שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » כך תהפוך המדינה לבעלת מניות בחברות תעופה
תזרים בתמורה לאג"ח
משרדי התחבורה והאוצר פרסמו מתווה סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות, כאשר הפעם מגבה לראשונה המדינה את הסיוע בזכות למניות בחברות ציבוריות
נתב"ג | צילום: Novikov Aleksey, שאטרסטוק

לנוכח הפגיעה החריגה בענף התעופה הישראלי בחודשי הקיץ בשל התפרצות זן הדלתא, הממשלה אישרה היום את הצעת משרדי האוצר והתחבורה לתכנית לסיוע תזרימי מיידי לחברות התעופה הישראליות.

במסגרת המתווה תציע המדינה לחברות התעופה לקבל סיוע שיועמד בדרך של אגרות חוב המירות למניות לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית.

סיוע המדינה יועבר לחברות התעופה במקביל להזרמת הון בעלים לחברת התעופה בסכום שווה (יחס של 1:1). ההיקף הכולל של סיוע המדינה לכל חברות התעופה הישראליות לא יעלה, במצטבר, על 44 מיליון דולר.

לאחר שלוש שנים תוכל כל חברת תעופה לבחור האם לפרוע למדינה את אגרת החוב או להמיר את החוב למניות שיוקצו למדינה במחיר שישקף הנחה על שער המנייה שייקבע על ידי המדינה בהתאם למועד ההמרה.

ההמרה תיעשה איך ורק במצב שבו חברת התעופה תהיה ציבורית ומניותיה יהיו סחירות. בכל מקרה חלק המדינה בהון המניות של כל אחת מהחברות לא יעלה על 24%. כל עוד המדינה תחזיק במניות, הן יהיו מורדמות כך שהמדינה לא תשתתף בהצבעות כבעלת מניות אך תהיה זכאית לזכויות ההוניות הצמודות למניות.

לדברי שר האוצר אביגדור ליברמן, "מתווה הסיוע הנוסף יאפשר לחברות התעופה הישראליות לצלוח את הקשיים שחווה הענף ב-20 החודשים האחרונים ויחזק את מבנה ההון שלהן. במקביל שמרנו על כספי משלם המיסים כך שהחברות ישיבו את הכסף למדינה כשהמצב ישתפר והן ישגשגו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי מסרה כי "התעופה הישראלית היא נכס אסטרטגי-לאומי משמעותי למדינת ישראל והיא עברה טלטלות קשות בשנתיים האחרונות. לאור חשיבות ענף התעופה הישראלי, פעלנו יחד עם משרד האוצר להבטחת מתווה סיוע הוגן ומאוזן שמשלב בין האחריות שלנו כממשלה לבין האחריות של בעלי השליטה בחברות השונות. המתווה שהבאנו יועיל לציבור הישראלי בראש ובראשונה וכן ידאג ליציבות החברות והעובדות והעובדים בהן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים