שיתוף
תגובות
דעות » כל האמת על השנה המוזיקלית המצליחה
מפריך את טוקר
כל מה שיצא השנה הוא כלום ושום דבר? יתכן שעבור מי שמנותק מהשטח ולא מבין את הדור הצעיר, זאת התמונה שתתקבל
דוד פדידה | צילום: מתוך הפייסבוק של דוד פדידה - Israel Bardugo

בתוך מבול הסיכומים המוזיקליים של השנה החולפת, בלט באופן מיוחד פוסט משונה ובוטה של השדרן הותיק וחברי הטוב מנחם טוקר, שבמשך שורות ארוכות ירה לכל הכיוונים ותקף את רוב אנשי תעשיית המוזיקה, ללא הבחנה וללא קשר למציאות, כך לעניות דעתי לפחות. עשרות זמרים שהשקיעו מאות שעות עבודה וכספים רבים, זכו לביטול מוחלט במחי מקלדת, ללא כל נימוק הגיוני או הסבר מניח את הדעת.

נכון, לפעמים ישנה שנה חזקה ולפעמים חלשה יותר, האם זה אומר שכל מה שיצא השנה הוא כלום ושום דבר? יתכן שעבור מי שמנותק מהשטח ולא מבין את הדור הצעיר, זאת התמונה שמתקבלת. דבריו של טוקר הפריעו לי מאד, אבל ב"ה בגלל עומס עבודה של טרום החגים, לא מצאתי את הזמן להגיב לו. כעת, לאחר שעברנו חג עמוס ומפוצץ באירועים ב"ה שאת חלקם הפיק והנחה טוקר עצמו, הגיע הזמן לדבר על העובדות.

אני לא רוצה להתייחס בהרחבה לאמנים שאינם קשורים אלי, אני מניח שיש מי שיוכל לעשות עבורם את העבודה. רק אזכיר בקצרה את אלי קליין ואיצי ברי, צמד המעבדים המצליח ביותר השנה שלדברי טוקר "קפאו" ולא עשו כלום השנה.

או את נפתלי קמפה הלהיט של בחורי הישיבות שפתח קופות בחול המועד ומילא אולם לבדו. את זאנוויל ויינברגר שהוציא אלבום בכורה מצוין. את שמילי אונגר, השם החם ביותר בגזרה החסידית כיום שהוציא גם הוא אלבום השנה.

את אלבומו השלישי והנפלא של ר' שלמה יהודה רכניץ שניפק כמה וכמה להיטים חסידיים מעולים. ושוב, מבחינת טוקר הכל "כלום ושום דבר". אבל רק על עצמי לספר ידעתי, על האמנים שיש לי את הזכות לנהל, שעבדו קשה והשיגו תוצאות מזהירות שאת פירות ההשקעה של שנה שלמה קטפו במצעדי סוף השנה ובעשרות אירועים במהלך החג.

נתחיל עם אוהד מושקוביץ שלדברי טוקר "לא הוציא כלום ושום דבר השנה". אהלן טוקר, נעים להכיר: "בר אלעאי". השיר שהגיע לחמישיית הגדולים במצעדי המוזיקה בכל תחנות הרדיו ומלבד השירים "הישראליים" שיצאו השנה, הוא הלהיט החסידי הגדול ביותר שיצא השנה, בפער.

ואם לא די בכך, אז הנה מה שעשה אוהד בחג מול 2,500 בחורי ישיבה בבנייני האומה, חודש בלבד לאחר שפוצץ את בנייני האומה יחד עם יעקב שוואקי במופע היסטורי שיזכר לשנים רבות. וזה עוד לפני שדיברנו על השיר "תינוקות של בית רבן" שהלחין יונתן שינפלד ודורג גם הוא ברשימת 20 הגדולים במצעדים.

נמשיך עם שולי רנד, גם הוא לפי טוקר לא עשה כלום השנה "למעט בהופעות". אז קודם כל תודה באמת על הפרגון בנוגע להופעות, לא מובן מאליו. מסתבר שלטוקר יש בכל זאת איזשהו חיבור כלשהו למציאות.

אבל הנה אדון טוקר היקר, שים לב לתיעוד שהופץ: אלפי בחורי ישיבות שרים מילה במילה את השיר "עוקר הרים" שיצא השנה. אז השיר אולי לא הושמע בתכנית שלך אבל לכל הדעות מדובר באחד הלהיטים הגדולים של שולי שמילא את בנייני האומה פעמיים (!!) בחול המועד בשני מופעי ענק נפרדים לגברים ולנשים, בין היתר בזכות תחנת הרדיו שבה אתה משדר. אז שולי לא עשה כלום השנה? תלוי את מי שואלים.

הלאה, קובי ברומר, הזמר החסידי שעשה את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות. עבור טוקר הוא עדיין "זמר חתונות", מה שלא מנע ממנו להוציא לפחות 4 להיטי השמעות בשנה האחרונה, שירים שכבשו גם הם את מצעדי המוזיקה בתחנות הרדיו והפכו את קובי לאמן אולי העסוק ביותר בתעשייה בחג האחרון. עם הופעות מול אלפי איש בחברון, אשדוד, ירושלים ואירוע הדגל שהפיק טוקר עצמו בהצלחה רבה – הקפות שניות במתחם D City יחד עם אוהד מושקוביץ ואהרל'ה נחשוני.

אפרופו אהרל'ה נחשוני, לו היה טוקר מתמצא באמת במה שקורה במוזיקה החסידית, היה מגלה שהבחור הצעיר והמוכשר הזה חוץ מלהפיק מוזיקאלית את הקול הבא בכישרון רב, עיבד השנה לפחות עשרה להיטים של מיטב האמנים במוזיקה החסידית (אוהד מושקוביץ, קובי ברומר, יונתן שינפלד, משה פלד ועוד). חלקם שירים שטוקר בעצמו הזכיר אותם לטובה באותו פוסט, אבל פשוט אין לו מושג מי עיבד אותם. ובנוסף כמובן הפיק מוזיקלית עשרות מופעי ענק בשנה האחרונה בכלל ובחג האחרון בפרט.

ואפשר להמשיך לדבר על יונתן רזאל שממשיך לייצר מוזיקה ורסטלית ומגוונת וכובש הן את תחנות הרדיו החרדיות עם שיתופי פעולה מסקרנים והן את הפלייליסט של גלגלצ עם שני סינגלים ברצף (זוהר הרקיע וחלקת אלוקים) אבל שוב, כשאין את הידע וההתמצאות במה שקורה בשטח, קשה מאד לקבל תמונת מצב מדויקת.

לפחות יונתן שינפלד זכה מטוקר למעט מהכבוד שמגיע לו, לאחר השנה הטובה והמוצלחת ביותר בקריירה שלו. עם שורת סינגלים שחרכו את מצעדי ההשמעות (אחות קטנה, נחם ה', דרך חדשה) ועוד מגוון שירים שכתב והלחין לאמנים אחרים, כאמור. אבל מסתבר שלתהילה יש מחיר, ויונתן שנדבק בקורונה בערב סוכות נאלץ לבלות את החג בביתו ולבטל את כל ההופעות שהיו לו במהלך חול המועד.

לסיכום: שנת תשפ"א היתה שנה מעולה מבחינה מוזיקלית, שנה שבה המוזיקה עלתה לרמות שלא הכרנו מבחינת איכויות ההפקה וטיב החומרים. כל מה שצריך זה פשוט להתעניין יותר במה שקורה, לחיות את השטח, להבין את הדור הצעיר ואולי כך לנצח בתחרות הקשה. להשיג את הרייטינג באמצעות רדיו מעולה כפי שאף אחד אחר לא יודע לעשות, ולא באמצעות פוסטים שנועדו לעורר פרובוקציות.

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. פדידה צודק בכל מילה, טוקר כנראה קצת הזדקן המסכן…
    וליצחק, מכיר את השיר "ירא שמים" של שמילי אונגר?
    מכיר את השיר "ותחזינה" של זאנוויל וינברגר?
    מכיר את השיר "באה שבת" של יעקב שוואקי?
    ועוד המון שירי רגש ונשמה טובים ומשובחים…
    אז על מה בדיוק אתה מדבר?!

  2. נו פדידה בהצלחה עם כל האומנים שאתה מייצג כבודם במקומם! ויש הרבה כבוד!
    בכל זאת אני מסכים עם טוקר כי בשולחן השבת אין לי שיר חדש אחד מהשנה משו שילווה אותי לחיים משו עם עומק משו עם ארומה שלא נגמרת… ולכן המסקנא במקומה.

  3. נו פדידה בהצלחה עם כל האומנים שאתה מייצג כבודם במקומם! ויש הרבה כבוד!
    בכל זאת אני מסכים עם טוקר כי בשולחן השבת אין לי שיר חדש אחד מהשנה משו שילווה אותי לחיים משו עם עומק משו עם ארומה שלא נגמרת… ולכן המסקנא במקומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים