שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כך מתנהלת מערכת הבריאות באיחוד האמירויות
סיקור מיוחד
החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות עוררה בכולנו סקרנות להבין ולדעת כיצד מנהלת איחוד האמירות העשירה את אורח חייה • ומה מצבה בהשוואה לישראל?
רופא עומד ברקע דגל איחוד האמירויות | צילום: Niyazz, שאטרסטוק

בימים אלו, כאשר ישראלים רבים כבר מתעניינים ברכישת כרטיס טיסה לדובאי ומחירי אתרי הנופש במפרץ, זה הזמן להציץ פנימה ולהיווכח מה קורה אצל השכנים במפרץ המתקראים "אמריקה של המזרח התיכון".

איחוד האמירויות, היא מדינת מדבר מוסלמית-ערבית עשירה בנפט, השוכנת בצפון מזרח חצי האי ערב שבמפרץ הפרסי ומונה כ-10 מיליון אזרחים. ככל שהדבר יישמע מופרך, רק 1.4 מהם נושאים באזרחות של האיחוד והיתר הינם מהגרי עבודה שבאו למצוא את מטה לחמם במדינה העשירה והמפותחת כלכלית ביחס למדינות ערביות בעולם.

לדברי ד"ר ינון שנקר, לשעבר חבר מן המנין בארגון הבריאות העולמי ובארגון האו"ם לחינוך מדע ותרבות, תוחלת החיים באיחוד האמירויות עומדת על 79 שנה בממוצע (80.6 – נשים, 76.6 – גברים) מדובר בשיעור זהה למדינות מפותחות כמו בצפון אמריקה ואירופה.

שיעור רופאים לנפש באיחוד האמירויות הינו פחות מישראל, בה עומד שיעור הרופאים על 3.48% לאלף נפש. באיחוד לשם שינוי המספר המעודכן הוא 2.44 לאלף נפש.

גם בסך מיטות האשפוז לנפש, המספרים באיחוד האמירויות נמוכים משמעותית מאשר בישראל, כשהמספרים עומדים על 1.4 לאלף, בעוד בישראל עומד המספר על 3 לאלף. גם בידעת קרוא וכתוב מובילה ישראל על פני האמיראתים, ש-93.8% יודעים קרוא וכתוב, לעומת ישראל בה עומדת קטגוריה זו על 97.8%.

מערכת הבריאות באיחוד, מאוד מפותחת ומתקדמת גם ביחס למדינות בעולם המערבי. מפרוץ נגיף הקורונה חלו באיחוד האמירויות 65,341 בני אדם,367 מתו ממנו ומניין המחלימים נכון לסוף השבוע עומד על 58,022.

צריך לדעת, כי האמירויות הצליחו לאורך ההיסטוריה להדביר את רוב המחלות הזיהומיות שנפוצו שם בעבר, כמו מלריה, חצבת ופוליו, כאשר קמפיינים להגברת המודעות למיגור תחלואה, כגון חיסונים להגנה מפני אבעבועות, שעלת ועוד מתקיימים בדרך קבע. בנוסף, מובטחת גישה למים נקיים באזורים עירוניים וכפריים עבור 100% מהאוכלוסייה ורובם ככולם משתמשים בבתי שימוש מודרניים.

מאידך, על אף המודעות הרבה והמשמעת העצמית הגבוהה במדינה, אזרחיה מאופניים באחוזים ניכרים במה שמכונה "מחלות החברה המודרנית" כגון עודף משקל, לחץ דם גבוה וחוסר בפעילות גופנית. לצד זאת, היעדר מומחים במקצועות רפואה שונים, מביאה לכך ש-25% מכלל ההוצאות על שירותי הבריאות (בשנת 2010) הושקעו בשליחת חולים לטיפולים בחו"ל.

חלק מהרפורמה במערכת הבריאות שמתקיימת בשנים האחרונות באיחוד האמירויות התמקדה בהקמת שותפויות עם מוסדות בריאות מובילים בארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים