שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כישלון מדיני שאת מחירה נשלם בריבית"
סער תוקף
סגן השר גדי יברקן: "הפסקת אש ללא החזרת אורון, הדר, אברה והישאם, היא פרס לטרור". קרעי: "הדבר החשוב הוא שלא נאפשר שום ירי לשום מקום בארץ בשום זמן"
גדעון סער | צילום: עודד קרני

יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער תקף הערב (חמישי) את המגעים להפסקת אש: "הפסקת הלחימה בחמאס באופן חד-צדדי תהיה פגיעה קשה בהרתעה הישראלית כלפי החמאס ולא רק כלפיו. הפסקת הפעילות הצבאית של ישראל ללא הטלת מגבלות כלשהן על התעצמות והתחמשות החמאס ובלי החזרת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה תהיה כשלון מדיני שאת מחירה נשלם בריבית בעתיד".

בהמשך הוסיף סער: "עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם – הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס ״הפסקת אש ללא תנאים״. מביך". יו"ר ימינה נפתלי בנט צייץ בטוויטר תמונה של הכיתוב: "דין שדרות כדין תל אביב". שותפתו איילת שקד פרסמה את הסיסמה "ניצחון=השבת הבנים", בהתייחס לכך שהשבויים וחללי צה"ל הנעדרים נותרו בעזה.

בליכוד הורו לשרים ולחברי הכנסת לא להתראיין או להגיב להחלטת הקבינט אך זמן קצר קודם הגיב ח"כ מיקי זוהר וכתב ‏"דין יישובי הדרום ועוטף עזה כדין תל אביב וירושלים". חברו למפלגה, ח"כ שלמה קרעי הוסיף: "יש או אין הפסקת אש, הדבר החשוב הוא שלא נאפשר שום ירי לשום מקום בארץ בשום זמן. כלום".

סגן השר לבט"פ, ח"כ גדי יברקן, מהליכוד כתב: "הפסקת אש ללא החזרת אורון, הדר, אברה והישאם, היא פרס לטרור. לממשלת ישראל יש חוב מוסרי וערכי להשיב את הבנים עכשיו. ישראל עלולה לשחרר אלפי מחבלים בעתיד, אם לא ננצל את ההזדמנות עכשיו". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "דין יישובי הדרום ועוטף עזה כדין תל אביב וירושלים".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע אי סיפוק מההחלטה, וחברי המפלגה שלו שיתפו מוקדם יותר ברשתות החברתיות תגובה תואמת לפיה ‏"לא להפסקת אש, כן להכרעה וניצחון, כן להשבת הבנים". ח"כ שמחה רוטמן: "תפסיקו לדבר על "תמונת ניצחון" מפסיקים מבצע צבאי כשיש ניצחון, לא תמונה, אשכרה ניצחון".

יו"ר עוצמה יהודית וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ איתמר בן גביר: "ביקרתי ושמעתי בשבוע האחרון מאות תושבים בדרום הארץ, בעוטף, באשקלון ואשדוד נתיבות אופקים ובאר שבע, ובפי כולם הייתה בקשה אחת: שצה"ל ישלים את המבצע ושלא תעשה עבודה חלקית. תושבי הדרום חזקים ונחושים אך למרבה הצער ממשלת ישראל לא".

לדבריו של ח"כ בן גביר: "סיום המבצע בטרם הפלת שלטון החמאס פירושו הפוגה זמנית והתחמשות של ארגון שמטרתו לא משתנה: מחיקת מדינת ישראל. הפסקת אש שכזאת היא כניעה לטרור וחולשה ועל ראש הממשלה להבין שלא נגבה אותו בכל מחיר. ודאי אם נגלה שאינטרסים ביטחוניים של ישראל נפגעו או אם חלילה רוה"מ עשה ויתורים בירושלים- אני מתבייש הערב בממשלת ישראל וסבור שהפסקת האש היא יריקה בפרצוף של תושבי הדרום".

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז קרא הערב לקבינט המדיני ביטחוני, שלא לעצור את מבצע שומרי החומות "אני קורא לקבינט המדיני בטחוני, לראש הממשלה ולשר הביטחון – אל תעצרו כעת, המשיכו את המבצע, דין שדרות והעוטף כדין ירושלים, דין אשקלון כדין תל אביב. יש להעמיק את הטיפול בטרור העזתי עד להכרעה מלאה של הטרור. עצירת המבצע כעת זו שגיאה חמורה שאסור שתקרה".

עוד הוסיף כי "הקבינט צריך לצאת בהחלטה – כל ירי לדרום ישראל, יגרור תגובה כירי לירושלים ולמרכז הארץ. כשם שממשלת ישראל יצאה, ובצדק, למבצע כולל בעקבות הירי על ירושלים, כך אין להפסיק את המבצע עד למיגור הטרור ולהשבת הבנים הביתה. עם ישראל חזק, העורף חזק, צה"ל חזק, אני קורא לממשלה התמלאו רוח היו גם חזקים. לא להפסקת אש כעת".

צור גולדין, אחיו של הדר גולדין, כתב בטוויטר: "אני לא חושב שרמטכ״ל צה״ל ושר הביטחון של חיילי צה״ל יכולים להעיז לאפשר לכל שדרת הפיקוד וההנהגה של חמאס לצאת ממחבואם ללא פגע עד שיושבו הבנים החיילים והאזרחים שלנו הביתה".

שמחה גולדין: "נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים. הוא וגנץ יחד עם הרמטכ"ל שלחו אותם להילחם במבצע צוק איתן ועד לרגע זה הם לא שבו משדה הקרב. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות והאחריות כולה נמצאת על כתפיהם. אנו דורשים לקבל תשובות לאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים