שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » כך תיראו אם תתמכרו למשקאות דיאטטיים
לא תאמינו
משקאות הדיאט ותחליפי הסוכר למיניהם אולי יסייעו לאי ההשמנה שלכם בטווח הקרוב, אך בטווח הרחוק יגבירו את התשוקה למתוקים • היקף המותניים שלכם עשוי להתרחב
קוקה קולה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

בעלי שומן עודף המעוניינים לרדת במשקל, נוהגים לצרוך משקאות דיאטטיים המכילים סוכרים וקלוריות מופחתים, אלא שמחקר שבמשך עשור עקב אחר 749 מבוגרים גילה, כי לצריכת משקאות דיאטטיים תופעה שכיחה ואולי אף מדאיגה בקרב אוכלוסיית גילאים זו, והיא 'הרחבת המותניים' פי 4 ממי שכלל לא צרכו משקאות אלו כלל.

המחקר גילה עוד, כי למשקאות דיאט, גם אם מדובר בשתייה ממותקת באופן מלאכותי (נטולי קלוריות או דלי קלוריות כגון סודה), פוטנציאל להגברת הסיכוי ללקות במחלות כרוניות כמו סוכר ולחץ דם לצד הגברת השומן הבטני.

יצוין, כי מחקר שנערך ב-2014 ופורסם במגזין הרפואי היוקרתי NATURE, גילה כי אספרטיים, סוכרלוז וסכרין גורמים להפרעות באיזון הסוכר בדם. החוקרים הסיקו כי האופן שבו ממתיקים מלאכותיים מובילים לשינוי במאזן הסוכר עלול לגרום בסופו של דבר למחלת הסוכרת, והוא נובע מההשפעות השליליות של ממתיקים מלאכותיים על חיידקי המעי הטובים.

בתוך כך, מחקר שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת סידני על בעלי חיים, גילה כי ממתיקים מלאכותיים היוו הצלחה טקטית בלבד לאלו המבקשים לשמור על ערך המשקל, שכן לטווח הארוך ממתיקים אלו גירו את מערכת התגמול של המוח כדי שתדרוש יותר סוכר וקלוריות. כאשר המוח מצפה לממתקים ואז לא מקבל את הקלוריות שציפה לו, הוא עשוי לעורר את התשוקה למתוקים למימוש ההבטחה הזו.

זאת לצד הנחת היסוד הידועה, לפיו אנשים הצורכים משקאות דיאטטיים באופן קבוע, נוטים לתזונה לקויה ואוכלים פחות פירות וירקות מאשר מי שאינם שבויים של משקאות אלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים