שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כך ממשיכה פולין לפגוע במורשת השואה
האנטישמיות ממשיכה
סגן שר החוץ של פולין פאוול יבלונסקי אמר בראיון לתקשורת מקומית כי "מסעות הנוער לישראל ייבחנו מכיוון שהם משמשים לחינוך אנטי פולני"
תגיות:
| צילום: shutterstock

האם יבוטלו מסעות הנוער לפולין? מדיווחים בתקשורת הפולנית עולה כי ממשלת פולין שוקלת להורות על ביטול המסעות לפולין.

בראיון לכלי תקשורת במדינה אמר סגן שר החוץ הפולני, פאוול יבלונסקי, כי "מסעות הנוער לישראל ייבחנו מכיוון שהם משמשים לחינוך אנטי פולני ובימים הקרובים נודיע על התגובה שלנו לצעדים בהם נקטה ישראל".

בישראל מגיבים בחומרה על הצעד החמור שממשלת פולין שוקלת ליישם. "המסעות לפולין תורמים לחיזוק הזהות, הידע ההיסטורי, זכרון ולקחי השואה של צעירים יהודים בישראל ובתפוצות", אומר עמוס חרמון, אחד ממארגני המסעות,.

לדבריו, "בשום אופן, מסעות אלה אינם מחנכים לשנאת פולנים. הביקור במחנות ההשמדה חשוב לכל מי שרוצה ללמוד על השואה ומאפשרים הכרות עם פולין של היום ומפגשים עם פולנים תוך כדי לימוד חוויתי שאין לו תחליף. יש לעשות הכל כדי להמשיך בפרוייקט החשוב הזה למען הדורות הבאים. אל לנו לערב בויכוח ההיסטורי הקיים בישראל בנושא חשיבות המסעות לפולין, עם ההחרפה ביחסי שתי המדינות סביב העברת חוק הרכוש הפולני".

כזכור, בסוף השבוע האחרון חתם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, על חוק הגזל הפולני, לפיו תביעות רכוש שלא הגיעו להכרעה ב-30 השנים האחרונות, יופסקו או יימחקו, ולא ניתן יהיה שוב להביא טענות חדשות על החלטות מנהליות שהתקבלו לפני יותר מ-30 שנה. מה שיגרום לכך כי יהיה מורכב מאוד לערער על החלטות שכבר ניתנו בנוגע לבתים או אדמות שנלקחו בידי השלטון הנאצי, והולאמו בהמשך בידי השלטון הקומוניסטי בפולין.

חתימת הנשיא דודה החריפה את המתיחות בין ירושלים לוורשה ומשרד החוץ נקט בשורה של צעדים, ביניהם הוראה לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן, לצד המלצה לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו.

בהודעה שפרסם אז ראש הממשלה, נפתלי בנט, נכתב כי "ישראל מצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשיוויון נפש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים