שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "כל מאמץ להחזיר את הנעדרים והשבויים"
נתניהו מתחייב
רה"מ: "הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר" • אשכנזי: "ידנו האחת מושטת לשלום לכל שכנינו החפצים בשלום, וידנו השנייה אוחזת בחרב כדי להגן על עצמאותנו וחירותנו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ״א בבית ׳יד לבנים' בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שלישי) דברים בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ״א בבית ׳יד לבנים' בירושלים: "כראש הממשלה אני עושה הכל בפעולות שאנחנו מאשרים, לחסוך חיי אדם. זה ככל אינו מובן מאליו, זה מושג, בראש ובראשונה, בזכות ההרתעה העקבית והנחושה של מדינת ישראל. של כולנו", אמר נתנהיו.

"השנה החולפת, בהמשך לשנה שקדמה לה, הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה. זה אומר שמספר הנופלים היה הקטן ביותר. במזרח התיכון הנפיץ שכמובן יכול להשתנות כהרף עין. לציבור שיושב פה, זה לא אומר הרבה. למי שנפגע, למשפחות הנופלים – זו הייתה השנה האיומה ביותר בחייהם. במקביל למאמצינו למנוע קורבנות, אנו מכינים את צה"ל ואת זרועות הביטחון ליום פקודה".

"שני הדברים מתקיימים בו זמנית: הרצון למנוע מלחמות מיותרות ואיתן נפילת חיילים, ומנגד המוכנות התמידית ליום פקודה. רק אם נהיה נכונים להגן בעוז רוח, בהקרבה עילאית, על המדינה שלנו – רק אז נבטיח בעזרת ה' את קיומנו ועתידנו".

עוג הוסיף: "אני מתחייב שנוסיף להשקיע כל מאמץ להחזיר הביתה את הנעדרים והשבויים שלנו, כולל בימים אלה. זוהי משימה קדושה שאיננו מרפים ממנה. זכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה – חי בליבנו ויחיה בלבנו לעד. יהי זכרם ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ״א בבית ׳יד לבנים' בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

היום התקיים במשרד הביטחון טקס לזכר הנופלים בשירות החוץ. הטקס התקיים בראשות שר החוץ גבי אשכנזי ובנוכחות השופט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין (לשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ) בני משפחות הנופלים ועובדי המשרד בארץ ובעולם. מקום המדינה נהרגו בשירות החוץ 16 דיפלומטים ובני משפחותיהם בפיגועי טרור ואלימות.

אשכנזי אמר בטקס: "רָק צה"ל חזק ואיכותי, לצד דיפלומטיה נחושה ואסרטיבית היודעת למצות את כלל האינטרסים של מדינת ישראל, בראשם המאמץ לשלום – הם שיביא את כל עַמֶי האזור ומנהיגיו, לָהָכָּרָה כי את המשא ומתן עם מדינת ישראל, יש וניתן לנהל רק סְבִיב שולחן הדיונים ולא בשדות האש, הָקְרב והשכול".

"אנו עם שוחר שלום ומתפלל לשלום. התקווה לשלום אמת עם כל שכנינו הייתה ועודנה נדבך מרכזי ביותר בחיינו בחלקת ארץ רווית דם זו. ידנו האחת מושטת לשלום לכל שכנינו החפצים בשלום, וידנו השנייה אוחזת בחרב כדי להגן על עצמאותנו וחירותנו. הסכמי השלום שנחתמו השנה לא יכלו להתממש ללא פעילות אנשי משרד החוץ, אשר הניחו את התשתית להסכמים ופעלו במשך שנים רבות במדינות אלו, לעיתים תחת זהות בדויה, הרחק מבני משפחותיהם. זוהי מחוייבותנו לטפח ולהרחיב את מעגל השלום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים