שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כך התמוסס ההסכם בין המשטרה לאדמו"ר
חשיפה
מסע הלווית אחי האדמו"רים מ'תולדות' שהחל בתיאום מלא ומפתיע עם משטרת ישראל, הסתיים באלימות מצד המשטרה ובפצועים • 'בחזית' בפרסום ראשון על התרגילים שערכה המשטרה
הלווית אחי האדמורים מ'תולדות', הרה"צ אהרון קאהן | צילום: איציק שכטר, המחדש

ביום שלישי נפטר בארצות הברית ממחלת הקורונה, הרה"צ אהרון קאהן, אחי האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרון, בתום מסע שתדלנויות מורכב על ידי עסקנים, הוטס ארונו ארצה על ידי מטוס פרטי במימון חסידי האחים האדמו"רים שליט"א.

פרק הזמן שבין ההודעה על פטירת האח ועד לנחיתת ארונו בישראל, היווה זמן יקר ונדרש לצורך התארגנות ותיאום מול המשטרה סביב עריכת מסע ההלוויה שמלכתחילה הודיעה המשטרה כי תאסור על קיומו בשל חוסר שליטה צפוי על כמות המשתתפים בה, כאשר המגעים בין המשטרה לעסקנים הבשילו רק לקראת שעות אחר הצהריים.

ל'בחזית' נודע, כי המשטרה לאורך כל הדרך ומסיבות שאינן ברורות פעלה כדי לסכל את קיום ההלוויה תוך נקיטת צעדים מבישים שלטענת העסקנים לא היה לכך כל מקום.

במסגרת זו אנו חושפים לראשונה, כי האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שהקשר בינו לבין האח שנפטר היה לשם דבר, הגיע לנמל התעופה על מנת להמתין למטוס עם בוא הארון. בתיאום מוקדם עם המשטרה והגורמים הרלוונטיים סוכם, כי המיטה תצא מכיוון שער ממן. אלא שבעוד האדמו"ר יושב ברכבו וממתין נודע לפתע כי בהוראת המשטרה המיטה 'הוברחה' מכיוון שער השלום. 

גורם בחסידות שקיבל אישור מיוחד להמתין בסמוך לכבש המטוס סיפר ל'בחזית', כי המשטרה באופן תמוה הורתה לנהג החברה קדישא לסטות מהמסלול המקורי על מנת שהחסידים לא ידלקו בעקבות הרכב, אלא שלמעט האדמו"ר מתוא"י וקומץ מקורבים לא נכח שם איש. כך גם נאסר על נוסעי הרכב לעדכן על מקום הימצאם, ורק על ידי אמצעים ייחודיים שהשתיקה יפה להם, הצליחו עסקני תוא"י לאתר את רכב החברה קדישא בעודו במתחם השדה, ולחלוק כבוד אחרון לנפטר.

אלא שבזאת לא הסתיימה ההתנכלות. בעודו רכבו של האדמו"ר מתוא"י במרחק סביר מרכב הח"ק, הגיחה לפתע ניידת משטרה וחסמה את נתיב נסיעתו של האדמו"ר. כך ללא כל סיבה וללא נימוק, זאת בעוד התנועה מסביב ממשיכה כשגרה.

בשיחה עם 'בחזית', אומר גורם בכיר בחסידות תולדות אברהם יצחק, כי "כאשר הגיעה המיטה לשכונת מא"ש הקפידו המלווים לנהוג על פי הסיכומים וההבנות עם המשטרה, והמיטה הוצבה במרחב הפתוח של סוכת בית הכנסת בעוד הציבור שומר על המרחקים הנדרשים". 

לדבריו, "בני הנפטר שהגיעו יחד עם מיטת אביהם מארה"ב, נשארו ברכב שכן על פי הכללים הם אמורים להימצא בבידוד, אך כשביקשנו להתקרב מעט ולעצור סמוך לבנין בית הכנסת של החסידות רק לשם אמירת קדיש והמשטרה החלה להשתולל, או אז הבנו שזה לא הקורונה אלא סתם התנכלות לשמה – זה הרגע שהחלטנו לשנות את התוואי של מסלול ההלוויה ולצאת לדרך עצמאית".

הגורם משחזר: "הבנו שהמשטרה מחפשת אותנו ושלא הקורונה עומדת לנגד עיניהם – לאורך כל מסע ההלוויה ביקשנו ברמקולים מהציבור להתפזר בהמוניו לכיוון הרחובות הסמוכים, סלנט, מאה שערים וכו', על מנת שלא לעמוד בצפיפות, והמשטרה כך היה נראה חיפשה כל הזמן אתגרים", הוא אומר בכאב.

"או אז, כשהבנו שמה שרק לא נעשה המשטרה תהיה נגטיבית, ולא תגלה אפילו מראית עין של 'הבנה', החלטנו שאנו מודיעים על המשך מסלול ההלוויה כאשר בפועל אנו משנים את התוואי ופונים דרך השכונות הערביות כשאנו צועדים בליווי אנשי אבטחה פרטיים". 

"המשטרה, שהמיטה נעלמה לה מתחת לעיניים וספגה את עלבונה, החלה לנהוג באלימות ללא פשרות ובאכזריות רבה כלפי אנשים חפים מפשע", אומר גורם בכיר בחסידות ל'בחזית'. "הפרשים דהרו לעבר האדמו"ר כאשר החלטנו שאנו ממשיכים ללוות במסירות נפש למרות הכל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים