שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » כך תכינו את הילד לתחילת שנת הלימודים
שנת הלימודים תשפ"ב
הנה מתחילים הלימודים חזרה והילד עולה כיתה….כמה התרגשות, כמה שמחה, ועם זאת המון חשש, האם יסתדר? האם יאהב את המורה החדש/ה? כמה טיפים יעזרו לכן
כיתת לימודים | צילום: Lopolo, שאטרסטוק

הנה מתחילים הלימודים חזרה והילד עולה כיתה….כמה התרגשות, כמה שמחה, ועם זאת המון חשש, האם יסתדר? האם יאהב את המורה החדש/ה? הוא יסתגל? אנחנו, ההורים עמוסים בחששות (לעיתים יותר מדי) על גורלו של הבן יקיר שלנו.

אכן קשה להסתגל במעט, משגרה קצרה של טיולים, חופשות משפחתיות, בריכה, ים, חברים, לונה פארק, ועוד, והנה זה הזמן לחזור לשגרה. אז, כדי להבטיח שהחזרה לבית הספר תתבצע בצורה האופטימלית, במאמר זה נציע לכם מספר טיפים לחזרה נכונה לבית הספר.

בצעו סימולציה של הדרך לבית הספר אם הילד מתחיל ללמוד בבית ספר חדש או אם הוא אינו זוכר את הדרך לבית הספר, תרגלו עמו כמה הפעמים את ההליכה/נסיעה לבית הספר, כדי שלא שירגיש שליטה בדרך.

הזכירו לילד את הדברים החיוביים בבית הספר – זה לגיטימי שילד יחוש דכדוך על כך שעוד מעט יאלץ להתחייב למסגרת, יצטרך לעשות שיעורים, להתכונן למבחנים ולקום מוקדם כל בוקר. ולכן, הזכירו לילדיכם את הדברים החיוביים בבית הספר: המפגש המחודש עם החברים, המורה שהם אוהבים, ההפסקות בין השיעורים, ובכלל כל מה שהם נהנים ממנו לאורך שנת הלימודים.

הרגילו בהדרגה את הילד לשעות השינה מסודרות בחופש אנחנו משחררים לילדים לקבוע בעצמם את שעות השינה. וכדי שלא יתחילו את השנה עייפים יתר על המידה, כשבוע (או יותר) לפני החזרה ללימודים, תרגלו אתם את החזרה לשעות השינה הרגילות.

התלהבו ושתפו את הילד בהכנות ללימודים משהו שעשוי להעלות את המוטיבציה של הילד לחזור ללימודים הוא לערב אותו בהכנות לקראת החזרה לבית הספר: סידור ועטיפת הספרים מחדש, כך שיתאים ללימודים, קניות משותפות של ציוד לבית הספר וכו’.

היו ערניים למצב הרוח של הילד באופן טבעי, ילדים רבים חווים דכדוך וחוסר חשק כאשר סוף החופש מתקרב. כדאי להיות ערניים לכך שתחושות אלה לא הופכות להתנהגות תוקפנית או לדיכאון. דברו עם הילד לקראת החזרה ללימודים, שאלו אותו אם יש דברים שהוא חושש מהם, שימו לב הוא מסתגר, מתבודד או חסר תיאבון. במידת הצורך, ניתן להיפגש עם גורם מקצועי, כמו יועצת בית הספר או פסיכולוג.

הכירו לילד חברים חדשים אם הילד מתחיל כיתה א’, עובר לבית ספר חדש, או מתחיל מסגרת בה חבריו מהשנים הקודמות לא מצטרפים אליו, דאגו לכך שהוא יגיע למקום בו כבר יש לו חברים. עוד במהלך החופש, בררו מיהם הילדים שהולכים ללמוד אתו, ודאגו להפגיש בינו לבינם כדי שיפתחו קשרי חברות עוד לפני החזרה לבית הספר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים