שיתוף
תגובות
משפט » כך משפילה לשכת עורכי הדין את חבריה
בושה
עורכי דין עתרו בדרישה לביטול דמי החבר בשל אי הענקת חלק ניכר מהשירותים בתקופת קורונה ונענו בכך שמיליון שקל יחולק לנזקקים שביניהם • בדיקה בקריטריונים למענק מגלה: ההליך יתבצע באופן פוגעני יותר מהליך קבלת תמיכה מארגוני צדקה
עו"ד אבי חימי | צילום: יוסי זמיר, דוברות לשכת עורכי הדין

בית המשפט הכריע בנושא ההצעה שהוגשה לפניו ע"י עו"ד לאור וערן בן ארי במטרה לבטל את דמי החבר ולהחזיר לכל עורכי הדין מחצית מדמי החבר של 2020, שמסתכמים בכ־60 מיליון שקל, שכן הלשכה אינה מעניקה כעת חלק ניכר מהשירותים.

בית המשפט קבע כי אין לבטל את דמי החבר, וחברים יהיו מחוייבים בהמשך התשלום, אך מנגד קבע בית המשפט להקצות מיליון שקל לעורכי דין נזקקים בכדי לעזור להם להתמודד עם המשבר.

ראש הלשכת עו"ד אבי חימי הודיע כי יפורסמו קריטריונים לזכאות לסיוע, ובראש הוועדה המיוחדת שתאשר מי זכאי יעמוד עו”ד משה טייב.

במסמך שמציג את הקריטריונים נקבע כי הסיוע מיועד לעורכי דין שהם ניצולי שואה, חד־הוריים, מטופלים ומוכרים על ידי רשויות הרווחה; ומי שיכולתם להשתכר נפגעה בשל נכות או מחלה והם סובלים מבעיה רפואית או נפשית מאובחנת.

אותם נזקקים יקבלו מענק חד־פעמי בסכום מקסימלי של 5,000 שקל, בכפוף למילוי טופס מיוחד ושורת מסמכים תומכים, ובהם דו"ח סוציאלי מלא "הכולל התייחסות למצב הנזקקות הכלכלית", מסמכים רפואיים שמעידים על מצב רפואי או נפשי, טופס ויתור על סודיות רפואית, תלושי שכר עדכניים, תדפיס תנועות עו”ש, רישיונות רכב, אישור תשלום קצבאות ועוד מסמכים שונים.

הקריטריונים שהוצגו במסמך הם בין היתר חוסר יכולת של ממש לעמוד ברכישת מוצרי בסיס ועמידה בפני פינוי מבית המגורים בשל קושי כלכלי, וכן שלמבקש אין נכסים פיננסיים שאותם ניתן למשכן או למכור, למשל דירה או רכב.

בישיבת המועצה הארצית נשמעה ביקורת שלפיה ההליך משפיל וספק אם יימצאו מי שעומדים בקריטריונים הללו, המשקפים סעד של ממש, כמו"כ עורכי הדין נועם לאור וערן בן ארי התנגדו ליוזמה במתכונתה המוצעת. לטענתם, ספק אם חוקית ניתן בכלל להחליט לחלק כסף לחבריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים