שיתוף
תגובות
משפחה » כך נחזק את המערכת החיסונית של ילדינו
החורף כבר כאן
הולכים לישון בזמן, שולחים את הילד 'להתלכלך' בחוץ, מוסיפים חלבונים ומפחיתים מרמת הלחץ • כשהווירוסים מעונת המעבר חוגגים סביבנו, הטיפים שבכתבה חשובים מתמיד
ילד מתעטש | צילום: shutterstock

כהורים, כולנו דואגים מאוד עם הגעתה של עונת ההצטננות והשפעת, ומחפשים אחר פתרונות ודרכים שיעזרו לנו לשמור על ילדינו בריאים ויאפשרו לגופם להתגבר על מחלות בקלות. אולם באם נשמור על המערכת החיסונית של ילדינו איתנה זה בהחלט יכול לסייע להם לעבור את החורף בבטחה. אז בואו נכיר כמה מהדרכים.

גם בחורף משחקים בחוץ

הורים רבים בוחרים לוותר על הפעילות בגני השעשועים או בחצר המשחקים, בייחוד בימי החורף הקרים והגשומים. עם זאת, דווקא בעונה הקרירה חשוב להתלבש היטב, לנעול נעליים אטומות למים ולצאת לגינה אפילו לזמן קצר. זה בהחלט יחזק אותם, יסייע להם לשמור על פעילות תקינה, במקום לשבת במקום, וגם תאפשר להם "להתאוורר" בחוץ לאחר ששהו במתחם סגור, אותו חלקו ודאי עם לא מעט ילדים מצוננים או חולים.

מותר לילד להתלכלך

יצאתם החוצה? תנו לילדים להתלכלך, חשיפה ללכלוך ולחיידקים באופן מידתי כמובן בילדות היא חשובה ומשמעותית, שכן היא מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית של ילדיכם ומעודדת את התפתחותם של מגוון רחב של נוגדנים בגוף.

הורידו את רמת הלחץ

לעיתים נדמה שאנו שוכחים כי הם בסך הכל ילדים, ודווקא משום כך התמודדות לא נכונה עם מתח וחרדה יכולה להעלות את רמות האדרנלין והקורטיזול בגופם, ובמצבים בהם ההורמונים הללו גבוהים באופן כרוני או מתמשך, המערכת החיסונית עלולה להיפגע או להגיב באופן חריף! וכן, הם מושפעים גם מלחץ שאנו המבוגרים חווים.

הוסיפו חלבונים לתזונה של הילדים

אחד מהרכיבים החשובים ביותר שילדיכם זקוקים לו בתפריט הוא החלבון. הגוף משתמש במזון אותו אנו צורכים על מנת לייצר את החלבונים שדרושים לו לתפקוד תקין ולשמירה על מערכת חיסון תקינה, כך שמחסור בחלבון יכול לעכב ייצור ציטוקינים, שהם חלבונים שמהווים את הבסיס לתקשורת בין תאי מערכת החיסון, ומחסור בציטוקינים מעכב בתורו את תגובת המערכת החיסונית הנרכשת.

לכו לישון בזמן

כולנו מכירים את המלחמה היומית עם הילדים בזמן השינה, אולם כעת זה חשוב שבעתיים. בזמן השינה מופרש ההורמון מלטונין, שנקרא גם "הורמון החושך", שהוכח כיעיל בטיפול במחלות זיהומיות וכמסייע לילדים להתמודד עם מקרים של צינון ושפעת. אולם לא רק כמות השינה חשובה אלא גם איכות השינה. על מנת לעזור להפרשה נכונה ומספקת של ההורמון ודאו כי חדר הילדים חשוך מספיק, ושהם נמנעים מלהירדם מול מכשירי אלקטרוניקה המקשים על מבוגרים ועל ילדים כאחד להירדם, ומעודד נדודי שינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים