שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » כך עורר רוני גמזו את זעמו של הציבור החרדי
סערת גמזו
בשורה של צעדים פזיזים והתבטאויות לא מוצלחות הצליח פרופ' רוני גמזו לאבד את שאריות האמון שעוד נותרו כלפיו בקרב הציבור החרדי
ערב ראש השנה באומן | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הצליח באמצעות שורה של צעדים פזיזים בהם נקט בסוף השבוע לאבד את שארית הקרדיט והאמון שעוד נותרו לו בציבור החרדי.

את דרכו כפרויקטור הקורונה החל אמנם פרופ' גמזו ברגל ימין, כשאחת הבשורות היותר מרנינות, לפחות מבחינת האוכלוסיה החרדית, הייתה ההצהרה כי אין תכניות ליישם סגרים בערים אדומות לעת עתה. אלא שבד בבד יחד עם אחוזי התחלואה, שהמשיכו לטפס ולנסוק כלפי מעלה, לצד העלייה במספרי החולים הקשים, נוצר רף ציפיות חדש מהפרויקטור שזה עתה נטל על עצמו את המשימה הקשה ביותר בימינו וכך ניטלו ממנו ימי החסד אותם ציפה איכשהו לקבל.

מסתבר שהלחץ הציבורי, לצד נטל ההוכחה שסירב לתרגם את עצמו למספרים, הצליח איכשהו להכניס את 'מר קורונה' לעמדת הגנה עצמית כשהרגיש שעליו להתחיל לספק תשובות לציבור שכוסס ציפורניו בחוסר סבלנות רבה. ברגע האמת, התברר לפתע, אם כי באיחור קל, כי אותו גמזו, זה שהחרדים כה העריצו והעריכו על שידו אינה קלה על הטלת סגר, החל להשמיע לפתע צלילים מוכרים שאינם ערבים לאוזנו של האדם החרדי, הקול קול גמזו, אך התכנים… מבית ליברמן – לפיד, עגומים ומעוותים.

כשהחרדים דרשו נימוקים על בסיס מה הוחלט לסווג ערים כאדומות, לפשר האפליה בין בתי כנסת להיכל תרבות, כשהציבור דרש שקיפות בקבלת החלטות, או אז מקבלי ההחלטות החלו זעים באי נוחות וניפקו נימוקי סרק. לא ארך זמן והציבור החרדי הבין כי זו 'אותה גברת בשינוי אדרת' וכי הופעתו של גמזו כאחראי קורונה, זו לא הבשורה לה ייחלו.

אתמול נחשף כי פרופ' גמזו שיגר על דעת עצמו מכתב לנשיא אוקראינה בו הוא דורש ממנו שלא לאשר כניסתם של חסידי ברסלב למדינה. אלא שבמכתבו השתמש גמזו בשורה של השמצות זולות כלפי האוכלוסייה החרדית בישראל, עד כמה מסוכנת נוכחותם תהיה במדינה ועד כמה עלול הדבר להגביר את התחלואה באוקראינה.

עוד הוסיף גמזו בראיון לערוץ 12 בהתבטאויות מזלזלות כלפי הטסים לאומן כשאמר בין היתר, כי "אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר. כל הממשלה צריכה להיות נחושה לזכות באמון הציבור ולומר לחסידים – לא לנסוע במועד הזה לאומן. זה סיכון נפשות בישראל".

בתגובה לדברים נשמעו קריאות הקוראות לראש הממשלה ולשר הבריאות להביא לפיטוריו של גמזו. בצעד תקדימי קרא הבוקר עיתון 'המבשר' לפטר את גמזו מתפקידו לאלתר והאשים כי "פרויקטור הקורונה מסית נגד הציבור החרדי בניסיון להיחלץ מהביקורת של בכירי מערכת הבריאות". חבר הכנסת מאיר פרוש תקף בחריפות את גמזו והתבטא, כי "ההתנהלות המתנשאת של פרופ' גמזו מזכירה את ניסיון ההשתלטות של ביהמ"ש העליון על חיי היום יום".

לדבריו, "גם אם יש לגמזו ידע מקצועי, אין לו מינימום של ידע בסיסי על ההווי הדתי ועל האמונה של רבבות המאמינים בהתקבצות הגדולה בראש השנה באומן. לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו. בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הגיב השר ליצמן לשליחת המכתב על ידי פרופ' גמזו לממשלת אוקראינה ואמר, כי "המכתב היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה. זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב".

"יש לשבת עם נציגי החסידים ולדון איתם על דרכים אפשריות, תוך בחינה ואיתור פתרון לקביעת כללים ותנאים לנסיעה ללא סכנת הדבקה. הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה".

יצוין, כי בשעות אחר הצהריים צפוי ראש הממשלה לקיים פגישה בנושא הטיסות לאומן עם שר השיכון יעקב ליצמן, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה רגב וגמזו בעצמו. בפגישה ישתתף ככל הנראה גם הרב שלום ארוש מרבני ברסלב.

מפרופ' גמזו נמסר בתגובה: "מה שעומד לנגד עיניו של פרופסור גמזו הוא בריאות הציבור 'ונשמרתם לנפשותיכם'!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים