שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כך תיראה השנה הילולת רשב"י בל"ג בעומר במירון
כי לא תישכח
ארגון "הייליגער רבי שמעון" לאפשר לרבבות שלומי אמוני ישראל ועל צבאם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לשמר מסורת הילולת הרשב"י על טהרת הקודש
ריקודים בכניסה לציון הרשב"י במירון | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

בעוד כשבועיים, יעלו עשרות אלפים להר מירון להילולת הרשב"י זי"ע. במשרד הדתות נערכו בשבועות האחרונים ישיבות מטה ע"מ לגבש תוכנית מסודרת כדי לשמור על שלום ובטיחות העולים.

כפי שפורסם, השהיה בהר תותר אך ורק ע"י רכישת כרטיס ותוגבל למשך 4 שעות בלבד. במענה לשאלת 'בחזית', מסר אבי בלומנטל ממטה ההסברה, כי הגבלת השעות הינה אך ורק לשטח שהוגדר כמיוחד להילולה, אך בשטח מושב מירון, אין הגבלה של זמן שהיה.

מדובר בבשורה לאלפים המגיעים מעבר לים אשר שוכרים צימרים, וילות ודירות אירוח במושב מירון לצורך השהיה ביום ההילולה בהר מירון. כמו"כ מסר בלומנטל לבחזית, כי בכלי תקשורת בינלאומיים מפורסמים ההנחיות החדשות לקראת ההילולה.

בתוך כך, לקראת ההילולה התגייסו בארגון "הייליגער רבי שמעון" שהוקם במטרה לשמר מסורת הרשב"י בצביון הנהוג כל הימים במקהלות החסידים ובני היישוב הישן וכלל קהילות הקודש, בשיתוף פעולה עם הגורמים הממונים מטעם השלטונות, לאפשר לרבבות אלפי ישראל לקיים המסורות המקודשות בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במעמדי קודש וסעודות לכבוד התנא כמסורת המקודשת מקדמת דנא.

מי שהופקד על המלאכה הוא יעקב חיים מילר, שידיו רב לו בניהול והפקת מעמדים בהר הקודש מירון ותחת ניהולו יעמדו מתחמי "קהילות הקודש – מילר" בתחתית ההר, שם יוכלו שלומי אמוני ישראל לקחת חלק במעמדי הקודש על טהרת המחנה עם כל השירותים הנלווים והנצרכים וכפי שהוכר והונהג בהר מירון כל הימים.

ההחלטה התקדימית מגיעה בעקבות הוראת גורמי הממשלה והאכיפה כי השנה בל"ג בעומר החלק העליון בהר מירון סביב מתחם הציון הק', יוקדש כולו רק לתפילה ותחנונים, ועל כן יוקמו מתחמי "קהילות הקודש" בתחתית ההר לשמר מנהגי הקודש של ח"י רוטל, סעודות הילולא, חלאק'ס, ריקודי שמחה ובראשם מעמדי הקודש של כ"ק מרנן האדמו"רים, המשפיעים וגדולי התורה שליט"א וקהל תלמידיהם.

דגש מיוחד הושם על שיתוף הפעולה עם הגורמים הממשלתיים שהופקדו על קיום ההילולא במרכזם הפרויקטור מר צבי טסלר וצוותו, המסייעים בכל כחם ויכולתם למלאכת הקודש. במקום סיירו בכירי המהנדסים ויועצי הבטיחות אשר אישרו את הקמת המתחמים בצורה הבטוחה ביותר, זאת כהפקת לקחים מהאסון הנורא שהתרחש אשתקד.

במתחמי "קהילות הקודש" צפויים לעבור רבבות ויותר אנשים במהלך ימי ההילולא, כך יתאפשר לקהל הקדוש לשמור על מסורת אבות שלא תשתכח.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במתחמי הענק ניתן יהיה לקיים את המעמדים של חצרות הקודש השונים אשר חפצים להגיע למקום בראשות מורם ורבם, המקום אשר יאגד בתוכו את כלל קהילות הקודש ינגיש את כל הנצרך בכדי שהרבבות יוכלו לקיים מעמדים חסידיים בהשתפכות הנפש ובהתעלות של שמחה ללא חששות רוחניים שונים.

"זה המקום של כל יהודי ירא שמיים החפץ בהתעוררות חסידים לפני ואחרי התפילה על הציון הקדוש, שמירת המסורת של סעודות ההילולא, שירותי נוחות ומזון למהדרין, מקום מנוחה ומרגוע ומקום מפגש ומנוחה על טהרת החינוך והקודש" אומר המפיק יעקב חיים מילר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים