שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » כך נהגה רעיון הפגנות החרדים במוצאי החג
דמוקרטיה במיטבה
בראיון ל'בחזית' מסביר העסקן שמאחורי צוות ההיגוי שיזם את ההפגנות המקוריות במוצאי החג, ומסביר מדוע הם לא חוששים מהמשטרה • וגם: האם הח"כים יגיעו להפגין?
שוטרים בהפגנה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

הראש היהודי לא מפסיק לעבוד, ולפעמים הוא יצירתי כל כך, עד שכל מי שנחשף לפרטים מתפלא על המקוריות. הפעם הייתה זו תורה של הדמוקרטיה לאפשר לחסידים לשוב לביתם מתפילות החג אצל האדמו"ר.

בתחילת השבוע, עת נודע על כוונת הממשלה להטיל סגר מלא בחודש החגים, התכנסו ראשי הקהילות ברחבי הארץ לדיונים סביב האתגר המרכזי בחג ההולך וקרב, כאשר הסגר ימנע מהחסידים לשוב לבתיהם מהתפילות בחצרות הקודש בשל מגבלת היציאה מהבית לטווח העולה על 500 מטרים.

התעקשותו הבלתי-מתפשרת של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שלא למנוע קיום הפגנות, היא זו שסייעה לחצרות הקודש, כאשר לראשונה הודיע הממסד החרדי באופן רשמי על הפגנות שיתקיימו במוצאי ראש השנה בכל הערים החרדיות – מה שיאפשר מעבר בטוח בין ערים ואת שובם של החסידים לביתם, בעוד הם יהיו "בדרך להפגנה" – דבר המותר על פי חוק.

בעוד ברוב הערים החרדיות יפגינו נגד הסגר ואפליית הציבור החרדי, בבירת הגליל צפת היו מקוריים עוד יותר, כאשר ההפגנה שם תעסוק בכלל ב… הפגנה נגד השחיתות לכאורה בפרשיית אום אל חיראן והרג הבדואי.

בשיחה עם 'בחזית' מסביר הרב שמעון בלוי, מנהל 'ועד הקהילות', כי "הרעיון נולד על ידי מספר עסקנים החברים ב'ועד הקהילות' שראו את העוול והאפליה שהממשלה עושה למגזר החרדי והחליטו שמפסיקים לחטוף ולשתוק".

בשונה מההפגנות הקודמות נגד הסגר, שהתאפיינו בעיקר בשוליים של הציבור, הפעם כאמור היוזמה מגיעה היישר מהממסד. זו גם הסיבה לכך שהכל מאורגן מראש כנדרש על פי חוק."אם עושים הפגנה תוך שמירה על כל ההנחיות ובלי חסימת צירים או אלימותיש צורך רק בתיאום מול המשטרה ואין צורך ברישיון", אומר הרב בלוי ל'בחזית'. "זה מה שעשינו בירושלים, תיאמנו מול המשטרה. הם רצו שנעשה את זה לפי מתווה מסודר כדי לשמור על הסדר הציבורי וזה מה שעושים בכל רחבי הארץ".

למרות הדיווחים על מטרתה הנסתרת של ההפגנה בכל כלי התקשורת, לא חוששים יוזמי ההפגנות מהערמת קשיים על המשתתפים מצד המשטרה. "כרגע אין חשש כזה, אנחנו פועלים בתיאום עם המשטרה על מנת שהציבור החרדי יוכל לממש את זכותו הדמוקרטית להפגין ולמחות", אומר הרב בלוי ל'בחזית'.

ב'ועד הקהילות' לא מתכוננים להפגנה רק 'בשביל הפרוטוקול' ומצהירים כי ההפגנה תתקיים, ואף צפויים להשתתף בה חברי כנסת. "אני מניח ששלוחי דרבנן הגרים בירושלים יבואו אף הם למחות", אומר הרב בלוי ל'בחזית' – לא לפני שהוא מבהיר כי ההפגנה אינה נחלת קהילות ספציפיות: "'ועד הקהילות' מאגד תחתיו את כלל החסידויות בירושלים, ללא הקשר פוליטי כלשהו".

"אני חושב שמובן מאליו שלאחר כל האפליה והפגיעה בציבור החרדי במהלך תקופת הקורונה נצא להפגין", מבהיר הרב בלוי. "'ועד הקהילות' אינו מוכן להתייחס לכל מיני קונספירציות שבעלי אינטרסים אנטי דתיים מפיצים על מנת לפגוע בזכותנו הדמוקרטית להפגין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים