שיתוף
תגובות
אוכל » כל מה שרצית לדעת על פסטה טרייה
פסטה פוזילי טרייה עם עוף בתנור של פסטה ריקו | צילום: אסף אמברם
איטליה זה פה
היא נחשבת לבין המאכלים האהובים ביותר בעולם כולו. מה ההבדלים בין הפסטות ומהן היתרונות שבצריכת פסטה טרייה? על כך במאמר שלפניכם
זמן הכנה:
8
דרגת קושי:
קלה
סוג:
פרווה
פסח:
חמץ
פסח:
לא ידוע

היא נחשבת לבין המאכלים האהובים ביותר בעולם כולו והיא מגיעה במגוון רחב של תצורות ונפלאה עם רטבים שונים. לצד הפסטה היבשה נמצאת גם הפסטה הטרייה. מה ההבדלים בין הפסטות ומהן היתרונות שבצריכת פסטה טרייה? על כך במאמר שלפניכם.

לפסטה יש מקום של כבוד ברשימת המאכלים הפופולאריים ונדמה שהיא הייתה אתנו מאז ומתמיד, רק שבכל פעם היא מחליפה צורות, צבעים וגם טעמים. אם רבים מאתנו הכירו את הפסטה כמקרוני עם רוטב עגבניות קליל, כמבוגרים אנו מכירים אותה כמאכל אלגנטי ומהודק יותר, מתוחכם וגם ססגוני יותר, תודות לאינספור המתכונים, הכוללים את הפסטה, שנדמה שמתאימים לכל ארוחה.

כוכבת חדשה – פסטה טרייה

לצד הפסטה היבשה שנמצאת בסופר ובחנויות השונות על המדפים, זו שעברה תהליכי עיבוד, שימור, ייבוש ועוד, נמצאת לה גם הפסטה הטרייה המככבת במקררים של רשתות השיווק, שהופכת לנפוצה ואהובה בבתים יותר ויותר. את הפסטה הטרייה נמצא במקרר כל רשת כיום ואם בעבר כדי ליהנות מכל היתרונות שהיא מציעה היינו צריכים להכין אותה בעצמנו או לשבת במסעדה איטלקית יקרה, הרי שכיום הסיפור הוא פשוט בהרבה יותר, ואנו יכולים ליהנות ממנה גם בבית, בארוחה עם הילדים או עם שאר בני המשפחה והחברים.

הפסטה הטריה נגישה לנו וחוסכת לנו זמן עבודה יקר, זאת משום שזמן הבישול שלה קצר בהרבה מהפסטה היבשה, היא נגיסה יותר וכן עשויה מקמח בעל אחוז חלבון גבוה שמעניק לנו גם יתרונות תזונתיים.

ההבדלים בין פסטה יבשה לפסטה טרייה

אם ביקרתם באיטליה בעבר, בין אם במסעדות הגורמה הנחשבות ובין אם בטרטוריות הפרוסות ברחבי הערים, סביר שיצא לכם גם לטעום במדינת המגף, פסטה טרייה. האיטלקים נוהגים להכין ולהגיש, ולא רק במסעדות, אלא גם בבתים, פסטה טרייה שהוכנה בו במקום, פסטה העשויה חומרי גלם איכותיים ותהליך הכנתה מתבסס על מתכונים שעוברים מדור לדור מזה לא מעט שנים. לאחרונה, כבשה הפסטה הטרייה גם אותנו, הישראלים, ונכון שהיא שונה במעט מזו שמכינים בבית לבד, אך היא בהחלט עדיפה, טעימה ואיכותית מזו היבשה.

סדרת בוסיאטה של פסטה ריקו | צילום: אסף אמברם

פסטה טרייה ופסטה יבשה הן למעשה שני סוגים שונים לחלוטין של פסטה. פסטה יבשה עשויה בדרך כלל מקמח, מים ולפעמים גם ביצים, יש להכין אותה זמן ממושך יחסית במים. פסטה יבשה מיוצרת בדרך כלל באופן מסחרי ועוברת תהליך עיבוד וייבוש ארוך (מה שבדרך כלל מפחית מאיכותה ופוגע בטעמה) על מנת להקנות לה חיי מדף ארוכים.

היתרונות התזונתיים של הפסטה הטרייה

לדברי שף רן מיכאלי, שף ראשי של חברת "פסטה ריקו", לפסטה הטרייה יתרונות רבים. היא עשויה 100% קמח דורום איטלקי איכותי ועשיר בחלבון – 13 גר' חלבון ב-100 גר' קמח, מים ובחלק מהסוגים יש גם ביצים (הפסטות שאינן מכילות ביצים עשויות מקמח ומים ולכן הן גם טבעוניות). הפסטה הטרייה רכה יותר מהפסטה היבשה וזמן הבישול שלה אורך פחות ממחצית מזמן בישולה של הפסטה היבשה.

לפסטה הטרייה יש מרקם מושלם בזכות אופן הייצור שלה – בשיטה המסורתית הייצור של הפסטות נעשה על ידי מעבר בתוך ראשי ברונזה ייחודיים מה שמעניק לפסטה הטרייה את המראה המעט מחוספס שלה, שתורם לכך שהרוטב נתפס עליה בצורה מושלמת הפסטה הטרייה נהדרת עם רטבים מבוססי שמנת וכן עם רוטבי עגבניות עשירים ושמן זית איכותי.

הפסטה הטרייה חייבת להישמר בקירור, שכן היא אוהבת טמפרטורות נמוכות יותר ופחות את היובש ולכן תוכלו למצוא אותה במקררים של רשתות השיווק השונות. הפסטה הטרייה נמכרת בתצורות שונות: פסטה במגוון רחב של צורות, פסטה ממולאת במילויים שונים: רביולי, פלין ועוד.

פסטה טרייה איכותית היא פסטה שאינה מכילה חומרים משמרים, אבקות וצבעי מאכל ושומרת על שיטות הכנה מסורתיות אשר מקנות לפסטה הטרייה את הטעם והמרקם הייחודי שמאפיינים אותה. פסטה טרייה לרוב לא עוברת תהליכי עיבוד, ולא עוברת תהליכי ייבוש כלל.

כיום ניתן למצוא בחנויות, פסטה טרייה באריזות מסחריות, פסטה טרייה זו הוכנה בתשומת לב רבה ובהשקעה ומכיוון שהיא איננה מעובדת, נשמרים בה כל הערכים התזונתיים כהלכה וגם טעמה נפלא והמרקם שלה נגיס ובשרני. אין כמו ארוחת ערב מהירה ומזינה עם אנשים שאוהבים, הכוללת פסטה טרייה במגוון רטבים משובחים, מבושלת, או אפויה, פסטה ש"זורקת" אותנו לאיטליה ומשאירה לנו טעם של עוד.


המאמר באדיבות חברת פסטה ריקו, החברה המתמחה בייצור פסטה טרייה בשיטה איטלקית מסורתית

אופן ההכנה

הצטרפו ועקבו אחר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים