שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כללית ומאוחדת מאפשרות לבני 35 להתחסן
מרד בקופות
כללית ומאחודת הודיעו כי יחרגו ממגבלת הגיל שהציב משרד הבריאות, זאת בשל ההאטה בביקוש וזמינות גבוהה של תורים לחיסון. משרד הבריאות: "אין שינוי בהוראות"
חיסון. אילוסטרציה | צילום: Tawat, שאטרסטוק

קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו היום (רביעי) כי הן מאפשרות למבוטחיהן מגיל 35 ומעלה לקבל חיסון נגד קורונה – וזאת על אף שהנחיות משרד הבריאות קובעות כי החיסונים יינתנו בשלב זה לבני 40 ומעלה.

"אנחנו עומדים בהנחיית גיל 40, ולא מעודדים גיל נמוך יותר. מערכות המידע נפתחו לגיל צעיר עד 35 , כדי לא לבזבז יכולות של מעל 100 אלף ביום", נמסר מכללית.

ממשרד הבריאות נמסר כי "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת".

פרופ' גליה רהב, חברת הוועדה לתעדוף חיסונים במשרד הבריאות, אמרה ל'חדשות 13': "לא צריך יותר מתווה תעדוף. יש מספיק חיסונים. התעדוף כבר לא עובד בשטח – מחסנים כבר את כולם. בהתחלה זה היה חשוב כי לא ידענו כמה חיסונים יגיעו. עכשיו יש חיסונים ולא צריך תעדוף".

ב'ווינט' דווח כי הערב תתקיים ישיבת חיתוך מצב באשר למבצע החיסונים שבה עשויה להתקבל החלטה על פתיחת מבצע החיסונים באופן גורף לכלל האוכלוסייה מגיל 16. הכיוונים המסתמנים להחלטה שצפויה להתקבל בתום הישיבה הערב: פתיחה של מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה באופן גורף, פתיחה לתלמידי התיכון בגילאי 16 עד 18 או השארת מבצע החיסונים בקבוצות התעדוף הנוכחיות ללא שינוי.

עד כה חיסנה מאוחדת יותר מ-260,000 לקוחות במנה הראשונה של החיסון. כ- 50,000 לקוחות זכו כבר למנת החיסון השנייה והודות למבצע המיוחד למרותקי בית הושלם חיסונם של יותר מ-60% מהלקוחות המרותקים לביתם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים