שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » כך תיראה תחנת הרכבת בת"א בעוד כשנתיים
לקראת גידול בנוסעים
כיום עוברים בתחנה כ-50 אלף נוסעים ביום, בשנת 2025 צפויים לעבור בתחנה כ-75 אלף נוסעים ביום. הפרויקט מגיע לאחר פרויקט נוסף שנחנך בתחנה לפני כשנתיים וחצי
הדמיית תחנת הרכבת בתל אביב | צילום: ברחנא אדריכלים ובוני ערים

תחנת הרכבת, ת"א סבידור מרכז הוותיקה, משנה בימים אלה את פניה לקראת הגידול במספר הנסיעות ברכבת ישראל הצפוי לנסוק בעשורים הקרובים, ולקראת הפעלתם של קווי הרכבת הקלה אשר יעברו בסביבתה בשנים הקרובות.

כחלק מתהליך השדרוג וההרחבה של התחנה, אשר נפתחה לראשונה בשנת 1954, ובה עוברים מידי יום כ-50 אלף נוסעים,, מבוצעים כיום פרויקטים רבים בתוכה ובסביבתה, בעלות של כ-20 מיליון שקלים. זאת לקראת העלייה הצפויה במספר הנוסעים בתחנה, אשר צפוי לעמוד בשנת 2025 על כ-75 אלף.

אולם הנוסעים הקיים יורחב בכ-750 מטרים רבועים נוספים כך ששטחה הכולל של התחנה יעמוד על כ-13 אלף מ"ר, ובו מקימה חברת הבת למתחמי רכבת איזור מסחר מגוון שייתן שירות לנוסעי הרכבת ובאי התחנה, תוך שימוש ביתרונות הנגישות והזמינות של תחנת הרכבת המרכזית. זאת בהתאם למודל שהוכיח את עצמו במדינות רבות, בהן משמשות תחנות הרכבת כמרכזי בילוי ומסחר מניבים ושוקקי חיים, המשמשים לא רק כתחנת מעבר עבור הנוסעים, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני, הנגישים על ידי שירות רכבתי לאורך כל שעות היום.

מתחם אולם הנוסעים כולו יעוצב ויותאם לסטנדרט ולשפה העיצובית המודרנית של תחנות הרכבת החדשות. השיפוץ יכלול הרחבת מתחם השירותים המרכזי ובניית מתחם שירותים נגישים חדש, החלפת ריצוף, תשתיות, גגות המתחם וחיפויים. לצד הגשר המוביל לתחנה נבנה מרחב מוגן גדול שיתווסף למרחב המוגן הוותיק בתחנה, וחזית כניסת התחנה הנוסטלגית תקבל גם היא עיצוב ייחודי שישלב חיפוי קלאסי.

קופות התחנה שודרגו והותאמו לנגישות עבור נוסעים עם מוגבלויות. מתחם הכניסה הופרד ממתחם היציאה בתחנה, והורחב לצורך פינות ישיבה פסטורליות שישמשו איזור הסעדה חדש שנבנה במקום, ליציאות נוספו קרוסלות נגישות לנוסעים עם כסאות גלגלים ועגלות תינוק.

הפרויקט הנוכחי מגיע לאחר פרויקט נוסף שנחנך בתחנה לפני כשנתיים וחצי, במסגרתו התווסף אולם נוסעים חדש מצפון לאולם הנוסעים הותיק, המשפר משמעותית את דרכי הגישה אליה מכיוון שכונות הצפון של תל אביב ומכיוון הצפוני של מתחם הבורסה.

הדמיית תחנת הרכבת בתל אביב | צילום: ברחנא אדריכלים ובוני ערים
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים