שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » כך מתאוששת איטליה מהמשבר מהר מהצפוי
קורונה בעולם
אירופה ספגה מכה קשה מנגיף הקורונה, אך מנתוני הכלכלה האיטלקית עולה כי היא מתאוששת מהר מהצפוי, תוך שהיא מציגה נתונים טובים – בזכות התמיכה הממשלתית בעסקים
מדפים ריקים בחנויות באיטליה בסגר האחרון | צילום: Giorgia Basso, שאטרסטוק

ניצני התאוששות הכלכלה האיטלקית ממשבר הקורונה, שהמיט גם עליה אסון כלכלי כתוצאה מהשביתות, הסגרים והתמותה הרבה, מעסיק לאחרונה לא מעט חוקרים וכלכלנים, המנסים למצוא את נוסחת הקסם שיסייע למדינות רבות לצלוח את המשבר.

איטליה כזכור, הייתה המדינה האירופאית הראשונה שספגה פגיעה קשה מהנגיף קורונה, ונרשמו בה יותר מ־35 אלף מקרי תמותה מאז פרוץ המגפה בפברואר. כתוצאה מהסגר הממושך, נכנסו עסקים רבים באזור למערבלות של בעיות כלכליות וחששו למחייתם, אך על פי הנתונים שפורסמו השבוע -נראה כי הכלכלה האיטלקית מתאוששת יפה ומציגה נתונים חיוביים מאוד.

"המספרים שאחרי הקורונה טובים בהרבה מכפי שצפינו", אמר ל'פייננשל טיימס' הבריטי אמיטראנו, בעל עסק שבימים כתיקונם מגלגל מחזור של 25 מיליון יורו. "למרות ההשפעות הקטסטרופליות של המגפה, אנחנו רושמים צמיחה מפתיעה בייצור בשלב זה".

על פי הנתונים הרשמיים במדינה, ברבעון השני של 2020 התכווץ התמ"ג האיטלקי ב־12.4% לעומת רבעון קודם לכן, צניחת שיא, אך עדיין נתון מפתיע ומעודד מתחזיות האנליסטים, שציפו למיתון של ממש. הנתונים מעוררים קווה, במיוחד כשמשווים אותם לנתוני הכלכלה הספרדית, שהתכווצה ב-18.5%. ביצועי איטליה היו טובים גם משל צרפת, שכלכלתה התכווצה ב־13.8% ברבעון השני.

בחודש יוני, רשמה הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו עלייה חודשית של 8.2% בתוצר התעשייתי, כך לפי נתונים המותאמים עונתית, ובכך גברה על תחזיות כלכלנים שנסקרו על ידי רויטרס וצפו עלייה של 5.1% בתוצר. ההתאוששות הזו באה בעקבות זינוק שיא של 41.6% בתוצר חודש קודם לכן, אחרי שהסתיים הסגר.

כלכלנים רבים טוענים, כי ההתאוששות הראשונית המהירה של כלכלת איטליה, נרשמה בין השאר בזכות מהלכי הממשלה שסייעו לעסקים לנווט בעת המגפה. "המהלכים הללו כללו מענקים, הלוואות זולות והגנה על משרות באמצעות תוכניות חל"ת".

בעל העסק, אמיטראנו, אומר כי סימני ההתאוששות מעודדים: "אני לא בטוח שאנחנו יכולים להגדיר את זה כהתאוששות קבועה, אבל אם נמשיך בקצב הזה אנחנו מצפים לחזור לרמות הפעילות של ערב המשבר בסוף 2020". הוא מייחס את ההצלחה לתוכנית החל"ת הממשלתית ולמהלכים תומכי הכנסה שסייעו לו להימנע עד כה מפיטורים: "בזכות זה הבטחנו המשכיות ייצור ולא בזבזנו הון אנושי". עם זאת, תקופת הסתיו תתברר כקריטית. "המשחק הגדול יתקיים בספטמבר, כשתגיע העת לחדש את ספר ההזמנות", הוא אומר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים