שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כך פעלה סין לטיוח הקורונה
נחשף
מסמך מודיעיני חדש מגלה כי סין ידעה כבר בדצמבר כי הנגיף עובר מאדם לאדם, אך סירבה לסייע למדינות שביקשו לפתח חיסון נגד המגיפה והעלימה אנשים וראיות • כל הפרטים
תגיות: ,
שח-מט סין וישראל | צילום: HStocks, שאטרסטוק

בצל דבריו של הנשיא טראמפ כי הוא משוכנע שמקור נגיף הקורונה במעבדת הנשק הביולוגי בעיר וואהן שבמחוז חוביי שבסין, כאשר אף הוצגו בפניו ראיות שהוכיחו לדבריו "בסבירות גבוהה" כי זהו מקור הנגיף, מתפרסם דו"ח מודיעין מיוחד שהונפק על ידי 'ברית חמש העיניים' המאשש את קונספירציית העלמת הראיות על ידי סין.

'ברית חמשת העיניים' מורכב מחמשת המדינות הבאות: ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, ושמועות עקשניות בקהילת המודיעין העולמית מצביעות על שישראל אף שימשה בעבר כמשקיפה בפורום יוקרתי זה. על פי הדו"ח, "על אף שלפני כחצי שנה (דצמבר) כבר נחשפה סין להימצאותו של הנגיף והבינה כי מדובר בנגיף מסוכן העובר מאדם לאדם, הרי שבמקום לפעול לריסונו, היא נהגה בדיוק להיפך, היא הורתה להשמיד דגימות קורונה מזעריות ואף 'העלימה' גורמי רפואה שביקשו להתריע מפני הסכנה.

הערכות הן, כי הדו"ח בן 15 העמודים שהונפק בימים האחרונים, ישמש בעתיד כבסיס לתביעה משפטית מצד הקהילה הבינלאומית נגד סין, בגין רשלנות. כזכור, רק לפני ימים אחדים שלל המודיעין האמריקני אפשרות כי מקורו של הנגיף במתקפה ביולוגית מכוונת, אך בד בבד הצהיר, כי הוא בודק את האפשרות כי 'דליפת' הנגיף מקורו ב'תאונת עבודה' שאירעה במעבדה בוואהן.

בדו"ח מאשימות המדינות את סין, כי בסירובה לשתף פעולה עם המדינות שפנו אליה עם תחילת הדיווחים על פרוץ הנגיף, בבקשה לקבל לידיהם פרטים אודות הסכנה המתפשטת והמאיימת, כי העמידה בכך בסכנה את שלום העולם.

המדענית שי ז'נגלי מהמכון הביולוגי בוואהן שהצוות בראשותה היה הראשון לזהות את הרצף הגנטי של נגיף ה COVID – 19 חשפה, כי לפחות אחד מ-50 דגימות הנגיף במעבדה שלה בווהאן זהה גנטית ב-96% לזה של הקורונה. לדבריה מדובר בדגימות שאכן הושאלו ממחקר על נגיפים שקשורים לעטלפים וכי מדובר במחקר שהחל את דרכו לראשונה כבר לפני 7 שנים, כאשר שנתיים מאוחר יותר התגלה כי מדובר במחלה שיכולה לעבור מעטלפים לבני אדם. לדבריה, כאשר שמעה על התפרצות נגיף הקורונה עברו עליה לילות ללא שינה בחשש שהמעבדה שלה היא שאחראית להתפרצות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים