שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » כל הפרטים מאחורי הסכסוך טראמפ – נתניהו
ברק רביד חושף
"טראמפ בעצם התרגז בצורה בלתי רגילה בדקות הבאות על נתניהו וטוען שנתניהו נתן נאום בחירות בבית הלבן, ונתניהו הפך את טראמפ לעציץ"
נתניהו וטראמפ בהכרזה על הריבונות | צילום: הבית הלבן

אחרי שנים שבהן הציגו יחסים הדוקים, מתח נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, זאת במסגרת ריאיון מיוחד שערך עם הפרשן המדיני ברק רביד.

רביד התראיין הבוקר (א') ברדיו -103FM, ובפתח דבריו התייחס ליחסי טראמפ-נתניהו: "העניין של הברכה של נתניהו לביידן הייתה סוף הדרך. היא הייתה אולי הקש ששבר את גב הגמל".

"זה התחיל ממש מהשנה הראשונה של טראמפ בבית הלבן. טראמפ הבין כבר מהפגישות הראשונות ואמר – 'הסתכלתי על נתניהו בעיניים ואמרתי, אתה לא רוצה עסקה, אתה מורח אותנו', זה המשיך לתחושה שנתניהו מנצל אותו בנושא הגרעין האירני", הוסיף.

לאחר מכן, התייחס רביד להשפעה של דברי טראמפ על תומכי נתניהו ומתנגדיו: "הכול בישראל הופך לכן נתניהו לא נתניהו. אני חייב להגיד משהו שאולי קצת נאיבי מצידי, אבל כשהתחלתי לכתוב את הספר הדבר העיקרי שהניע אותי הוא שחשבתי שהסכמי אברהם זה משהו ענק והיסטורי שקרה פה, זה משהו שחי כל יום וישפיע על הילדים שלנו ולכן כתבתי את הספר הזה".

רביד התייחס לתוכניתו של טראמפ ולתוכנית הסיפוח של נתניהו: "בטקס בו הוצגה תוכנית השלום של טראמפ, יום לפני זה נתניהו וגנץ הגיעו לבית הלבן, לפגישות עם טראמפ שרצה לקבל משניהם תמיכה בתוכנית שלו. זה היה לפני בחירות מספר שלוש. היה פה משבר פוליטי חמור עד לרמה שנתניהו נלחם בשיניים שגנץ לא יוזמן לבית הלבן ואחרי שנכשל, נלחם שלא יהיה צלם וידאו בפגישה בין גנץ לטראמפ והצליח. גנץ חשב כל הזמן שתהיה שם מלכודת".

רביד הוסיף: "נתניהו לא רצה שתוכנית השלום תוצג לפני הבחירות, כולם חושבים שזו הייתה מתנה, ממש לא. הוא ניסה למנוע את זה, אבל לא הצליח, כי היה במצב שהוא לא יכול היה להגיד לא לטראמפ. הגיע הנאום של טראמפ ואחריו עלה נתניהו וטראמפ מקשיב לנאום. הוא פתאום שומע שנתניהו אומר סיפוח. הוא הסתכל על ג'ראד קושנר ונותן לו מבט מוזר שאומר 'מה קורה פה'. נתניהו מסיים את הנאום ועוזב את הבית הלבן".

"טראמפ ואנשיו חוזרים לחדר הסגלגל, והדברים הראשון שטראמפ אומר זה מה זה היה לעזאזל הנאום הזה. טראמפ בעצם התרגז בצורה בלתי רגילה בדקות הבאות על נתניהו וטוען שנתניהו נתן נאום בחירות בבית הלבן, ונתניהו הפך את טראמפ לעציץ, זה אירוע שהוא לא שכח אותו מאותו רגע. כמה חודשים אחרי שהשגריר בישראל מגיע לארה"ב, כמה ימים לפני הדד ליין של האחד ביולי, פרידמן נוסע לפגישה עם טראמפ ובכירי הבית הלבן לנסות לשכנע לתת אישור. טראמפ קוטע אותו ואומר כי הוא זוכר את נאום נתניהו שהפך אותו לעציץ. 'זה היה בושה וחרפה'".

"שתבינו כמה הדבר הזה עמוק. לשאלתכם נתניהו לא ידע שזה מה שיקרה, הוא חשב שיהיה לו אור ירוק. זו לא הייתה טקטיקה בכלל. נתניהו רצה לעשות את הסיפוח. הוא אפילו שקל לעשות מהלך סיפוח ללא אור ירוק מטראמפ אחרי הבחירות. הוא היה במצב בו בעצם זו הבטחת הבחירות הגדולה שלו במשך כמה מערכות בחירות, והוא הרגיש שזה דבר שהוא לא יכול לוותר עליו כי זה יהיה מבחינתו ביזיון", סיכם.

בסיום, נשאל רביד, האם נתניהו התנצל בפני טראמפ, והשיב: "כך אני מעריך שיקרה. בסוף השבוע זה לא קרה, אבל אני מעריך שנתניהו כן ינסה להגיע להודעה משותפת או משהו שמבהיר כאילו שהכול בסדר. טראמפ אני חושב יתמודד שוב לבחירות לנשיאות, והיו כמה סקרים שהראו שהוא די בתיקו עם ביידן. אני חושב שהוא אומר נתניהו עדיין יכול להיות נכס. אם יפגשו שוב אם נתניהו יהיה רה"מ וטראמפ הנשיא, כן קיים סיכוי שתהיה ביניהם מחלוקת משמעותית מאוד בנושא הפלסטיני כי טראמפ יבוא עם תוכנית מוכנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים