שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » כך תמנעו ממשבר כלכלי בעקבות בניית בית חדש
בונים בטוח
עלינו להבין מה סדר הגודל של ההשקעה המתוכננת, האם בידכם כספים זמינים שמיועדים לבניה? האם אתם זכאים ויכולים לקחת משכנתא לצורך הבניה? טיפים חיוניים
אתר בניה, אילוסטרציה | צילום: Fotokon, שאטרסטוק

מכירים את זה ש"לפעמים חלומות מתגשמים"? בתחום הנדל"ן החלום הוא לבנות בית פרטי, משלכם – בדיוק לפי טעמכם. גלינה רוגינסקי, מומחית ביעוץ משכנתאות מסבירה כי אם כל הכבוד לחלומות, הגשמתם-לפחות במקרה הזה, מחייבת הערכות מוקדמת, מתאימה ומקצועית, כדיי להצליח להגיע לחלום בשלום- "סוף מעשה במחשבה תחילה".

עלינו להבין מה סדר הגודל של ההשקעה המתוכננת, האם בידכם כספים זמינים שמיועדים לבניה? האם אתם זכאים ויכולים לקחת משכנתא לצורך הבניה? ומה השלבים לקבלת משכנתא שכזו. מאוד קל להתפתות לחידושים טכנולוגיים, חומרי גימור מדהימים, סגנונות וטרנדים שעלותם גבוהה מאוד. אין סוף לחלומות אך באמצעות תכנון נבון -על בסיס מסגרת תקציב בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם וגובה המשכנתא המאושרת- וכזו שתוכלו לעמוד בה, יימנעו לא מעט עוגמת נפש.

בשלב המקדים לתהליך, נדרש לימוד מעמיק של שלבי הבניה ותכנון תקציבי מדוקדק. במקרים רבים, ייווצר פער בין התכנון הפיננסי לביצועו בפועל בדרך להגשמת החלום. לדבריה של גלינה רוגינסקי מומחית ביעוץ משכנתאות: "אל תוותרו על החלומות, פשוט תתכננו אותם כמו שצריך".

במימון בניה עצמית, המשכנתא יכולה להוות חלק גדול מהפתרון. לכאורה, התנאים המוצעים יכולים להיות אידיאליים להגדלת ההון שיעמוד לרשותכם לצרכי הבנייה. ישנן לא מעט מהמורות בדרך, כך למשל ההסכם שלכם מול הקבלנים ששכרתם, ידרוש תשלום שוטף- תידרשו לשלם בקצב שבועי/דו שבועי לקבלנים כשמנגד הבנק מעביר את המשכנתא, בד"כ ב-4 פעימות בלבד, בהתאם להתקדמות הבנייה ואישור מפקח או שמאי. כמו כן משמעות רבה גם למדד תשומות הבניה המשתנה".

קיימות 3 שיטות של בנייה עצמית: בעלי הקרקע הם גם הקבלנים וגם שוכרי קבלני המשנה – כולל האחריות והעבודה הקשורה בזה. בעלי הקרקע הם הקבלנים – אך שוכרים מפקח בנייה הצמוד לכל אורך בניית הבית צמוד הקרקע.  "קבלן מפתח" – בעלי הקרקע מגישים לקבלן את תוכניות הבנייה, ובסוף הבנייה הם מקבלים הכל מוכן עד קבלת המפתח של הבית על ידי הקבלן המבצע.

קיים שוני בתמחור בין השיטות השונות, ולכן כל אחד ואחת מכם יצטרך לבחור מה האפשרות המתאימה לו ביותר. לאחר קבלת ההחלטה שיוצאים להגשים את החלום, פנו למומחה בייעוץ משכנתאות, הבינו מה היכולת שלכם, מה התקציב הנדרש, חלוקת הזמנים ואופן קבלת הכספים וצאו להגשים את החלום כשאתם מחוברים למציאות בליווי מומחה שיחסוך לכם לא מעט כסף!.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים