שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » כל פעילות גופנית מורידה סיכון לבעיות לב
מחקר חדש
חוקרים מצאו כי כל פעילות גופנית אפילו מועטה תרמה להורדת הסיכון לבעיות לב, ליתרונות הפעילות הגופנית לא הייתה תקרת להשפעה על מצב הלב
ריצה | צילום: sutadimages, שאטרסטוק

מחקרים רבים קושרים בין פעילות גופנית ליתרונות בריאותיים רבים אך המחקר שפורסם לאחרונה על ידי אוניברסיטת אוקספורד, מראה כי אין רף עליון על היתרונות של פעילות גופנית בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. החוקרים הוסיפו כי כל פעילות גופנית מתונה ונמרצת הביאה לתועלת בריאותית.

במחקר שנערך על יותר מ -90,000 איש, החוקרים מצאו כי לא רק שפעילות גופנית קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם, אלא גם אלו הפעילים ברמות הגבוהות ביותר משיגים את התועלת הגדולה ביותר לבריאות הלב.

"תוצאות מחקר זה משפרות את הביטחון כי פעילות גופנית עשויה להיות דרך חשובה למניעת מחלות לב וכלי דם", אמר טרי דוויר, המחבר הראשי של המחקר וחוקר באוניברסיטת אוקספורד.

"הפחתת הסיכון הפוטנציאלית המוערכת בקרב העוסקים ברמות פעילות גבוהות יחסית היא מהותית ומצדיקה דגש רב יותר על אמצעים להגברת רמות הפעילות הגופנית בקהילה," אמר.

המחקרים על פי המספרים

עד כה זה היה מאתגר עבור החוקרים לכמת את היתרונות המגנים של פעילות גופנית מכיוון שמחקרים רבים בעבר הסתמכו על שאלונים, שיכולים לייצר תוצאות לא אמינות.

במחקר באוקספורד קיבלו 90,211 משתתפים מד תאוצה (מכשירים על פרק כף היד המתעדים פעילות גופנית). הפעילות שלהם נרשמה בתקופות של שבוע אחד בין השנים 2013 ל 2015.

בנוסף למדידת כמות הפעילות הגופנית הכוללת, מדדי התאוצה מדדו גם את כמות העצימות המתונה והפעילות הגופנית העוצמתית. במעקב של 5 שנים נחקרו המשתתפים לקביעת אשפוז או מוות ממחלות לב וכלי דם. החוקרים מצאו שיש קשר בין כמות הפעילות הגופנית הכוללת, כמו גם פעילות גופנית בינונית ונמרצת, לבין הפחתה בשכיחות של מחלות לב וכלי דם.

היתרון המגן של פעילות גופנית נמצא גדול מזה שנראה במחקרים קודמים שנסמכו על שאלונים.

אלו שהיו הפעילים ביותר בקרב המשתתפים נמצאו עם ירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם בין 48 ל -57 אחוזים. אלו שהיו ב 25% הראשונים לפעילות בעצימות בינונית חוו ירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם בין 49 ל 59 אחוז.

הסיכון הנמוך ביותר למחלות לב וכלי דם נצפה בקרב אלו שנמצאים ברבע העליון של פעילות גופנית נמרצת. הם ראו ירידה בסיכון בין 54 ל -63 אחוזים.

אלו שהתעמלו יותר נטו יותר לא לעשן, צריכת אלכוהול מתונה ובעלת BMI בריא. גם לאחר ששקלנו זאת, עדיין נראה קשר בין פעילות גופנית להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. ליתרונות הפעילות הגופנית לא הייתה השפעת סף. כלומר, כל פעילות גופנית תרמה לתועלת הלב וכלי הדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים