שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » כמה נעלה במשקל בחג הפסח?
דיאטה בצל המצות
מחקר חוצה יבשות ודתות מצא כי כולם מעלים במשקל בתקופת חג הפסח • הנה מספר טיפים שיכולים לעזור לנו לעלות כמה שפחות במשך החג
תגיות: , ,
בדיקת חמץ ומצה לפסח | צילום: Maria Burshtein, שאטרסטוק

מחקרים אמריקאים הוכיחו שציבור האמריקני מעלה בתקופת חג הפסח (אצל הגויים מדובר בחג אחר, אך בתאריכים זהים) כשניים וחצי קילוגרם. סיפור ההשמנה בחגים ובפרט בחג הפסח, הוא נחלתם של אנשים בכל העולם ואצל היהודים, החשש מפני המצות די גדול.

מחקר בינלאומי שנערך בקרב 3000 איש מכל הדתות והמגזרים, הוכיח שבאופן חוצה יבשות ודתות, כולם מעלים במשקל בתקופת חגים. אך יש מחקרים שמוכיחים שההיסטריה מוגזמת, כי גם אם נראה לאנשים שעלו עד שלושה קילוגרם, בסופו של דבר הוכח שרובם עולים פחות מקילוגרם אחד.

נראה כי אנשים שסובלים מראש מעודף משקל, נוטים להשמין יותר בחגים. 20% מבעלי משקל עודף, מעלים יותר מ2.2 ק"ג לעומת 5% מבעלי משקל תקין.

המחקר הבינלאומי מוכיח שכמחצית מהמשקל העודף שצוברים בחג, יורד זמן קצר לאחר סיומו. את יתר המשקל העודף, לוקח לרובם להוריד במשך חמשה חודשים.

אז איך שומרים על משקל כמה שיותר תקין בחג הפסח?

כשאתם יושבים לארוחה, קחו לידכם את כמות המצות הדרושות לכם לאותה ארוחה. יש לנו נטייה 'לשבור' מצה מהצלחת המרכזית ואז אנחנו לא יודעים או לא שמים לב כמה מצה אכלנו.

אם אתם אוכלים שרויה ומורחים ממרחים על המצה, העדיפו ממרחים דלים בקלוריות ותנו תשומת לב גם לכמות שאתם מורחים על המצה. לא חייבים להגזים עם המריחה, אפשר להסתפק בכמות נמוכה של ממרח.

השתדלו להרחיק מהעיניים כמה שיותר פיתויים. יש נטייה לחשוב ש'אין מה לאכול בפסח', אז תחושת הרעב מפתחת בנו רגשות שליליים. בנוסף, תמיד תשבו לארוחה ואל תאכלו מכל הבא ליד.

שקדים ואגוזים הם מרכיב משמעותי במזון שלנו בחג הפסח. זכרו כי על אף שהשומן שלהם בריא, הם בעלי ערך קלורי גבוה, של עד 700 קלוריות ל-100 גרם. עדיף לאכול אותם טבעיים ולא קלויים או מומלחים, וכמובן לא להגזים בכמויות.

מים – כל השנה אנחנו צריכים לשתות הרבה מים, 8-10 כוסות מים ביום, אך בחג הפסח כדאי להקפיד על כך הרבה יותר. גם משום שהמים יקלו עלינו את עיכול המצות, שכידוע גורמות להרבה בעיות אצל אנשים רבים וגם יעזרו לנו להרגיש שבעים יותר, רגועים יותר ופחות רעבים.

פירות וירקות – הם כשרים לפסח, הם זמינים וטעימים. הקפידו להכין כמה שיותר סלטים טריים, שלבו גם פירות – לא בהגזמה כי הם הרי מלאים גם בסוכר. וכמובן, אם יש לכם אפשרות, נסו לשלב כמה שאפשר פעילות גופנית בימי חול המועד.

טיפ הכי חשוב ששמעתי פעם בהקשר לאכילה רגשית וכל הקשור לגוף נפש: כשאתם אוכלים – אל תאכלו עם נקיפות מצפון. אם אתם רוצים לאכול, תאכלו בהרגשה טובה, בשמחה, אל תרגישו שעשיתם טעות, אל תרגישו רע שאתם אוכלים. כשאנחנו מכניסים את האוכל פיזית לגוף, גם לתחושה יש משמעות. ככל שתאכלו יותר בשמחה ובאהבה לעצמכם, הוא יתעכל טוב יותר והפסולת תשתחרר מהגוף. ככל שתאכלו עם יותר נקיפות מצפון, השומנים יצטברו בגוף ויתפסו בו.

חג פסח טעים, כשר ושמח!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים