שיתוף
תגובות
חדשות » כך חוסלו המחבלים שעמדו לבצע פיגועים
בחסדי שמים
באישון לילה התקבל בשב"כ מודיעין על אודות חוליית מחבלים שהוגדרה "פצצה מתקתקת" ותכננה לבצע פיגוע בישראל. כעבור חצי שעה לוחמי ימ"מ כבר איתרו את המחבלים, שחוסלו
| צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

חוליית מחבלים שהוגדרה כ"פצצה מתקתקת" חוסלה בליל השבת על ידי לוחמי ימ"מ, שב"כ וצה"ל. כחצי שעה עברה מאז ששב"כ העבירו את "ידיעת הזהב" אודות מיקום החוליה, ועד שהכוחות איתרו את המחבלים. בקרב יריות דרמטי, שלושת המחבלים חוסלו, קצין ימ"מ נפצע קשה ושלושה נוספים נפצעו קל.

מעט לפני השעה 01:00,  שב"כ העבירו לימ"מ את המודיעין על המחבלים, שנעו ברכב בין ג'נין לטול כרם. בסביבות השעה 01:30 כוחות ימ"מ סמויים וגלויים, שנערכו באזור מבעוד מועד, איתרו את החולייה בעת נסיעתה באזור הכפר עארבה. הכוחות נעו לעבר המחבלים במהירות – ואלה פתחו באש כבדה.

לוחמי הימ"מ השיבו בירי וחיסלו במקום שלושה מחבלים. ברכבם נתפס אמצעי לחימה רבים, נשקים ורימונים. ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. שניים שוחררו לביתם בשעות הבוקר, מצבו של אחד מוגדר קל, ומצבו של האחרון, סנ"צ ש', מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ.

שלושת המחבלים שחוסלו היו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול לפני כניסת הרמדאן, כך לפי גורמי ביטחון. על פי הערכות, המחבלים תכננו לפגוע בכלי רכב ישראלי בשטחים או בחיילי צה"ל. אופן פעולתם, על פי הפיגועים האחרונים שביצעו, הוא ירי והימלטות מהירה ברכב. בחיפוש ברכב של המפגעים נמצאה צוואה ובה הוא עודד את חבריו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל, ואכן בשעות האחרונות התחייב הג'יהאד האסלאמי לנקום על מות המחבלים.

המחבלים, סאיב אבהרה וח'ליל טוואלבה מג'נין וסייף אבו ליבדה מטול כרם, היו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה נוספים, ניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון, ולבסוף נהרגו מירי הלוחמים. ברכבם של המחבלים נמצאו רובים, רימונים ומחסניות. על פי דיווחים פלסטינים צה"ל לקח את גופותיהם של שלושת המחבלים.

יצוין כי עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר במטה שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בתל אביב. רה"מ וראש השב"כ, רונן בר, קיימו דיון עם פורום מטה השירות.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה כי "אנחנו בעיצומו של מאמץ משותף, של כל כוחות הביטחון, לעצור את רצף הפיגועים האחרונים ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.

"במהלך השבת – שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם. אנשינו פועלים באומץ רב, סביב השעון, בסביבה עוינת ואלימה, ואני רוצה למסור פה החלמה מהירה לפצועים בפעולה.

"לפני מספר חודשים פגשתי את סגן-ניצב ש׳ בבסיס הימ"מ, ומדובר על אחד מטובי מפקדי השדה של מדינת ישראל. במוצאי השבת דיברתי עם מפקד הימ"מ שתיאר לי את פרטי האירוע, וכולנו מאחלים החלמה לפצועים. המטרה היא לבלום את המחבלים, היכן שהם נמצאים – רצוי בשלבי תכנון, אם לא אז בשלבי ביצוע או ממש בזירה.

"לכן, אנחנו דואגים שבמקביל לפעולות היזומות שלנו בשטח, יהיו יותר כוחות פרוסים ברחבי הארץ כדי לגדוע את הגל הזה בתחילתו. המשטרה במתכונת מורחבת, צה"ל בתגבור ענק ברחובות ישראל והמטרה שלנו היא לקיים חיי שגרה, תוך עירנות אזרחית ופעולות נחרצות של כוחות הביטחון.

נשקו של המחבל שנתפס.

"ראו, טרור הוא לא דבר חדש. פעם זה חמאס, פעם זה ג׳יהאד איסלאמי, הפעם יש מעורבות מסוימת של דאעש. הטרור והאלימות לא הזיזו אותנו בעבר. להיפך, הם איחדו אותנו וחישלו אותנו, וגרמו לנו להיאחז פה בארץ שלנו ולהגן על המדינה שלנו בכל הכח, ביחד. אנחנו נעבור גם את התקופה הקשה הזאת. יש לנו את כוחות הביטחון הטובים בעולם.

"אני מבקש להודות במיוחד לראש השב"כ רונן, לאנשי השירות – הלוחמים והלוחמות, האנשים הטובים, המקצוענים והמסורים, שביחד עם השוטרים של משטרת ישראל ולוחמי צה"ל, נותנים את הנשמה כדי שאזרחי ישראל יוכלו לחיות בשלום ובשלווה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים