שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » כך תעשירו את הילדים בוויטמינים הנחוצים להם
דואגים להתפתחות הילד
באמצעות תרכובות מזון פרקטיות ונגישות תוכלו להעשיר את ילדכם בתזונה בריאה שתסייע להם גם בגיל ההתבגרות לנהל את החיים בבריאות איתנה • התפריט המלא
תפריט נכון יסייע בהתפתחות הילד | צילום: LeManna, שאטרסטוק

מחקרים שנעשו בעבר מוכיחים כי להרגלי התזונה המוענקים לילדים השלכות לטווח הארוך, בגיל ההתבגרות ובשלבים בהם הופך הילד שלכם לעצמאי. זו הסיבה שהחל מגיל קטן כדאי להתחיל להרגיל את הילדים שלנו ולחשוף אותם למאכלים מזינים ובריאים הנושאים רכיבים תזונתיים.

אך לפני הכל, יש לדעת כי על תפריט בריא לכלול גיוון של כלל אבות המזון ובהם: דגנים מלאים, קטניות, מוצרי חלב, דגים, הודו, עוף, ביצים, שומן בריא וכמובן פירות וירקות בכל הצבעים. הדברים אמורים למבוגרים וילדים כאחד.

סידןסידן נמצא כמובן בגבינות ויוגורטים. ניתן למצוא אותו בסוגי מאכלים נוספים כגון, חומוס, שעועית, תרד ובעיקר בחלב מועשר.

ברזלבשרים מכילים ברזל למכביר. בשר הודו בעיקר, אולם גם כבדי עוף ובקר מבושלים מכילים את המצרך הנחוץ. בנוסף, גם בקטניות כמו שעועית, חומוס, עדשים, פולי סויה, תרד מבושל וגרעיני דלעת ישנה כמות גדולה של ברזל.

ויטמין B12כבד בקר ועוף מבושלים מכילים B12. בנוסף, ניתן למצוא את הוויטמין החשוב גם בדגי טונה, סלמון או פורל. מוצרי חלב מסוימים מכילים גם הם את הויטמין. ברשימת המוצרים תמצאו בין היתר יוגורט, גבינות, ביצים, חלב וחלב סויה מועשר.

ויטמין Aויטמין A  אחראי על שלימות המערכת החיסונית ובריאות העיניים. בטטה מכילה ויטמין A. כך גם תרד, גזר ודגני בוקר מועשרים.

ויטמין Dויטמין D הינו רכיב נחוץ בגוף האדם. בין היתר אחראי ויטמין זה על משק הסידן והזרחן בגוף, בריאות העצמות ותפקוד הלב והמוח. דגים ידועים כמאגרי ויטמין D. בנוסף, גם חלב מועשר, ביצים, בשר בקר ויוגורט מכילים את הויטמין.

ויטמין Cויטמין C הוא ויטמין מסיס במים, החיוני לחיים שכן הוא מעורב בכ-3,000 תהליכים ביולוגיים בגוף. ניתן למצוא ויטמין C במיץ תפוזים, פלפל אדום, ברוקולי, אפונה ירוקה, מנגו, כרובית, פטרוזיליה, כרוב אדום ועגבנייה.

אבץאבץ ניתן למצוא בבשר בקר טחון, כבד עוף, בשר הודו, גרעיני דלעת, סרדינים ואורז מלא.

חומצה פוליתחומצה פולית נמצאת במאכלים כמו בוטנים, תרד וקטניות כמו שעועית, חומוס ועדשים, חלמון של ביצה, ברוקולי, אפונה ירוקה וכל הירוקים.

ניתן להעשיר את התפריט תוך שילוב ערכים חשובים נוספים. כך לדוגמה, כריך מלחם מלא עם גבינה בארוחת בוקר יעניק לילדים שלכם גם חלבון, גם סידן וגם סיבים תזונתיים. דייסת קוואקר עם ממרח שקדים תספק גם פינוק לארוחת בוקר וגם סיבים תזונתיים, חלבון ומינרלים כמו סידן, אבץ ומגנזיום. גמדים, המבוסס על גבינה לבנה עם מחית פרי, משלב הרבה מין הרכיבים האלה במנה אחת וניתן למצוא בו חלבון, ברזל, אבץ, סידן, ויטמין D וויטמין A.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים