שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » כך הפך הנגיף את השוק היוקרתי להפסדי ביותר
אחוזות קורונה
עם היצע גובר, מימוש נכסים של מיליארדרים ונגיף שמקריס את הכלכלה, תוכלו לרכוש אחוזה בהנחה של מאות מיליוני שקלים • פרויקט מיוחד
אחוזות קורונה | צילום: מתוך מגזין "דירת ארעי"

על מנת לרכוש את אחת מאחוזות הפאר האלו ולהעבירן על שמכם בטאבו, לא תוכלו לפנות לכל משרד תיווך מקומי. אם יש שוק נדל"ני שכמעט ולא דובר עליו, למרות צמיחתו המרשימה בעשור האחרון, זהו ללא ספק השוק הזה.

עם ליווי של מכוניות יוקרה, כיבוד של יין עתיק ויוקרתי וסיורים מפנקים כאילו מדובר בחופשה, נפגשים אחת לתקופה אילי הון ושועי עולם עם האנשים שמוכרים את מה שמגדיר יותר מכל את המושג 'עולם הזה'.

עבור סוכנויות התיווך האלו, עמלות התיווך הן לא עוד 4% מדירת 'מחיר למשתכן' מוזלת אי-שם בדרום הארץ. די להם בסגירת עסקה אחת על מנת לשבת ללא מעש במשך עשורים.

אם כי, בשנה האחרונה הם ספגו את אחת המכות הקשות זה עשור.

כן, ניחשתם נכון, נגיף הקורונה פגע בהם נואשות. הלקוחות הפוטנציאלים עברו מקניה למכירה, השוק הוצף בהיצע שיא והביקוש ירד לאבדון. עד כמה? את זה יסבירו לכם מחירי השוק, כאשר אותה דירה נמכרה בסוף בחצי מחיר, שמשקף ירידת ערך של… לא פחות מ-150 מיליון יורו!

יש שיאמרו כי מגזין 'דירת ארעי' אמור היה להתמקד בכלל בתחום הנדל"ן על שלל דירות הארעי המאפיינות אותו. החל מהבטחות 'מחיר למשתכן' שנמוגו, דרך האברכים שגרים במחסנים, בעוד הבעלים של דירות הרפאים בקומות העליונות מתגוררים בחו"ל ועד לתופעה המקוממת של ניצול קרבת האדמו"רים לנכסי הנדל"ן על מנת להשכירם לתקופות ארעי (קצרות) במחיר שיא של אלפי שקלים ללילה.

על כל אחת מהתופעות האלו אפשר לכתוב יריעה נפרדת, וסביר להניח שאף פעם לא נסיים. אך לא לחינם בחרנו דווקא את הסיפור הכי רחוק מעולם הדירות והמגורים המוכר במחוזותינו, שכמעט ואינו רלוונטי לסדר יומו של הקורא.

את הסיפורים האלה תמצאו בכל עיתון כלכלי. הם לעולם לא יגיעו לכותרת הראשית, אך תמיד יככבו ברשימת הכתבות הנצפות ביותר. אם להגדיר נכון, זה מה שנקרא "הצהוב הכלכלי". בסוף בסוף, אין מי שלא סקרן לדעת כיצד נראית אחוזתו החדשה של דן גרטלר.

אלא ש'בין השורות', יש לשוק הזה משמעות נוספת. כזו שמי שיודע לקרוא אותה מבין לאן הכלכלה דוהרת והאם ימצא סוף סוף עבודה. השנה היא ברורה יותר מתמיד.

את הכותרות המבשרות על עסקאות הענק, האחוזות שנרכשו, הארמונות שנבנו ומתחמי הנופש היוקרתיים שנמכרו למיליארדרים במאות מיליוני דולרים – החליפו בתש"פ כתבות על מימושי נכסים עד אין סוף. החל מאדם נוימן שהבועות והחללים שלו התפוצצו ערב עידן הקורונה כשחשב שלברוקרים בוול-סטריט אפשר למכור אוויר ב-20 מיליארד, ועד לשר האוצר של הכלכלה החזקה בעולם.

בית החוף של ביל גייטס בסן דייגו | צילום: realtor.com

מעט היו הכותרות שבישרו על עסקאות שנסגרו, והן כמובן, עסקו בבתים ובאחוזות של האנשים היחידים שגרפו הון ממשבר הקורונה. כמו למשל, ביל גייטס וג'ף בזוס. אפילו אלון מאסק מציע נכסים בשווי של 40 מיליון דולר למכירה.

כשאילי הון ממשים נכסים בלי סוף, זה אומר משהו על מצבם התזרימי, ולא פחות מכך על היקף ההכנסות והרווחים (הממאנים לבוא) במאות החברות שבשליטתם. כל אחת מהחברות האלו מעסיקה אלפים ורבבות של עובדים, ובהיעדר רווחיות מוצאים את עצמם רבים מהם בשוק האבטלה.

שיעורם הגדול של העובדים בעולם שפרנסתם תלויה באותם מממשי נכסים, הופך את סיפורו של השוק הזה, מסיפורם של מתי מעט אילי הון לסיפורם של מיליוני מובטלים שהפכו במשבר הקורונה למספר נוסף בסטטיסטיקת דורשי העבודה.

זהו סיפור על עולם ששמור לקומץ עשירים, אך השלכותיו מורגשות בקרב כמעט כל אחד מאיתנו.

להתארח במלון האישי

אם יש מקום בכדור הארץ שמסמל יותר מכל את חיי המותרות, זהו ללא  ארצות הברית. כמעט ואין בנמצא תופעה חדשה מעולם ה'תאוות' שחדרה לארצנו הקדושה ולרחוב החרדי, שלא הקדימה את מעוזי החרדים בניו יורק.

כך גם עולם הנדל"ן היוקרתי מנקר העיניים שמשמש את העשירון העליון לתקופות נופש בבתי הקיט שלהם. הם, יהיו מוכנים לשלם עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים בשביל אחוזה שתשמש אותם שבועות אחדים בשנה. בדרך כלל בחודשים יולי-אוגוסט.

התופעה הזו אגב, חודרת לאיטה גם לישראל, בעיקר במחוזות היוקרה לחופי הרצליה.

משבר הסאבפריים הגדול שפרץ ב-2008, לאחר שסדרות אג"ח זבל שמקורן במשכנתאות חסרות כיסוי אמנם השבית זמנית את השוק הזה, אך בעשור האחרון הוא הספיק לזנק – ובענק.

אלא שמשבר הקורונה, שכבר הוכרז כקשה בהרבה מהמשבר הכלכלי ב-2008, עצר מחדש את השוק ואותם נכסי יוקרה מוצעים כעת במחירים נמוכים בעשרות ומאות מיליוני דולרים משווים האמיתי.

אל תפתחו ציפיות. הנחות הענק עדיין לא יאפשרו לכם לרכוש את בתי החלומות האלו, ששמורים לעשירון העליון. כך למשל, תמצאו ברשימת המוכרים והקונים את מנכ"לי ומייסדי החברות הכי גדולות בעולם – ממייסד פייסבוק ועד לבעל השליטה באמזון.

זו גם הסיבה לכותרת שבחרנו: "אחוזות קורונה".

הסיילים של תש"פ

מי שנזקק השנה למזומנים יותר מכל, הוא הקיבוצניק הישראלי שהצליח להערים על כל העולם עד שהגיש לבורסה תשקיף לקראת הנפקת החברה שלו (שלא יצאה לפועל). עם מכונת יח"צ משומנת להפליא, הצליח אדם נוימן להביא את 'וויוורק' לשווי אסטרונומי של 20 מיליארד דולר. אך כמו כל בועה אחרת, גם הבועה שלו קרסה.

לאחר שורה של חבטות ומכות כלכליות, שכללו גם את סיומו של העידן שהישראלי השחצן היה מנהלה של החברה העוסקת בחללי עבודה להשכרה, הוא נאלץ השנה למזומנים יותר מכל.

אדם נוימן העמיד למכירה בתש"פ שלושה נכסים יוקרתיים שבבעלותו, בסכום כולל של 68.4 מיליון דולר. בתפריט: טריפלקס במנהטן ב-37.5 מיליון דולר, בית חלומות בקליפורניה ב-27.5 מיליון דולר, ואחוזה בווסטצ'סטר שבניו יורק תמורת 3.4 מיליון דולר.

אחת העסקאות היקרות ביותר השנה ווסטצ'סטר, היא מכירת ביתו של ברוס וויליס. על פי סוכנות הנדל"ן 'דאגלס אלימן' שתיווכה את העסקה, הנכס הוצע למכירה כבר בתחילת השנה 12.95 מיליון דולר, אך בעליו התפשר בלא פחות מ-59% והוא נמכר לבסוף תמורת 7.66 מיליון דולר "בלבד".

האחוזה מכילה מבנה ראשי בעל שטח של 830 מ"ר, חמישה חדרי שינה, מתחמי בידור גדולים, חדר מדיה, חדר משחקים ומרתף יין. בראש הבית נמצא חדר תצפית בצורת מתומן, ממנו ניתן להשקיף אל נופי הסביבה שכוללים את שמורת קרוטון. האחוזה כוללת גם שלושה קוטג'ים קטנים יותר, כל אחד עם כביש גישה משלו.

הבמאי ג'יימס קמרון העמיד למכירה נחלה המתפרסת על פני שטח של 16 דונם במאליבו שבקליפורניה וכוללת שתי אחוזות. הבתים מאופיינים בתקרות מקומרות ודלתות זכוכית שמובילות לגינה גדולה, וכוללים בין היתר 2 מטבחים מצוידים, מספר סלונים, משרד וחדר קולנוע ביתי. קמרון רכש את הבית הראשון בשנת 1989, עבור 3.5 מיליון דולר. ב-2003 רכש גם את הנכס הצמוד עבור 4.4 מיליון דולר. השנה כאמור, הוא העמיד אותם למכירה בסכום כולל של 25 מיליון דולר.

האחוזה הצפה במיאמי. שלכם ב-5.5 מיליון דולר | צילום: Arkup

בית נוסף במאליבו שהוצע השנה למכירה, נמצא בבעלותו של מת'יו פרי. פרי רכש את הבית בשנת 2011 מחברת הנדל"ן שבנתה אותו (Scott Gillen) והוא שילם עבורו 12 מיליון דולר במזומן. הבית  כולל קומה ראשונה נרחבת, קירות זכוכית, אזור הקרנה וג'קוזי חיצוני. המחיר? 14.95 מיליון דולר.

פרי העמיד השנה למכירה נכס נוסף שבבעלותו – פנטהאוז בן ארבעה חדרים באחד הבתים היוקרתיים בלוס אנג'לס.

עוד במאליבו: דיאנה ג'נקינס, פילנתרופית ומייסדת חברת משקאות הבריאות Neuro Drinks, העמידה למכירה אחוזה על צוק, עם רכבל שמגיע עד החוף ב-125 מיליון דולר. הנכס שוכן על שטח של 12 דונם, וכולל חמישה חדרי שינה. האחוזה היא בעלת קומה אחת שלה תקרות מוגבהות וחלונות מהרצפה ועד לתקרה שנפתחים לגנים. בכניסה יש קיר זכוכית שהופך לשקוף בלחיצת כפתור וחושף חדר עבודה, מרפסת גדולה ומדשאה המשקיפה על האוקיינוס. בנחלה יש גם סטודיו ריקודים ואולפן הקלטות.

מלבד הבית הראשי יש גם בית אורחים עם שלושה חדרי שינה, בריכה, מפל מים ובריכת דגי קוי, מגרש ספורט וביתן לשומר. הדיירים והאורחים יכולים להשתמש ברכבל או במדרגות הצמודות כדי לגשת לבית החוף של הנכס השוכן על החוף, וכולל גם מקום לברביקיו.

השף הבריטי המפורסם גורדון ראמזי מוכר את בית הקיט שלו שעל חוף הים במחוז קורנוול בדרום מערב אנגליה, תמורת 2.75 מיליון פאונד. הנכס, ששוכן בעיירת הדייג הקטנה פאווי, הוא בעל 3 קומות, 4 חדרי שינה ושימש בעבר כבנק.

שר האוצר היהודי של ארצות הברית, סטיב מנושין, מנסה כבר שנתיים למכור את הדירה שלו ב-740 פארק אבניו במנהטן – ללא הצלחה. בספטמבר 2018 ביקש מנושין למכור את הדירה ב-32.5 מיליון דולר ולא מצא קונה. עכשיו הוא כבר מתפשר על מחיר נמוך ב-20% של 27.75 מיליון דולר.

הדופלקס של מנושין משתרע על פני כ-600 מ"ר, בשתי קומות – השמינית והתשיעית עם מעלית פרטית. השכנים אגב, הפכו את הבניין לכזה שזוכה לתואר "אחד הבניינים היוקרתיים בניו יורק". מנושין רכש את הדופלקס לפני 20 שנה מדודתו קרול לדרמן, ושילם עבורה 10.5 מיליון דולר.

כריס יוז, ממייסדי פייסבוק, מכר השנה "בהפסד" את ביתו שבניו יורק, לאחר 6 שנים שהוא לא מצא קונה. הבית שהוצע למכירה כבר ב-2015 כולל: 4 חדרי שינה ו-6.5 חדרי רחצה, וגודלו 557 מ"ר. יש גם שני סלונים וחלונות מהרצפה לתקרה, וכן פינות אח, מטבח מאובזר ויחידה נפרדת שהכניסה אליה היא דרך מעבר תת קרקעי. כמו כן, יש בבית חדר קולנוע ביתי ומרתף יינות. על הגג יש מרפסת עם גינה, וכל זאת בנוסף לחצר. המחיר המקורי עמד על 22.3 מיליון דולר, אך לבסוף התפשר יוז וקיבל תמורתו 19.5 מיליון דולר.

מייסד טסלה, אלון מאסק, שצייץ לפני מספר חודשים כי בכוונתו למכור את מרבית נכסיו כך שלא יהיה "בעלים של אף בית", מכר אחוזה בגודל של כ-1,500 מ"ר, השוכנת בשכונת בל אייר היוקרתית בלוס אנג'לס וכוללת 7 חדרי שינה ו-11 חדרי רחצה. מאסק קנה את האחוזה ב-2012 עבור 17 מיליון דולר "בלבד". לפני כשלושה חודשים היא נמכרה ב-29 מיליון דולר.

מאסק העמיד למכירה גם חווה שבבעלותו באותה שכונה. היא כוללת חמישה חדרי שינה, בריכה ובית אורחים נפרד, והמחיר המבוקש הוא 9.5 מיליון דולר.

השחקן שון קונרי מכר אחוזה בדרום צרפת שבבעלותו, תמורת 30 מיליון יורו. האחוזה רחבת ההיקף בנויה על צוק המשקיף לים בקאפ דה ניס, בנוי בסגנון צרפתי וכולל צמחי ויסטריה המטפסים על חזית הבית וגנים ומדשאות המובילים עד הים. פנים הבית מעוצב בסגנון מודרני יותר, וכולל מתחם כושר הבנוי במרתף, ספא ובריכה מקורה, ממנה ניתן להשקיף על הים.

האחוזה שוכנת על שטח בגודל 5 דונם, שכולל גם בריכה חיצונית ושני בתי אורחים. הבית הראשי הוא בגודל 1,000 מ"ר וכולל רצפות עץ וחלונות זכוכית המתנוססים מהרצפה עד התקרה, וכן מעלית. בקומת הכניסה יש חדר משפחה ומטבח הצמוד אליו וכן חדר עבודה. לבית חמש קומות ו-5 חדרי שינה, כולל סוויטה ראשית המתפרסת על כל הקומה העליונה עם מרפסת פרטית ושני חדרי רחצה.

ביתו של תעשיין הרכב האמריקאי לי איאקוקה, מוצע למכירה ב-26 מיליון דולר. הבית המעוצב בסגנון טוסקני משתרע על שטח של כ-1,020 מ"ר וממוקם ב-Chalon Road ליד הקאנטרי של בל אייר. הנכס, בעל ארבעה חדרי שינה ודירה לצוות העובדים, במצב טוב וסגנונו עדכני במיוחד. תמונות מתוך הרישום מציגים ספרייה מעץ עם תקרות שמורות, חדר אוכל רחב עם דלתות צרפתיות המוביל לגינה ולמגרש הטניס, וחדר שינה גדול הכולל אזור מגורים ושני חדרי אמבט.

איאקוקה קנה את הבית זמן קצר לאחר שמונה ליו"ר קרייזלר בשנת 1993, תמורת 4.25 מיליון דולר. כעת, לאחר שנפטר בגיל 94, מוכרת אותו בתו ב-26 מיליון דולר.

סוכנות הנכסים הבינ"ל מבית סותב'יס, הציעה השנה למכירה את הבית היקר ביותר בלונדון, ב-97 מיליון דולר. הנכס ממוקם בשכונה היוקרתית סנט ג'ון ווד שבמערב לונדון. הוא כולל 10 חדרי שינה, ספא, סאונה, חמאם, וכן קולנוע עם 12 מושבים, שני מרתפי יין, בריכה וחדר משחקים. לטובת מכוניתו של הבעלים "מציע" הבית חניה תת קרקעית, אליה יורדים במעלית מיוחדת בחצר.

הנכס כולל כניסה עם מבואת כניסה בגובה 2 קומות, שבקצהו גרם מדרגות. בקומת הקרקע חדר משפחה ואירוח מרווח, לצד חדר אוכל. בבית שני מטבחים מצויידים, האחד מפואר במיוחד והוא לשימוש המשפחה, והשני מיועד לצוות הטבחים. המוכר ביקש להישאר אנונימי.

ברק אובמה רכש אחוזה באי במסצ'וסטס ב-12 מיליון דולר | צילום: realtor

בלונדון תוכלו לרכוש גם את ביתו של הסופר הסקוטי ג'יימס מתיו בארי, השוכן בדרום שכונת קנזינגטון, עשר דקות הליכה בלבד מארמון קנזינגטון. הבית כולל שישה חדרי שינה וארבעה חדרי רחצה, ואם יש לכם 10.5 מיליון דולר מיותרים, תוכלו להפוך לשכנים של הנסיך ווליאם מידלטון.

אחוזתו של מייסד מיקרוסופט, פול אלן, בסיליקון ואלי, מוצעת למכירה ע"י הקרן המשפחתית בכ-41 מיליון דולר. שטחה הבנוי של האחוזה הוא כמעט 2,000 מ"ר, והיא מכילה 7 חדרי שינה, תקרות גבוהות והרבה שטח קיר – מושלם לתליית יצירות אמנות, וכן חלונות מהרצפה לתקרה, ספריה וקולנוע ביתי.

ובחזרה לניו יורק: הבניין היוקרתי וולוורת' (Woolworth Building), שזכה לתואר "הבניין היפה ביותר בניו יורק" מנסה כבר 4 שנים למכור את הפנטהאוז הכי יקר בעיר, ב-110 מיליון דולר – ללא הצלחה. כעת חוזר הפנטהאוז לשוק במחיר "אפסי" של 79 מיליון דולר, ועם לא מעט חידושים, פרי יצירתו של האדריכל דיויד הוטסון (David Hotson) – מעצב הפנים האחראי על שיפוץ ושדרוג שורה ארוכה של נכסים יוקרתיים בניו יורק.

הוטסון עבד על תוכנית לעיצוב מחדש של הנכס, ששטחו 9,600 רגל רבוע. הרוכש העתידי יוכל לקבל את הנכס ריק מכל עיצוב, אך תינתן לו האופציה לשלב אלמנטים מהעיצוב של הוטסון (המדמה את הקומה העליונה בנכס ליאכטה). מהפנטהאוז ניתן לעלות לאתר תצפית פרטי, המעניק לרוכש מראה מרהיב של כל מנהטן.

דרוש "אדמירל" חדש

לצד הרשימה הארוכה (והחלקית) של דירות היוקרה הנמכרות בסכום עתק, מוצעים למכירה גם בתים לחובבי הגלים שרוצים לצאת מפעם לפעם לשיט, מבלי לעבור את מפתן הדלת. לא מדובר באנשי ענף הקרוז (ראו כתבה נפרדת), אלא בבעלי יכולת המחפשים נכס נוסף בבעלותם על מנת להתגאות בו.

בית הסירה מטריקס איילנד (Matrix Island) שעוגן בנהר התמזה בלונדון מוצעת למכירה ב-3.5 מיליון פאונד. בית הסירה המודרני משתרע על פני 460 מ"ר וכולל סיפון עליון פתוח שבו מטבח וחדר אוכל לצד אזור קבלת פנים, חדר עבודה וגרם מדרגות רחב שמוביל לסיפון התחתון. בסיפון התחתון נמצאים חמשת חדרי השינה, בהם חדר שינה ראשי שמכיל סאונה. כמו כן מצוי בו מרחב נוסף שמצויד בתנור עצים, מעגן לאופנוע ים ואת חדר המנועים של האסדה.

באמסטרדם מוצעת למכירה בית הסירה De Friese Franje תמורת 1.5 מיליון דולר. הסירה, ששטחה 150 מ"ר, מכילה שלושה חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה שאחד מהם ג'קוזי, מרפסת שמש ומטבח חדשני.

מי שמחפש ליגה אחת מעל, מוזמן לרכוש כרטיס שטיסה למיאמי, פלורידה, ארה"ב. שם מוצעת למכירה וילה צפה ב-5.5 מיליון דולר. מדובר בשילוב של יאכטה ואחוזה מודרנית העוגנת במיאמי, כאשר היאכטה, באורך 25 מטר, מסוגלת לשוט בים ולעלות אל מחוץ למים באמצעות "רגליים מתקפלות".

בית הסירה הקרוי Arkup, הוא בשטח של 400 מ"ר, ומכיל 4  חדרי שינה וארבעה וחצי חדרי אמבטיה. היאכטה עוגנת בווייס סיטי מרינה, מרחק הליכה ממסעדות יוקרה ופינוקים נוספים של העיר מיאמי.

המיליארדרים שחנכו דירת ארעי

לצד ההיצע הגבוה בשוק, ישנם גם מי שלמרות הקורונה הרשו לעצמם להתפנק באחוזה נוספת.

האדם השני בעושרו בעולם, ביל גייטס, רכש וילת פאר השוכנת סמוך לחופי סן דייגו ב-43 מיליון דולר.  הוילה, המצטרפת לפוטרפוליו הנדל"ן הרחב של בני הזוג ביל ומלינדה גייטס, ככל הנראה לא תשמש אותם בכל השנה, שכן מייסד מיקרוסופט מעדיף לבלות את רוב זמנו באחוזה שלו בוושינגטון. ב-2014 דווח על אחוזה וחוות סוסים שרכש גייטס בסנטה פה ב-18 מיליון דולר.

בית החוף החדש של גייטס מתפרס על פני 540 מ"ר והוא כולל 6 חדרי שינה, ג'קוזי שיכול להכיל עד 10 אנשים, חצר הפונה לאוקיינוס ובריכה.

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הרוויח גם הוא מיליארדים רבים מנגיף הקורונה והרשה לעצמו לחתום על חוזה בסכום שיא של 165 מיליון דולר. בזוס רכש את האחוזה הכי יקרה בבוורלי הילס, המשתרעת על פני כ-1,300 מ"ר, בסגנון גאורגי עם רצפת העץ המקורית שעליה עמד נפוליאון כאשר הציע נישואים לרעייתו.

לאחוזה החדשה של בזוס מרפסות וגינות יוקרתיות, שני חדרי אורחים, משתלה ושתי חממות, מגרש טניס, בריכת שחיה, מגרש גולף, ומגרש רכבים עם מוסך שירות ומשאבת דלק משלו.

הבית היקר ביותר בקליפורניה. 150 מיליון דולר | צילום: Hilton and Hyland

האוליגרך העשיר ביותר באוקראינה, רינאט אחמטוב, "ויתר" בתש"פ על 200 מיליון יורו מהונו, כדי לרשום על שמו בטאבו את בית החלומות וילה לה סדרה שבריביירה הצרפתית. הוילה, שהיא למעשה סוג של אחוזה, נבנתה בשנת 1970, היא מתפרסת על שטח של 18,000 רגל רבוע ויש בה 14 חדרי שינה. אחמטוב רכש את הנכס ב"הנחה" של 150 מיליון יורו, לאחר שמחירה המקורי עמד על 350 מיליון יורו.

יו"ר News Corp, לקלן מרדוק, רכש השנה את הבית היקר ביותר בקליפורניה תמורת 150 מיליון דולר. האחוזה, שבמרכזה המבנה בסגנון ניאו קלאסי צרפתי, משתרעת על פני שטח של 2,400 מ"ר ויושבת על שטח כולל של 41 דונם. כחלק מהעסקה נרכש גם ביתם של הנשיא לשעבר רונלד רייגן, אשר נמצא מאחורי האחוזה הראשית.

במבנה 18 חדרי שינה ו-24 חדרי אמבט. בנוסף יש בה גם אולם נשפים, אולם כניסה מקומר, חדר אוכל ומרתף יינות שיכול להכיל 12 אלף בקבוקים. חצר האחוזה כוללת גנים מטופחים, מגרש טניס, מזרקות, בריכת שחייה וחדר אורחים נפרד. מנהרה מובילה מהמרתף עד הבריכה. עוד מתחת לאדמה: מוסך תת קרקעי עם מקום ל-40 כלי רכב.

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, רכש אחוזה באי במסצ'וסטס ב-12 מיליון דולר. האחוזה משתרעת על 120 דונם ברצועת החוף של אדגרטאון, וכוללת בית בשטח של 640 מ"ר. לבית שבעה חדרי שינה, שמונה חדרי אמבט ומספר אחים מאבן. ישנו חניון לשני רכבים, אסם נפרד ובריכה. הנכס נמצא בשוק מ-2015 והוצע למכירה ב-22.5 מיליון דולר. המחיר ירד פעמיים, בתחילה ל-16.25 מיליון דולר ואחר כך ל-14.85 מיליון דולר ביולי.

מי שחתום על רכישת האחוזה היקרה ביותר בארה"ב השנה, הוא המיליארדר סטיבן שונפלד. האחוזה שרכש השנה בפאלם ביץ', פלורידה, שוכנת במרחק הליכה מהמועדון הפרטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. האחוזה ממוקמת ב-1415 סאות' אושן בולאוורד, כ-110 מטר מקו החוף, ומשתרעת על שטח כולל של 17 דונם. הבית עצמו בנוי על פני שטח של כ-3,200 מ"ר וכולל 10 חדרי שינה. המחיר? קרוב ל-200 מיליון דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים