שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כך ייראה ל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון
המתווה נחשף
, על פי ההערכות של גורמי המקצוע – יוכלו להיות בהר בזמן נתון כ-20 אלף בני אדם בלבד, לעומת חצי מיליון, השבוע צפוי כהנא להשלים את הפגישות עם חצרות החסידים
ריקודים בחצר ציון הרשב"י במירון | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

ההילולה בל"ג בעומר שתתקיים בעוד פחות מארבעה חודשים, תהיה שונה לחלוטין מכל מה שראינו בעשרות השנים האחרונות, על פי ההערכות של גורמי המקצוע – יוכלו להיות בהר בזמן נתון כ-20 אלף בני אדם בלבד, לעומת חצי מיליון בשנים האחרונות. כך נחשף ב"ישראל היום".

מדובר באירוע של 24 שעות, כך שיוכלו להיכנס למתחם בסביבות 100 אלף בני אדם בסך הכל, רחוק מאוד מהאירוע ההמוני שאליו התרגלנו.

עיקרי המתווה הוצגו אתמול על ידי פרויקטור מירון תא"ל (במיל) צביקי טסלר לשר הדתות מתן כהנא ולמנכ"לי המשרדים שלוקחים חלק בתכנון ההילולה.

בחודשים האחרונים נעשים שינויים מסיבים במתחם ציון קברו של הרשב"י במירון, כשלפני שבועיים פורק גשר דב, שבו מצאו את מותם 45 בני אדם בל"ג בעומר הקודם. במסגרת המתווה מובהר כי עד ההילולה הבאה תימשך במלוא המרץ הפעילות להסרת מבנים שנבנו שלא כחוק ומבנים שבטיחותם אינה מתאימה.

היקף הקהל בשטח ייגזר מהשטח הפנוי לשימוש הקהל בהר ומהוראות הבטיחות, לרבות ההוראות בעניין יציאות ופתחי מילוט. לקראת האירוע יוכשרו מספר מקומות קרובים לציון, שיהיו מוצלים ונוחים, הן לנשים והן לגברים, שבהם יתאפשר לקיים תפילה, וכן אזורים ייעודיים עבור אירועי "חלאקה" בשטח ההר.

הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצעו למכירה מראש ויוגבלו בזמן. על הכנת תוכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה והשליטה בה יופקדו משרד התחבורה ומשטרת ישראל. במשרד הדתות אמרו כי בניגוד לשנים קודמות, לא יהיו מוזמנים VIP ולא תהיה כניסת מכוניות למתחם.

האירוע כולו יתרחש תחת הנחיות בטיחותיות קפדניות, אך דווקא מדובר במתווה מקל יחסית, על בסיס הנחיות ועדת החקירה, לעומת גורמים שונים שביקשו לפעול בדרך נוקשה הרבה יותר, זאת מתוך מטרה לאפשר עד כמה שניתן את קיום ההילולה. בתקופה האחרונה קיים טסלר סבב פגישות עם נציגי החצרות החסידיות שנוטלות חלק בהדלקות ל"ג בעומר, ביניהם חסידות תולדות אהרון, בויאן, קרלין ועוד.

לנציגי החסידות נאמר כי "הילולת מירון תשפ"ב תתקיים באופן שיאפשר לציבור הרחב להגיע ולהתפלל באופן מסודר ובטוח בציונו של הרשב"י במירון. ההבנה עם חצרות החסידים שיש צורך לאזן בין קיום ההילולה לבין קדושת החיים ולדאוג לשלומם וביטחונם של המתפללים".

בהמשך השבוע צפוי פרויקטור מירון להשלים את סבב הפגישות עם חצרות החסידים והוא ימסור להם את עיקרי המתווה מהתגבש. "הגעתי למשימת קודש והיא לארגן את הילולה ולוודא כי היא תתקיים בצורה הטובה והבטוחה ביותר", הבהיר טסלר אתמול לצוות המנכ"לים. "בהתאם למדיניות שר הדתות, אני מקיים שיח שבנוי על הידברות עם הציבור החרדי במטרה לקיים את ההילולה ולדאוג שהציבור החרדי יגיע להר בל"ג בעומר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים