שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כך סייעה ישראל לחיסול קאסם סולימאני
הדיווח חושף
"מבצע השתלת הטלפונים" במפרץ: ישראל נתנה לארה"ב גישה למספרי טלפון שהובילו לאיתור סולימאני • צוות צלפים לקח חלק בחיסול מפקד כוח קודס בבגדד
קאסם סולימאני | צילום: khamenei

המודיעין הישראלי סייע באופן ישיר לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, בשנה שעברה בבגדד, כך חושף תחקיר של אתר החדשות "יאהו". על פי הדיווח, ישראל נתנה לארצות הברית גישה לכמה מספרי טלפונים סלולריים ששימשו את סולימאני.

ב-3 בינואר 2020 הגיע סולימאני בטיסה מדמשק ונחת בשדה התעופה בבגדד. הוא נחת אחרי חצות, שעות אחרי המועד המתוכנן. בשש השעות שקדמו להמראתו מדמשק, הוא החליף את הטלפון הסלולרי שלו שלוש פעמים.

על פי התחקיר, שמתבסס על ראיונות עם יותר מ-15 אנשי מערכת הביטחון האמריקנית ואנשי ממשל טראמפ, צוות פיקוד וקישור משותף של ארצות הברית וישראל פעל בתל אביב על מנת להתחקות אחר דפוסי השימוש בטלפונים הסלולריים של הגנרל האיראני הידוע לשמצה.

לפי הידיעה, המודיעין הישראלי עדכן את סוכנות הביון האמריקאית CIA על זהותו של אחד הבלדרים של סולימאני, שנהג לצאת מאיראן כדי לרכוש טלפונים "נקיים" עבור מפקד כוח קודס ועוזריו הקרובים. בעקבות זאת, הסוכנים האמריקאים הצליחו להחדיר תוכנת ריגול למכשיר, שבסופו של דבר הגיע לאחד מאנשיו של סולימאני.

הדיווח חשף גם את המעורבות של סוכנים כורדים במבצע. אחד מהם התחזה לבקר קרקע בנמל התעופה בבגדאד, שני לאחראי על הכבודה ושלישי העמיד פנים שהוא שוטר כדי לאשר את מותו של סולימאני באמצעות תמונות ודגימות DNA. כמו כן, על הקרקע היו פרוסים גם צלפים אמריקנים כחלק מתכנית חירום למקרה שהפגיעה בשיירה של סולימאני באמצעות מל"ט לא תצלח.

מהידיעה עולה כי הדיונים על חיסולו של סולימאני החלו אחרי שמייק פומפאו מונה למנהל ה-CIA אחרי כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן בשנת 2017. תוכנית ההתנקשות צברה תאוצה בקיץ 2018 – אחרי שטראמפ פרש מהסכם הגרעין בין איראן למעצמות – ובנובמבר 2019 – כשהמתיחות בין ארה"ב לאיראן גברה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים