שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כך נראה ניסיון הפיכה שלטוני – מסע ציד"
נתניהו בהצהרה
ראש הממשלה בהצהרה: "השימוע בענייני היה ההצגה, משחק מכור מראש, מקווה שהמשפט יהיה אחרת. מנסים להפיל ראש ממשלה חזק מהימין"
נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון - פול

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה לתקשורת בה התייחס לדיון היום במשפטו: "כמי שדוגל בערך שלטון החוק, הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת. לעומת זאת, בשימוע שלי, כשפרקליטיי הציגו את דברי ההגנה לטובתי, אותה תובעת אפילו לא הייתה נוכחת. אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה, משחק מכור מראש".

"אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת, אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות. שמעתי היום מילים על שימוש פסול בכוח שלטוני. כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני שבידי הפרקליטות. לא סתם חוק, חוק יסוד שמחייב קבלת אישור לפתיחת חקירה על-ידי היועמ"ש. ולמה הם עשו את זה? כי הם במסע ציד. הם לא חקרו או חיפשו עבירה, הם חיפשו אדם – אותי".

"הפרקליטות טייחה חקירות, ביצעה חיפושים בלתי-חוקיים, מחקה הקלטות, התעלמה מעדויות ותלונות והדליפה בהיקף אדיר כשחומרי החקירה היו רק בידיה. היא סחטה עדים באיומים קשים. השימוש הפסול שהיא עשתה בכוחה השלטוני הוא הפגיעה האמיתית בשלטון החוק, בטוהר המידות ובדמוקרטיה".

"היום היא הביאה עד תביעה שמחק שיחות בטלפון הנייד שלו. אנחנו מבקשים גישה לטלפון הזה. היא ניהלה מלחמת חורמה והתעקשה שלא ניתן להגיע אליו. הפלא ופלא, תוך זמן קצר השיחות שוחזרו. הבנו למה לא הצליחו למצוא את השיחות. כי ההקלטות שהגיעו לידינו סותרות את התזה הבסיסית של הפרקליטות. הפוך לחלוטין ממה שהתובעת טוענת, וזו רק אחת מהשיחות ששוחזרו ונמחקו".

"מה עוד נמחק, מה עוד מסתירים? דבר אחד אי אפשר להסתיר. כך נראה שימוש פסול בכוח שלטוני. כך מנסים להפיל ראש ממשלה חזק מהימין, כך נראה ניסיון הפיכה שלטוני", חתם נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ בתגובה על נאום נתניהו: "נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת- דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל. אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו. עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה- המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים