שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » כך הקפיצו הדמוקרטים את מניות חברות הנשק
הפוך על הפוך
דניאל שבקס מצטרף לנבחרת הכותבים של 'בחזית מדיה' במדור שבועי חדש ומספק הצצה לנבכי עולם ההשקעות וההון סיכון • והשבוע: אפקט הבומרנג של הדמוקרטים על חברות הנשק
אקדח סמית אנד ווסון 500 מגנום. זינוק של למעלה מ-120% השנה | צילום: szuppo, פליקר

לאחרונה אני שומע לא מעט לבטים "במה כדאי להשקיע במידה והדמוקרטים (ג'ו ביידן) ינצחו בבחירות בארצות הברית?", ולהפך, "במה כדאי להשקיע במידה והרפובליקנים (דונלד טראמפ) ינצחו בבחירות בארצות הברית?".

חשוב לי להדגים נקודה מאוד מהותית וחשובה לכל משקיע בשוק ההון. הציפייה וחוסר הוודאות הם המנועים שמובילים את התנודות בשוק ההון. ברגע שתוצאות הבחירות יוודאו, זה כבר כמעט ולא ישפיע על השוק – אלא על שווי החברות האמיתי.

אתן דוגמה כדי להמחיש זאת דווקא מהתקופה האחרונה, וכיצד הבחירות משפיעות עליה: מניות יצרניות הנשק בארה"ב זינקו בתקופה האחרונה דווקא כשהסקרים הצביעו על התחזקות המועמד הדמוקרטי בבחירות לנשיאות. אם אכן ינצח ג'ו ביידן בבחירות ביום שלישי הקרוב, יש הצופים זינוק במכירות אקדחים ורובים בארה"ב, שיתורגמו לקפיצה נוספת במניות.

כך למשל, מניות כמו Smith & Wesson Brands או Sturm Ruger זינקו מתחילת החודש בלמעלה מ-7%. זאת, לעומת מדד S&P500 שנותר מתחילת החודש כמעט ללא שינוי. המגמה בולטת עוד יותר בראייה ארוכת טווח, כאשר מתחילת השנה זינקה מניית Smith & Wesson במעל ל-120% ומניית Sturm Ruger במעל ל-45%.

העלייה בביקוש למניות חברות הנשק באה על רקע מהומות גזעניות בכל רחבי ארה"ב ("black life matters"), אך לא רק.

לכאורה, הזינוק במניות ובמכירות מפתיע, שכן הדמוקרטים מתנגדים להגדלת הפצת כלי נשק וניצחון שלהם (לפחות לפי הסקרים) צפוי להוביל לרגולציה שתפעל להקטנת כמויות הנשק בארה"ב.

בפועל, נראה כי רבים נערכים בדיוק לתרחיש הזה ולכן ממהרים להצטייד כבר עתה בכלי נשק. אם ביידן ינצח, הוא ייכנס לבית הלבן רק בינואר, כך שבחודשים שיישארו עד שיתחיל בתפקידו המגמה הזו תימשך.

מנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס ניתן לראות כי מספר האנשים שבוצעה להם בדיקת רקע לצורך קבלת נשק זינק לקרוב ל-30 מליון איש מתחילת 2020. זהו נתון גבוה יותר מכל שנת 2019.

זה קרה גם בעבר. בבחירות 2016, כשהסקרים הצביעו על יתרון לקלינטון הדמוקרטית (מה שלא קרה בסוף בגלל המהפך של טראמפ בשבועות האחרונים) נרשם זינוק דומה בביקוש לכלי נשק, מתוך ההערכה כי ניצחון שלה יוביל לרגולציה דומה לזו המדוברת כעת.

נתון נוסף שמלמד על המגמה מראה כי אחוז ניכר מהרוכשים הם כאלה שלא קנו עד היום כלי נשק, וזו פעם ראשונה עבורם.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים לתפוס כיוון ולרכב על הגל, חשוב שתדעו שהוא מגיע הרבה לפני הדבר האמיתי.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים