שיתוף
תגובות
דעות » כל יציאה של חייב בידוד עלולה להסתיים ברצח
מאמר כואב
שמעתי דו שיח בין 2 אברכי חמד שדנו האם זה ראוי ללכת לבדיקה ולגרום ח"ו לכמה דקות של ביטול תורה או שמא עדיף בגלל זה לא ללכת ולהיבדק. מחשבה מאוד "הגיונית"
איש צוות המרכז האמריקאי לבקרת מחלות למלחמה בנגיף הקורונה עם חליפת בידוד | צילום: Eugene Lu, שאטרסטוק

כמעט חודש, זהו הזמן הארוך ביותר לסגר שהושת עלינו זה לא מכבר. מוצדק יש לומר. רמת התחלואה שרק עלתה לא הותירה הרבה ברירות למנהיגות, אם ניתן לקרוא למה שנותר ככזו, ובאמת לאחר ויכוחים לא מעטים, בעיקר פוליטיים, הוא יצא לפועל.

גם אצלנו במגזר החרדי שיתפו פעולה, מי יותר ומי פחות, אבל רובם של אנ"ש שמעו לקול דעתם של מרנן ורבנן אדמו"רים, ראשי ישיבות, מנהיגי הדור, יחד עם שר התורה מרן רבי חיים קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהורו לציבור להישמע להוראות ולסגור את שערי תלמודי התורה על מנת שרמת התחלואה תרד.

ישיבת הממשלה שאמורה להיות היום, זו שלכאורה אמורה לקבל את ההחלטה האם להאריך את הסגר – מה שלא סביר שיקרה, או לפחות לפתוח בשלב ראשוני בערים ירוקות וצהובות ולבטל חלק מההגבלות, גם זה חלק במשחק הפוליטי בין כחול לבן לליכוד.

אבל יש משהו אחד שהוא בטוח לא פוליטיקה. זוהי מחלת הקורונה שנמצאת כאן תכף כבר שנה, והסוף עוד לא באופק. אז נכון שיש חיסונים, אבל כל עוד רוב הציבור אינו מחוסן איננו יכולים להתיר לעצמנו לחזור לשגרה.

הגיע הזמן לומר זאת בקול, כל בית כנסת שפתוח, כל ישיבה קטנה או חיידר שפועל בניגוד לתקנות, עלול לגרום לרצח, פשוטו כמשמעו!

רק בשבוע האחרון הסתלקו מאיתנו שניים מזקני ראשי הישיבות בארץ ישראל ממחלת הקורונה, והותירו את כולנו המומים וכואבים. כמה עוד נצטרך לשמוע על מחלקות הקורונה הקורסות תחת הנטל, חדרי הטיפול נמרץ העמוסים, כמות היולדות המחוברות למכשירי אקמו. על כמות היתומים והאלמנות בכדי לגרום לכולנו להתעורר ולהתחיל להקפיד בהקפדה יתירה על הכללים, קלה כבחמורה.

כמה סיפורים יצא לכם לשמוע רק לאחרונה על מבוגרים שלא יצאו מהבית או לא השתתפו בחתונת נכדם על מנת לא להידבק אולם לא הצליחו להתאפק והגיעו רק לשבע ברכות אחד, אחד יותר מידי?

באחת מנסיעותיי ממקום מגורי למקום עבודתי שמעתי מאחורי דו שיח בין 2 אברכי חמד, ברי אוריין, כשספרי הגמרא בידיהם, ורגע לפני שירדו שיתפו אחד את השני בחדשות המקומיות ממקום מגוריהם, אודות בדיקות הקורונה המתוכננות בקרוב. אולם באותו הדיון, הם החלו להדיין האם זה ראוי ללכת לבדיקה ולגרום ח"ו לכמה דקות של ביטול תורה או שמא עדיף בגלל זה לא ללכת ולהיבדק.

כן, קראתם נכון. מחשבה מאוד "הגיונית" עלתה במוחם, עדיף להדביק את החברותא, או שמא את המבוגר שיושב בספסל ממול בבית המדרש הפתוח בניגוד לתקנות, ולא עלינו אף יתכן מאוד שאותו אדם שנדבק אף ימות, והם יהפכו להיות רוצחים, אך חלילה וחס לא לגרום לחמש דקות של ביטול תורה.

קשה להאמין, אך הדיון היה אמיתי!

ברור לכולנו שכל מאוויינו וכל תכליתנו בעולם הינו קיום המצוות ולימוד התורה, וזוהי תכלית כל הבריאה. אך מי שאמר ללמוד תורה, אמר גם להיזהר ב"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", ומי שאמר להניח תפילין כל בוקר, או להתפלל שלוש תפילות ביום, ציווה עלינו גם על בן אדם לחבירו.

רק בימים האחרונים, באחת מהערים הדרומיות בערי הפריפריה, לאחר שכמות התחלואה באותה עיר עלתה לראש סולם הערכים בתכנית הרמזור, ושברה שיאים בכמות החולים המאומתים לנפש, הורה הרב של אותו יישוב לסגור את כל בתי הכנסת, תלמודי התורה הכוללים והישיבות לעשרה ימים על מנת שרמת התחלואה באותה העיר תרד.

בטוחני, ואין אותו רב זקוק לחיזוק ממני, כי ההוראה לסגור בית מדרש או כל הוראה דומה, הינה החלטה הצובטת כל לב יהודי, אין דבר יותר קשה מאשר לראות בית כנסת או חיידר הומה ילדים שומם ועזוב בעיצומה של שנת הלימודים, אך כולנו מבינים, שביטולה זוהי קיומה!

אי הקפדה על הכללים והסתובבות במקומות ציבוריים לאנשים החייבים בבידוד או חלילה חולים מאומתים, כמוה כאדם ההולך ברחוב ויורה בעוברים ושבים ללא הבחנה.

בשיחה מיוחדת לאור מצב התחלואה אמר לאחרונה מרן ראש הישיבה שליט"א על אותם אלו שלא שומרים על כללי הזהירות, כי "זהו חילול השם והוצאת שם רע לחרדים, ולכן החיוב חמור וגדול מאוד לעשות קידוש שם שמים, שיגידו 'אשרי מי שהוא חרדי'".

 יתרה מכך, אמש, לאור התחלואה הגוברת הורה רבנו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א לומר אבינו מלכנו לאחר תפילת שחרית שבמעונו.

וכבר הורו זקני ומאורי הדור, ומי אנו שנוכל לומר שלום עליך נפשי, אני ימשיך כרגיל?!

הכותב הוא סגן עורך עיתון 'מרכז העניינים' השבועון לציבור החרדי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים