שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כך הפך נתניהו לשנוא המתיישבים ביו"ש
חזית מבית
מה שהחל בריקודים תוססים על מדשאות הבית הלבן ובברכת 'שהחיינו' מאולתרת שהפכה לוויראלית, הפך עד מהרה למפגן של אכזבה ומפח נפש בקרב ראשי מועצת יש"ע מ'מתווה טראמפ' לשלום במזרח התיכון לאחר שנוכחו לדעת כי התכנית תאפשר הקמת מדינה פלסטינית
נתניהו וטראמפ בהכרזה על הריבונות | צילום: הבית הלבן

בשבוע האחרון, לראשונה מזה שבועות ארוכים, נדחק משפטו של נתניהו אל שולי החדשות, כאשר את מקומה תפסה לראשונה מאז 1999 תכנית אמריקנית לשלום במזרח התיכון.

היה זה יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני שהצליח להציף את המתיחות בין רה"מ והמתיישבים מעל פני השטח, לאחר שבסיומה של פגישה שקיימו השבוע, ניסו הצדדים לשדר עסקים כרגיל.

בראיון ל'הארץ' תקף יו"ר מועצת ישע דוד אלחיאני את תכנית טראמפ כשהוא לא בוחל ממילים קשות נגד הנשיא וחתנו היהודי קושנר. "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל", אמר אלחיאני, שהוסיף כי "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

בתגובה לדברים שיגרו רה"מ ויו"ר הכנסת תגובות נזעמות המגנות את דברי יו"ר מועצת יש"ע. בהודעת הגינוי מטעמו של נתניהו נכתב, כי "דברי אלחיאני ראויים לגינוי. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל ביניהם, הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש".

רה"מ הוסיף, כי חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל את הערבויות הנדרשות לביטחונה של ישראל. "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה", דברי נתניהו.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר, כי "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחיאני על נשיא ארה״ב ראויים לכל גינוי וביקורת. דבריו של אלחיאני גורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות".

מקורבו של נתניהו, השר זאב אלקין, פרסם גם הוא הודעת גינוי, בה נכתב כי "העובדה שהדברים של אלחיאני נאמרו בראיון לעיתון 'הארץ', מדבר בעד עצמו". יצוין, כי בראיון הבוקר לרשת ב' גילה יו"ר מועצת יש"ע, כי האמריקנים הציבו תנאי חדש – אם לא תהיה הסכמה לאומית רחבה, לא תהיה ריבונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים