שיתוף
תגובות
טבע » כל היתרונות הבריאותיים מאחורי שתיית תה ירוק
משקה הפלא
תה ירוק מלא בטעם, טעים וקל להכנה, מחקרים מצאו רשימה ארוכה של יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. להלן 10 מהיתרונות הבריאותיים הטובים ביותר של שתיית תה ירוק
תה ירוק | צילום: MRS.Siwaporn, שאטרסטוק

תה ירוק ולימונים עשירים בנוגדי חמצון, תרכובות המסייעות בהגנה מפני דלקת ונזק לתאים עקב חמצון. תה ירוק , בפרט, עשיר בנוגדי חמצון כמו אפיגלוקאטכין גאלאט (EGCG), קוורצטין, חומצה כלורוגנית ותיוגאלין.

לימונים הם מקור טוב לנוגדי החמצון חומצה אסקורבית, הספרידין, נרין וחומצה פרולית. מחקרים מראים כי נוגדי חמצון ממלאים תפקיד מפתח בבריאות ומחלות ועשויים להגן מפני מצבים כרוניים, כולל מחלות לב, סוכרת, סרטן והשמנת יתר.

מקדם ירידה במשקל

תה ירוק עם לימון יכול להיות תוספת נהדרת לדיאטה בריאה במשקל. למעשה, מחקרים רבים העלו כי תה ירוק יכול לתמוך בירידה במשקל ולהגביר את שריפת השומנים.

על פי סקירה אחת של 15 מחקרים, שתיית תה ירוק עם כמויות גבוהות יותר של EGCG במשך 12 שבועות לפחות נקשרה לירידות במשקל הגוף ובשומן בגוף.

מחקר אחד בקרב 115 נשים מצא גם כי נטילת תמצית תה ירוק למשך 12 שבועות הובילה לירידות משמעותיות במשקל הגוף, במדד מסת הגוף ובשומן בבטן.

למרות שמדענים צריכים לעשות יותר מחקר בבני אדם, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שהלימונים יכולים גם לקדם ירידה במשקל. מחקר אחד בבעלי חיים מצא שכאשר טופלו בעכברים בפלבנואידים של הדרים, גודל תאי השומן שלהם פחת. הפלבנואידים של הדרים הגבירו גם את חילוף החומרים בעכברים הניזונים מתזונה עשירה בשומן.

מחקר אחר בבעלי חיים משנת 2008 מצא כי הזנת פוליפנולים לימון לעכברים בתזונה עשירה בשומן סייעה במניעת עלייתם במשקל והצטברות שומן.

מגן מפני סוכרת

מחקרים מסוימים מצביעים על כך שתה ירוק יכול לסייע בשיפור בקרת הסוכר בדם ובהגנה מפני סוכרת מסוג 2, על פי סקירה אחת, שתיית תה קשורה לסיכון נמוך יותר לסוכרת מסוג 2 ולסיבוכים הקשורים לסוכרת.

שתיית תה באופן קבוע עשויה גם להפחית את הדלקת ולהגביר את יכולתו של הגוף להשתמש באינסולין ביעילות. אינסולין הוא ההורמון שמעביר את הסוכר מזרם הדם לתאים.

מחקר אחד שנערך בקרב 92 אנשים עם סוכרת מסוג 2 מצא גם כי נטילת תמצית תה ירוק למשך 16 שבועות מפחיתה את עמידות האינסולין . זה עשוי לעזור לתמוך בשליטה טובה יותר על רמת הסוכר בדם.

עם זאת, מחקרים אחרים מצאו תוצאות מעורבות, והתוצאות אינם מספקות ונדרש מחקר אינטנסיבי יותר על השפעת תה ירוק על סוכרת.

עשוי לשפר את בריאות הלב

מחקרים מצאו כי גם תה ירוק וגם לימונים קשורים למספר יתרונות לבריאות הלב. למעשה, סקירה אחת דיווחה כי פלבנואידים של הדרים, כולל אלו הנמצאים בלימונים, עשויים לדכא דלקת, לשפר את תפקוד כלי הדם ולתמוך ברמות כולסטרול בריאות.

מחקר אחר מצא כי אנשים שצרכו לימונים מדי יום הורידו את רמות לחץ הדם, במיוחד כאשר הם גם הלכו בקביעות. באופן דומה, ניתוח של תשעה מחקרים הראה כי אנשים שצרכו תה ירוק באופן קבוע היו בסיכון נמוך יותר למחלות לב, להתקף לב ושבץ מוחי בהשוואה לאלו שלא שתו תה ירוק.

יתרה מכך, בסקירה שנערכה לאחרונה על 24 מחקרים נמצא גם כי שתיית תה ירוק יכולה לעזור בהורדת לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי גבוה, שניהם גורמי סיכון למחלות לב.

תומך בבריאות המוח

למרות שנדרש מחקר נוסף בבני אדם, ישנם מחקרים המראים כי תה ירוק ולימון עשויים להציע כמה יתרונות פוטנציאליים לבריאות המוח. למשל, סקירה אחת של שמונה מחקרים מצאה כי שתיית תה ירוק נקשרה בחלק מהמחקרים עם סיכון מופחת לדמנציה וליקוי קוגניטיבי.

מחקר אחר מצא כי צריכת תה ירוק לעיתים קרובות יכולה לשפר את חילוף החומרים של חלבונים מסוימים המעורבים בהתפתחות מחלת אלצהיימר. כמה מחקרים במבחנות ובבעלי חיים מצאו גם כי תרכובות מסוימות בפירות הדר עשויות להפחית דלקת, להגן על תפקוד המוח ולמנוע הצטברות של רובד במוח, מה שעלול לתרום למחלת אלצהיימר.

עשוי להגביר את החסינות

לימונים הם מקור מצוין לויטמין C, מרכיב תזונתי מסיס במים בעל תכונות נוגדות חמצון חזקות. כידוע, ויטמין C ממלא תפקיד מרכזי במערכת החיסון על ידי הפחתת דלקת ושיפור תפקודם של תאי החיסון. הגדלת צריכת ויטמין C עשויה גם לסייע בטיפול ומניעה של סוגים רבים של זיהומים בדרכי הנשימה והמערכת.

יתרה מכך, כמה מחקרים שנעשו בבעלי חיים מצאו כי תרכובות מסוימות בתה ירוק, כגון EGCG, יכולות לשפר את תפקוד החיסון ולהגן מפני הפרעות אוטואימוניות, כולל טרשת נפוצה.

גם תה ירוק וגם לימונים עשירים בנוגדי חמצון , המסייעים לתמיכה במערכת חיסונית בריאה.

מעלה את רמות האנרגיה

תה ירוק הוא מקור טבעי לקפאין , שהוא ממריץ מערכת העצבים המרכזית שאנשים משתמשים בו לעיתים קרובות כדי להגביר את רמות האנרגיה שלהם. מחקרים מראים כי בנוסף להילחם בעייפות, קפאין יכול לשפר את הערנות ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי והפיזי.

מחקרים מסוימים הראו גם כי קפאין עשוי לשפר את הביצועים הספורטיביים ולהגביר את הסיבולת. בנוסף, מכיוון שתה ירוק עם לימון מכיל פחות קפאין מאשר קפה או משקאות אנרגיה, זו עשויה להיות אופציה טובה לאנשים הרגישים להשפעות של מינונים גבוהים של קפאין.

עשוי לסייע במניעת אבנים בכליות

אבנים בכליות הן משקעים מינרליים קשים העלולים להיווצר בכליות ולגרום לתופעות כמו כאב, בחילה והטלת שתן תכופה, וכאבים עזים. שתיית תה ירוק עם לימון היא דרך נהדרת לסייע במניעת היווצרות אבנים בכליות. למעשה, מחקר גדול אחד מצא כי שתיית תה ירוק קשורה לסיכון נמוך יותר להתפתחות אבנים בכליות, במיוחד בקרב גברים.

חומצת הלימון המצויה בלימונים עשויה גם לסייע במניעת אבנים בכליות על ידי הגדלת נפח השתן וקשירה לסידן אוקסלט. זה מונע הצטברות של גבישים שמובילה להיווצרות אבנים בכליות.

על פי סקירה אחת, צריכת מיץ לימון רק 4 אונקיות (118 מ"ל) ליום יכולה להועיל לטיפול באבנים בכליות.

עשוי לסייע בהגנה מפני סרטן

תה ירוק ולימונים עשויים להיות בעלי מאפיינים חזקים למלחמה בסרטן. מספר מחקרים במבחנות מצביעים על כך שתרכובות מסוימות המופקות מלימונים יכולות לסייע במניעת צמיחה והתפשטות של תאים סרטניים.

מחקרים מסוימים מצאו גם כי אכילת יותר פירות הדר עשויה להיות קשורה לסיכון נמוך יותר למספר סוגים של סרטן, כולל סרטן ריאות, קיבה, והוושט. כמו כן, מחקרים קישרו גם תה ירוק לסיכון מופחת לסרטן. בפרט, מחקרים מצביעים על כך שתה ירוק עשוי לסייע בהגנה מפני תאי סרטן שלפוחית ​​השתן, המעי הגס והפרוסטטה.

שומר על לחות

שתיית תה ירוק עם לימון יכולה להיות דרך נהדרת לשמור על לחות. הידרציה חיונית כמעט לכל היבט בריאותי. בפרט, זה חיוני לבריאות העור, ניהול משקל, תפקוד המוח, בריאות העיכול ותפקוד הכליות. שתיית מספיק נוזלים בכל יום עשויה אף לסייע במניעת מגוון מצבים, כולל אבנים בכליות, כאבי ראש ועצירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים