעבדות וחברות שונות העוסקות באיתור ובליקויי בניה מזה שנים רבות. השאלה החשובה היא איך מחברים את כל זה? וחשוב יותר – מתי מחברים את כל זה? הלא ברור לכל שניטור השקיעה לאחר שהמבנה כבר החל בשקיעה משמעותית עשויה להיות מועילה אמנם לפינוי הדיירים, אך מאוחרת מדי לטיפול במבנה.

לעומת זאת, ניטור מוקדם מדי עשוי להיות בזבוז של משאבים ציבוריים וגם אינו מעשי. לאף רשות מקומית אין את המשאבים לנטר מאות ואלפי מבנים באמצעים הקיימים.

מעבדות איזוטסט, העוסקת כבר מספר שנים בפיתוח תחום האחזקה החזויה, פיתחה מספר שיטות ואפשרויות לניטור תזוזת של מבנים וזיהוי תחילת ההידרדרות של מבנים. הפיתוח מצטרף למגוון גדול של ניטור תחומים הקשורים לאחזקת המרחב העירוני, ביחד עם עמודי תאורה, זקפי נמל, סימון כבישים ומעברי חציה, מעקות וגדרות בטיחות ועוד ועוד.

מאחורי הפיתוח עומדת מדיניות המעבדה והחזון שלה, המציעה הקשבה מדויקת, אנליטית ועקבית אחר האלמנטים הנבדקים. הקשבה כזו, המבוססת על ניטור באמצעים המתקדמים והמתוחכמים הקיימים בעולם, מאפשר לזהות את "ההתנהלות" של האלמנט הנבדק ומכאן מאפשר לזהות את תחילת ההידרדרות שעלולה לעיתים לסכן חיים.

קיים מגוון רחב של אמצעי ניטור ומעקב אחר שקיעות ותזוזות מבנים והאמונה והדרך שלנו במעבדות איזוטסט, הינה לרתום טכנולוגיות עילית ואמצעים מהמתקדמים בעולם, לצרכי הלקוח ולמשאבים העומדים לרשותו, באופן המדויק והמתאים ביותר. 

גיל גורן הוא מנהל היחידה לטכנולוגיות ניטור ובטיחות במעבדות איזוטסט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים