שיתוף
תגובות
חדשות » ’כללית' ו'למענכם' הקימו מוקד לפליטים מאוקראינה
למען הפליטים
המוקד יסייע לפליטים שנמצאים בתהליך רפואי ולזקוקים לסיוע רפואי דחוף • צוות המוקד מאויש באחים ואחיות דוברי אנגלית, עברית ואוקראינית
יו"ר 'למענכם', היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך | צילום: באדיבות המצלם

מאז החלה הלחימה באוקראינה משפחות רבות נטשו את בתיהן ודרך מדינות סמוכות הצליחו להגיע לישראל. על פי ההערכות בימים הקרובים צפויים להגיע עוד מאות עולים שנמלטו מהמדינה ועושים עתה את דרכם ארצה. הפליטים נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים – בירוקרטיים וכלכליים, לבד מדיור וצרכים הומניטריים נוספים.

 על מנת להקל על הפליטים, אגודת ׳למענכם׳ המעניקה יעוץ והכוונה רפואית הקימה קו חירום מיוחד בשיתוף 'כללית׳ עבור אלו הזקוקים לסיוע רפואי בכדי לכוון אותם לגורמים המתאימים בבתי החולים של כללית, כאשר המידע והליווי ניתן ללא עלות, בעברית, אנגלית ובאוקראינית.

 יו"ר 'למענכם', היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך: ״הסיטואציה בה נמצאים הפליטים מורכבת, וכשנוספות לה בעיות רפואיות חובה עלינו להושיט יד ולסייע. יועצי הרפואה שלנו עומדים הכן לכל פנייה ובקשת סיוע. אתמול שוחחתי עם אשה בהריון בסיכון, שנמצאת ברומניה בדרכה לישראל, היא הבינה שלא יאפשרו לה ללדת כאן, פנינו ל'כללית' ולביטוח הלאומי ויכולנו להרגיע אותה שאין לה סיבה לחשוש".

"נתקלנו גם בחולים הנמצאים בעיצומם של טיפולים רפואיים" ממשיך הרב ערבליך לספר "חלקם חולים במחלות קשות ונדרש חיבור מהיר שלהם עם המחלקות המתאימות בבתי החולים בארץ, ל'כללית' יש 14 בתי חולים מובילים ואני מודה להם שנרתמו מיידית לעניין".

רות רלבג מנכ״לית 'כללית': ״מיד כאשר קיבלנו את הפנייה מארגון 'למענכם' ושמענו על היוזמה המבורכת, התחלנו בהתארגנות על מנת לתת מענה לכל צורך רפואי. ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ״לית וראש חטיבת בתי החולים, ביחד עם מנהלי בתי החולים, גייסו רופאות ורופאים דוברי רוסית, בתחומי התמחות שונים, אשר יוכלו לתקשר בקלות עם המטופלים המגיעים מאוקראינה, ולהעניק להם מענה מקצועי, אוהב ומהיר.״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים